התקנת מצלמות נסתרות

התקנת מצלמות נסתרות מאפשרת לבעלי בית או בעלי עסקים לשים עין על המתרחש גם כשהם אינם נמצאים. אם עולה חשד שגונבים מבית העסק, או חוששים שבן/ בת זוג אינם נאמנים ובוגדים אחת הדרכים הבודדות לאשש את ההנחות היא הצבת מצלמה מוסוות שאינה מורגשת. התקנת מצלמות נסתרות נעשית על ידי חוקר פרטי בהתאם להרשאות החוק, כך שבעת הצורך התצלומים יהיו בעלי תוקף משפטי מלא.

 

התקנת מצלמות נסתרות

התקנת מצלמות נסתרות יכולה להתבצע גם לפרטיים וגם לחברות. הסיבות שמובילות מישהו לשכור את שירותינו עשויות להיות בעלות אופי שונה: מסחרי, עסקי, כלכלי, משפחתי וכו'. בתחום החקירה הפרטית הוא נחשב לכלי לגיטימי כל עוד מתבצע בו שימוש כחוק, חוקרים פרטיים הם גם מבין בעלי המקצוע היחידים המורשים בכלל לבצע פעולות מסוג זה.

המטרה כאשר מתקינים מצלמות נסתרות היא הקלטת תמונות וידאו כדי להדגים בצורה מהימנה ביצוע של מעשה, שאילולא, לא ניתן היה להוכיח.

 

סיבות להתקנת מצלמות נסתרות

מצלמות הן העין השלישית של בעל עסק, כאשר עולים מן השטח ריחות של חוסר יושר או בעיה בזכות מצלמות נסתרות ניתן לחשוף ולמנוע לא מעט מקרים כגון:

  • גניבה של ציוד יקר ערך
  • אבטלה בקרב עובדים
  • חבלה ברכוש בזדון על ידי עובדים או לקוחות
  • גניבת כספים
  • הדלפת מידע
  • פריצה והשחתת רכוש
  • הטרדות

 

 

שמירה על החוק

התקנת מצלמות נסתרות בקלות יכולה להפוך להסתבכות עם החוק. שמירה על פרטיות כמו גם החוק להאזנות סתר מונעים התקנת מצלמות בצורה לא מבוקרת וללא סיבות טובות. כאשר חוקר פרטי בא להתקין מצלמות נסתרות הוא יוודא שהוא פועל במסגרת החוק. התנאי הוא שבמקומות שיש סבירות גבוהה לפרטיות אי אפשר פשוט להתקין מצלמה אלא אם כן יש שלט המתריע אנשים שהאזור מצולם.

 

ראיות קבילות

אולם כאשר יש מניעים מוצדקים וחששות מבוססים, יש יותר מקום לגמישות, כמובן בהתאם לחוק ורק למען שימוש בית המשפט. השימוש במצלמות על ידי צדדים שלישיים שאינם מורשים למטרה זו עלול להוביל לסנקציות פליליות וצווי שיפוט אחרים. לראיות אין אפוא כל תוקף משפטי אם הן לא נאספו באופן לגיטימי. חוקרים פרטיים מכירים את התקנים והרגולציה, הם יודעים איך להתקין מצלמות נסתרות ותחת איזה תנאים.

 

התקנה נכונה של המצלמות

כל אחד יכול לרכוש מצלמה נסתרת, היא זמינה לכולם, אבל ההתקנה האופטימלית שלה היא אומנות. המטרה העיקרית בהצבת מצלמה היא שהיא תיעלם לחלוטין מהעין, במהלך כל החקירה כדי לתפוס את המעשה בזמן אמת מבלי לעורר חשד. יש כמה דברים שיש לשים לב בהתקנה הכוללים:

  1. בחירת מיקום סמוי מן העין – הצבת מצלמה במקום לא צפוי, כמו גם בגבהים שונים שלא נמצאים בקו ישיר עם העין. חשוב שהמצלמה תהיה גם זווית ישירה על האובייקט.
  2. בחירת המצלמה המתאימה – יש מגוון של מצלמות נסתרות זעירות בעלות טכנולוגיות חדישות, החכמה היא להתאים למקום את המצלמה הנכונה ביותר שתספק צילומים איכותיים ברזולוציות הכי גבוהות שניתן.
  3. מיקום מוגן – את המצלמה רוצים להתקין במקום בו לא יהיו גורמים שישבשו את הצילום או אפילו יהרסו אותה ויפריעו לפעילותה התקינה. בנוסף חיבור לחשמל או חיבור לרשת הם קריטיים.
  4. דיסקרטיות – ככל שפחות אנשים יודעים על המצלמה ככה יותר טוב. צריך לתאם את זמן ההתקנה בשעות שאין הרבה פעילות בעסק או אפילו בבית.

