איתור האזנות סתר

בעולם תחרותי לכולם יש סודות, דברים אישיים ומידע שהיינו מעדיפים שיישאר שלנו בלבד. פרסום וניצול הסודות הללו יכולים להוביל להרבה בעיות, במיוחד בעולם הכלכלי והעסקי. סודות מסחריים יכולים ללא ספק להעניק יתרון גדול למתחרים הסקרנים.

מודיעין עסקי הוא חלק מכללי המשחק, אך ריגול תעשייתי זה כבר חריגה מהם. האזנות סתר נהיו למכה וכלי מחץ לחשיפת סודות – כדי למנוע זאת, חוקרים פרטיים מאתרים מכשירי האזנה ומונעים את דליפת המידע הבאה.

 

האזנות סתר בעולם דיגיטלי

כשניתן לרכוש מכשירי האזנה באינטרנט או חנויות מקומיות ועוד במחירים נוחים אין פלא שהאזנות סתר נהיו תופעה מקיפה ורחבה. המצוקה העולה מן השטח מגיעה מעסקים, ארגונים, עמותות, אנשים במשרות ציבוריות וסלבריטאים. אף אחד לא חסין מפני ההפרה הבוטה הזאת של זכויות הפרטיות. למשטרה אין את הכלים או את הזמן לטפל בזה ולכן רק חוקרים פרטיים יכולים לעזור.

 

חוקרים פרטיים לאיתור האזנות סתר

חוקרים פרטיים מוכשרים לסוגי חקירות שונות ומגוונות, איתור האזנות הוא רק נתח קטן מהפעילות הרבות שהם מבצעים עבור תאגידים גדולים ואנשים פרטיים. הטכנולוגיה נהייתה לחלק מרכזי מעבודתם, בשל הצורך בייעול ושיפור יכולות איסוף ואיתור מידע, כמו גם מציאת פעילות חשודה ומכשירי האזנה. חוקרים מיומנים עם מיטב המכשור יודעים לסרוק חללים, מכשירים ותוכנות כדי לאתר ולזהות האזנות סתר בכל מצב.

 

סוגי האזנות סתר

האזנות סתר לובשות מימדים וצורות שונות, מה שמקשה לפעמים על זיהוי נכון שלהם. יכולים לעבור חודשים עד שמישהו מתחיל לחשוב שמשהו חשוד. אנו חייבים להודות שאנשים נהיו מאוד יצירתיים ולכן מזל שחוקרים פרטיים נהיו יותר מיומנים. עם זאת, ישנם מקומות נפוצים יחסית שבעת חקירה חייבים להיבדק, בנוסף צריך לבדוק את כל המכשירים. להלן דוגמאות בולטות:

  • מכשירי האזנה בשקעים
  • מכשירים האזנה מתחת לכסאות ושולחנות
  • תוכנות ריגול על ניידים פרטיים
  • תוכנות ריגול וניטור מידע על מחשבים משרדיים
  • מצלמות נסתרות המלוות באודיו במיקומים אסטרטגיים

 

הבנת סוג האיום

חוקר פרטי יודע להתנייד במיומנות במרחב הזה וכך יעזור להבין ולנתח את האיום. ראשית יזוהה מראש אם האיום הוא פנימי או חיצוני. איומים פנימיים נפוצים יותר אך בדרך כלל פחות מתוחכמים. האיום החיצוני בנוי בדרך כלל על בסיס סיוע פנימי להצבת מכשירי האזנה ולניצול פסול של מידע תאגידי. בנוסף יזוהו מטרת האיום וערך המידע הסודי. הבנת סוג האיום יכולה לספק עזרה ורמזים לגבי סוג ורמת התחכום של מכשירי האזנת סתר.

 

שלט רחוק

האיום גובר ומתגבר מפני ששיטות האזנה נהיו קלות יותר ומתוחכמות יותר. אין צורך במגע ישיר כדי להפעיל או להתקין מכשירים, אפשר לפעול מרחוק ולנטר את המידע בצורה מוסוות וקשה למעקב. חוקרים פרטיים לא רק מאתרים את מכשירי האזנות הספר אלא גם יודעים לבנות תיק ראיות איתו אפשר לפתוח תביעה בגין הפרת זכויות הפרטיות וחוק האזנות סתר.

