חוקר פרטי או משרד חקירות?

שכירת חוקר פרטי יכולה להיות מאיימת. עבור אנשים רבים, הפחד מה"לא ידוע" הוא זה שגורם להם להסס להתקשר וסוף סוף להרים את הכפפה. המילים חקירות פרטיות לעתים קרובות מעלות בראשם של אנשים תמונות של דמויות מפוקפקות שמסתובבות בפינות עם מצלמות, או מלחיצים אנשים בשאלות.

ולמרות שיש "חוקרים" המתאימים לתיאור הזה, משרד חקירות מקצועי וחוקר פרטי אינם מפחדים. למעשה, מומחים אלה יכולים להיות שותפים מהימנים. אבל למי עדיף לפנות? חוקר פרטי או משרד חקירות?

 

חוקר פרטי

חוקר פרטי הוא איש מקצוע שעבר הכשרה ממושכת, כמו גם את המבחנים הדרושים על מנת לקבל רישיון ממשרד המשפטים המקנה לו מעמד של חוקר פרטי. הוא פועל בדרכים יצירתיות על מנת להשיג ללקוחותיו ראיות מוצקות והוכחות נדרשות. חוקר פרטי אם מבקש לעבוד באופן עצמאי חייב להיות בעל רישיון עסק בנוסף לרישיון החקירות. הוא לרוב לוקח על עצמו תיקים קטנים יותר, להם מספיק איש אחד.

 

משרד חקירות

משרד חקירות פועל כמו כל משרד שאנו מכירים. הוא מעסיק מספר של חוקרים פרטיים בעלי רשיונות והסמכה ודואג לתת שירות ללקוחות ממגוון סקטורים. משרד חקירות, כחלק מענף בעל רגולציה גבוהה, חייב לנהל שלוש רמות של דרישות רישוי:

  1. רישומי עסקים בסיסיים אצל מזכיר המדינה,
  2. רישיונות חוקר פרטי פרטני עבור כל חוקר מועסק
  3. רישיונות משרד חקירות פרטיות.

משרדי חקירות יכולים לעבוד במימדים יותר גדולים ולכן לתת מענה ללקוחות יותר גדולים. עם זאת, הם גם יכולים לתת שירות למקרים קטנים ומתאימים את עצמם לדרישות הלקוח.

 

חקירות פרטיות

לעתים קרובות מדי חושבים על חוקרים פרטיים כאל רלוונטים רק כאשר רוצים לתפוס בני זוג שבוגדים או איתור אנשים. בעוד שרוב החוקרים עושים גם את זה, משרד חקירות מקצועי מציע בדרך כלל מגוון רחב של שירותים, כולל:

  • שירותי חקירות פרטיות – הם עובדים על עניינים אישיים דיסקרטיים הכוללים אנשים ומשפחות, שעשויים לכלול קביעת בגידה, הבטחת בטיחות הילדים או איתור אנשים, בין היתר. חוקרים מקצועיים מבצעים מעקבים, בדיקות רקע, חיפושי נכסים, ראיונות, זיהוי פלילי ממוחשב ועוד כדי לאסוף את המידע הדרוש. מכיוון שמצבים אלו הם מאוד אישיים, ולעתים קרובות כואבים, יש לטפל בהם בשיקול דעת, בפרטיות וברגישות.
  • חקירות לעורכי דין – עניינים משפטיים מורכבים דורשים לעיתים קרובות משאבי חקירה של מומחים. בין אם עורך דין מייצג לקוח בליטיגציה אזרחית או בהגנה פלילית, חוקר מקצועי יכול להשלים עבודה משפטית כדי ליצור תיק חזק יותר, לתמוך בתיאוריה ולספק פרטים אינטגרליים. חשוב לוודא שמשרד חקירות בעל מוניטין ופועל במסגרת החוק, כך שניתן להשתמש בתיעוד ובראיות שנאספו בבית המשפט, בגישור או במשא ומתן.
  • חקירות ארגוניות – חוקרים פרטיים יכולים להגן על מקום העבודה עם חקירות מקצועיות המסייעות למשאבי אנוש, ייעוץ תאגידי, ניהול סיכונים ואבטחת חברה. מבדיקה לפני העסקה ותביעות ביטוח ועד לחשיפת גניבה והונאה – חוקרים מנוסים יכולים להגן על השורה התחתונה של החברה ועל המוניטין שלה על ידי ביטול בעיות נוכחיות ומניעת בעיות עתידיות.
  • בדיקות רקע – סוכנויות חקירות אינן מספקות את אותו סוג של בדיקת רקע שניתן לבצע באינטרנט. בין אם אתם זקוקים למיון עובדים או חקירות בדיקת נאותות בינלאומיות מורכבות, הסתמכות על מומחים יכולה לחסוך לכם זמן וכסף. הם מספקים מידע מקיף, בפורמט תמציתי וקל להבנה.

 

יתרונות במשרד חקירות

חקירות פרטיות חולשות על כל כך הרבה תחומים, עוזרות בכל כך הרבה מקרים ולכל כך הרבה אנשים. בשל האופי המגוון של המקצוע למשרדי חקירות יש ייתרונות רבים:

  1. כח אדם רב לביצוע משימות מורכבות
  2. יכולת לנהל משימות ארוכות טווח מבלי להפר את התנהלות התקינה של המשרד
  3. אפשרות לקחת כמה תיקים בו זמנית, ביניהם תיקים גדולים
  4. יותר מקום לגמישות
  5. אוסף כלים וציוד יותר רחב וזמין
  6. מומחיות מגוונת בשל החוקרים השונים העומדים לרשותם
  7. ביצוע משימות בזמנים קצרים יותר בזכות המשאבים הרבים

 

הבדלי מחירים

בתחום התמחור יש מי שישר יחשבו שחוקר פרטי יותר זול, לרוב הוא עובד ממשרד ביתי ואין לו חשבונות שוטפים רבים כמו בניהול עסק, ואינו צריך לשלם משכורת לשותפים ועובדים בסוף החודש.

אמנם יש בזה מן ההגיון אך צריך להבין שדווקא למשרדי חקירות יש יותר מקום גמישות על המחיר ותהליכים מתבצעים מהר יותר ולכן בסוף עולים פחות. מקבלים מה שמשלמים, אם משרד חקירות עולה מעט יותר יקר זה כי לרשותם יותר כלים וניסיון לצלוח את המשימה.

 

לסיכום

ידע הוא כוח, הצורך בידע בנושאים חשובים מסוימים דורש מומחיות וניסיון של משרד חקירות מקצועי. כאשר זקוקים למידע חיוני לקבלת החלטות מושכלות לגבי משפחה, לקוחות או עסק, חכם להסתמך על מומחים. לא רק שיש להם את ההכשרה והכישורים להשיג במהירות את המידע הנכון, אלא שהם גם יכולים להבטיח ציות לחוק (למשל, פגיעה בפרטיות, הקלטות לא חוקיות והסתבכויות משפטיות אחרות) ולהעיד בבית המשפט, במידת הצורך.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.