גאדג'טים מגניבים בעולם החקירות הפרטי

מי מאיתנו לא צפה אי פעם בסרטי אקשן וריגול, בהם השחקן הראשי יוצא למשימה סודית בה עליו לעקוב אחר דמות אחרת מבלי שזו תבחין בו. לאורך כל הסרט משתמשות הדמויות בשלל מכשירים ואביזרים משונים למטרות ריגול וחקירות.

אך אילו מהמכשירים הללו אכן קיימים? איך משתמשים בהם? והאם הם באמת מרשימים כמו שמציגים אותם בסרטים?

 

אז מה זה בכלל חקירות פרטיות?

עולם החקירות הפרטי טומן בחובו אפיקים ורבדים שונים ורבים. התחום נקרא כך מאחר שהחקירות יוצאות לפועל על ידיי גופים פרטיים ולא גופים ממשלתיים כגון המשטרה, השב"כ וכו'.

עבודת החוקר הפרטי מצריכה שעות רבות של איסוף נתונים ומידע, חקירות, ריגול ועוד, על מנת להגיע למטרה שאותה הציבו לעצמם בהתאם לבקשת האדם אשר שכר את שירותם. תחום החקירות הפרטי עוסק בנושאים שונים כגון בגידות, איתור אנשים או ריכוש, חקירות בנושאים כספיים, בתחום הפלילי, מהימנות מועסקים ועוד תחומים רבים.

אז מה זה בכלל חקירות פרטיות?

 

"אין סיכוי שזה אשכרה קיים!"

סרטי הפנטזיה, האקשן והריגול מציגים בפנינו אינספור מכשירים ואביזרי ריגול משוכללים ומרהיבים, שכל אחד ואחת מאיתנו היה חולם שיהיה לו כצעצוע נחמד לשעת משחק.

בסרטים רבים מוצגים עשרות, אם לא מאות גאדג'טים מתחומים שונים ומגוונים. מרהיבים ומעוררי התפעלות, משאירים אותנו הגאדג'טים פעורי פה עם חשק לשים ידינו על אחד מהם.

בין הגאדג'טים ניתן למצוא מטריות נגד יריות, עטים ההופכים בין רגע לאקדח זעיר, חליפות תעופה, גלימות היעלמות, שעוני הולוגרמה ועוד רבים אחרים שמדהימים אותנו בכל פעם מחדש.

תחום הגאדג'ט הגדול ביותר, הוא איך לא, תחום הריגול והחקירות, בו משתמשים הסוכנים ואנשי הפעולה בגאדג'טים מיוחדים על מנת להגיע ליעדם.

אך, אילו מהגאדג'טים אכן קיימים ואילו לא?

אין סיכוי שזה אשכרה קיים!

 

שקט מקליטים!

על מנת לחקור ולגלות, על החוקרים הפרטיים תחילה להבין נגד מי הם עומדים. על כן, הדבר הראשון לו הם צריכים לדאוג הוא דרך האזנה וציתות לאויב, על מנת לדעת מי הוא, מה הוא רוצה לעשות, והאם זה פוגע או קשור למטרה שהציבו החוקרים לעצמם.

גאדג'טים מתחום ההאזנה קיימים בדרכים שונות, בגדלים שונים ובצורות שונות. באשר לגאדג'טים בתחום זה, חלקם דומים לאלו הנראים בסרטים וחלקם מעניינים לכשעצמם, כדוגמת מכשירי האזנה המצויים בעטים, ציתות מתוך מחזיק מפתחות אשר נתלה על מכנס ואפילו האזנה מתוך מצית.

שקט מקליטים!

 

מבעד לעדשת המצלמה

בנוסף להאזנות, החוקרים צריכים לראות מול מי הם עומדים ומה מפעלו ביום יום, ללמוד על מראהו ועל הסביבה הפיזית שלו, וכאשר ברצונם לראותו שתהיה להם האפשרות בהישג יד.

כמו שניחשתם, מדובר על המצלמות הנסתרות. לחוקרים הפרטיים דרכים רבות להטמין מצלמות במקומות שונים מבלי שהדבר ייקלט בעין לא רצויה.

לשם כך קיימים גאדג'טים מיוחדים ומגניבים כגון מצלמות המצויות בקצה עטים מיוחדים, מצלמות זעירות הנמצאות בתוך שקעים ותקעים על הקיר, מצלמות על שעוני שולחן, והמגניב ביותר – משקפי שמש בעלי מצלמה נסתרת המאפשרת צילום תוך כדי תנועה בשטח הפעולה של החוקרים.

מבעד לעדשת המצלמה

 

ומה עם זה? וזה? וזה?

אז כמובן שישנם עוד הרבה מאוד גאדג'טים למיניהם בעולם החקירות הפרטי, כגון מכשירי איכון (המצויים על כל אחד מאיתנו כל הזמן – בטלפון), אקדחים זעירים, מכשירי האזנות וצילום, כפי שהוצגו ועוד עשרות גאדג'טים המצויים ברחבי ביקום.

בין אם הגאדג'טים הינם מצלמות ומיקרופונים החבויים בעטים או במצתים ובין אם הם מצלמות החבויות במשקפי שמש, ומיקרופונים המצויים במחזיקי מפתחות, על דבר אחד נסכים בפה אחד – גאדג'טים, במיוחד מעולם החקירות הפרטי, הם דבר מגניב ומרשים שכל אחד מאיתנו חפץ בו גם אם אין לו שימוש ממשי בו. אז לפני שאתם רצים לראות את אחד מסרטי ג'יימס בונד, תדעו כי לא כל המצוי שם אכן קיים, אך המציאות עולה על כל דמיון.

עוד מידע על חוקרים פרטיים תוכלו למצוא באתר IBPI – חוקרים פרטיים.

גדג'טים של חוקר פרטי

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.