 

ליצור מלכודת במשרד

בהתחשב בכך שניתן לשלוט בכלי האזנה הקיימים בשוק גם מרחוק, פגישה פיקטיבית, היא דרך יצירתית לאתר את הבאגים. אם הפגישה תסומן כחשובה מאוד, עם נוכחות גם של מנהלים חיצוניים, ייתכן וזה יעודד את המאזין להפעיל את כל המכשירים.

כל היחידות המשרדיות (מכונות קפה, מחשבים, מנורות, מכשירי צילום ופקס וכו') יופעלו כך שכל באג פוטנציאלי יופעל. חוקר פרטי שסורק את השטח יתחזה לעובד וכך בשעת אמת יאתר את המכשירים. כשהם מופעלים הרבה יותר קל לזהות אותם.

 

מודעות והתנהלות חכמה – טיפים:

  • אין לדון בסקירה לאיתור האזנות סתר, בבניין היעד ובחדרים בהם יש חשש להאזנות. בנוסף, אין להשתמש במכשיר נייד או מחשב המזוהים איתכם מפני שגם הם עלולים להיות פרוצים עם תוכנת ריגול והאזנות. יש ליידע כמה שפחות אנשים שהסריקות מתבצעות, המינימום הנדרש כדי שחוקר פרטי יוכל לעבוד ביעילות.
  • לבדוק היטב את הכישורים והטכנולוגיות שמספק לכם החוקר פרטי. יש היום המון מכשירים שיטות וכלים ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם סומכים על מי שנותן לכם שירות. אין מקום לטעויות ואתם רוצים את הכי טוב והכי מיומן.
  • יתר על כן, הסיכון להאזנת סתר פנימית יכול להיות מופחת במידה ניכרת אם הצוות יודע שהבדיקות מתבצעות בתדירות קבועה. לכן  ארגונים צריכים לבצע בעזרת חוקר פרטי סריקות "מיני" לפחות פעם בשבוע, ולפני ואחרי כל פגישה חשובה. זה כולל בדיקות פיזיות של כל חלק במשרד והכבלים הנגישים בקלות, וגם בדיקת תדרי רדיו של הסביבה.

 

לסיכום

איתור האזנות סתר הוא עניין חשוב וקריטי, כשכל סוד עלול להיות שווה זהב אף אחד לא רוצה להסתכן. לא רק כסף עומד על הכף אלא גם מוניטין, שנזק שכזה יכול להוביל אדם או עסק אל התהום. חוקר פרטי מיומן מכיר את התחום על בוריו ויודע לייעל את הכלים שלרשותו כדי לאתר האזנות סתר ולמנוע מקרים עתידיים כאלו. חקירות מתנהלות בזהירות ויעילות והן בגדר הכרח שגרתי, לא רק אחרי איום ממשי.

עוד בנושא:
איתורים ומסירות משפטיות

גילויים משפטיים וכניעה הולכים יחד במקרים רבים, כי הדברים תמיד מורכבים יותר במציאות מאשר על הנייר. בטרם תהיה סמכות בית משפט לנתבע, על התובע להמציא

קרא עוד »
איתור חשבונות בנק

שינוע כסף ותנועות בנקאיות נהיו קלות מאוד בעידן בו הכול מתנהל באופן דיגיטלי. בקלות יחסית ניתן לגלגל כספים בין חשבונות, מבלי שמוסדות רשמיים יצליחו לעקוב

קרא עוד »
איתור צוואות וירושות

איתור צוואות וירושות יכול להיות עבודה מורכבת וסבוכה, אם מתמעמעים יתר על המידה זה יכול לעלות ביוקר. כמו שאנחנו יודעים, כשכסף מעורב יש תמיד מי

קרא עוד »
איתור ילדים מאומצים

במשך שנים רבות, אימוצים בוצעו בעיקרם כתהליך סגור, בו לאם הביולוגית איך קשר עם התינוק ועם המשפחה המאמצת. עם חלוף השנים, עולה הצורך של אותן

קרא עוד »
איתור חייבים בחו"ל

לרדוף אחרי חייבים זו מלאכה מורכבת מתסכלת שלא רק שעולה בהרבה משאבים אלא גם גוזלת הרבה זמן. אנשים החייבים סכומי כסף לאנשים או חברות בטוחים

קרא עוד »
איתור מקום עבודה

הצורך למצוא את מקום עבודתו של אדם הוא הגיוני ונצרך במקרים רבים. מי שכתובת הבית לא רלוונטית ודווקא סביב עיסוקו יש עניין אזי איתור מקום

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.