 

 

אמצעי בטיחות

בדברים כאלה צריכים להיות מאוד זהירים כדי לא לעבור על החוק ולא להחמיר סיטואציה שגם ככה לא נעימה. חוקר פרטי ינתח את המצב, אם הוא רואה לנכון להתקין מצלמה אז מעולה, אך ייתכן ובהינתן הסיטואציה התקנת מצלמה תהיה הפרה בוטה של החוק ולכן ימנע מכך.

הרבה מעוניינים גם בצירוף אודיו לצילומים, אולם טכנית זה אפשרי אך זה כבר תחום שיפוט אפור שבקלות נופל תחת איסור האזנות סתר. תסמכו על החוקרים הפרטיים, הם יודעים מתי מותר ואיך.

 

מצלמות נסתרות בבית

במקרים מאוד רגישים בהם מישהו מרגיש צורך להתקין מצלמות נסתרות בבית חוקרים פרטיים חייבים להיות חלק מהתמונה. עד כמה שזה אולי מפתה להתקין מצלמה נסתרת בחדר השינה לראות אם בוגדים בכם, אסור. גם בתוך הבית שלכם אסור להתקין מצלמות אם דרים בחלל או מעורבים גם אנשים נוספים. במקרים בהם רוצים לפקוח עין על המטפלת שנמצאת בבית או מנקה חייבים ראשית להתייעץ עם חוקר ולראות שיש מוטיבציה ועילה אמיתית למעשה.

 

לסיכום

מצלמות נסתרות הן כלי שימושי המשמש חוקרים שיכול להשלים תמונה מלאה ולהרשיע אשמים. אם זאת, חשוב לזכור שהמרווח בין חוקי ללא חוקי דק, לכן חוקרים פרטיים הם בין היחידים שמורשים להתקין מצלמות נסתרות בעסק או בביתכם בהתאם לשיקול דעתם המקצועית.

לרשותו של חוקר פרטי מגוון של מצלמות נסתרות זעירות המציגות את שיא הטכנולוגיה והחדשנות. המיומנות של התקנה נכונה היא ההבדל בין השגת ראיות טובות לבין יצירת בעיה חמורה יותר, פנו לחוקר פרט ולא תתחרטו.

עוד בנושא:
מניעת ריגול תעשייתי

מידע זה הלב הפועם של כל חברה. חשיפת מידע על המוצרים, השירותים, הכספיים, המכירות והאסטרטגיה השיווקית שלה הם נשק של לוחמה כלכלית מודרנית. בשוק תחרותי

קרא עוד »
בריונות ברשת

בדיוק כפי שהשימוש בטכנולוגיה עצמה התפתח, כך גם היכולת לפגוע. בריונות, שבעבר הוגבלה לבית הספר או לשכונה, עברה כעת לעולם המקוון – "בריונות ברשת". בריונות

קרא עוד »
מודיעין עסקי

כל חברה ועסק צריכים להתמודד עם תחרות, זה חלק בלתי נמנע מהנוף של היום. מבין אינספור שירותים ומוצרים כל עסק רוצה למשוך את תשומת הלב

קרא עוד »
סקר סיכונים

עסקים ויזמים מסכנים את עצמם מדי יום. אין דבר כזה עולם בטוח, במיוחד אם פועלים בקרב מתחרים קשוחים וסבוכים. בנוסף, כל עסק פתוח לאיומים פנימיים

קרא עוד »
חוקר ביטוח

ביטוחים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, אנחנו משלמים כדי שאם חס וחלילה יקרה לנו משהו יהיה מי שיעזור לנו לכסות את ההוצאות. אם זה ביטוח

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.