חוקר פרטי האזנות

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ומתוחכמת האזנות נהיו נפוצות יותר וקלות יותר לביצוע. מדובר כמובן על חדירה חמורה ביותר לפרטיות של אדם או עסק ודליפה של מידע רגיש כזה או אחר עלולה להיות פטאלית. חוקר פרטי מיומן ומוכשר הוא בדיוק הגורם שיסייע לכם אם אתם מוצאים את עצמכם בפרשה שכזו.

 

חוק איסור האזנות

חוק האזנת סתר מ1979 נועד להסדיר מעקב חשאי אחר שיחות בין אנשים, בין אם בטלפון ובין אם באמצעי תקשורת ממוחשבים. זה כמובן מאוגד בחוק יסוד האדם וחירותו והזכות לפרטיות. מבין סעיפיו השונים של החוק עולה כי אין לצותת לשיחה שאין אדם לוקח בה חלק המתקיימת בדלתיים סגורות.

המשמעות היא שגם כאשר מאוד מפתה לדרוש מחוקר פרטי להאזין לשיחות פרטיות על רקע של בגידה או תחרות עסקית לדוגמא הדבר אסור על פי חוק. מהצד השני, אם אתם חוששים כי מישהו מאזין לכם חוקר פרטי יעזור לכם למצוא התקנים מאזינים ומי שמצותת לכם יעמוד לדין.

 

מקרי בוחן שעלולים להביא להאזנות וציתותים

  • שותפות עסקית או יריבות עסקית – עולם העסקים יכול להיות חסר רחמים ומוסריות. ניהול משותף של עסק יכול להצית חשדות מכיוונים נגדיים מה שיוביל לפעולות ריגול. בנוסף, יריבות עסקית יכולה גם היא לדחוף את מקבלי ההחלטות לקצה ולהביא אותם להטמעת מכשירי או תוכנות האזנה אצל המתחרים.
  • מקרי בגידות בין בני זוג – כשישנו משבר אמון בין בני זוג לעיתים מעורבים גם מהלכים לא חוקיים הכוללים ריגול והאזנות לא כשרות.
  • בטחון מידע – מהימנות עובדים היא קריטית וחשובה, קרה לא פעם שעובדים מתוך החברה גנבו מידע ומכרו אותו למתחרים. כמו כן, גם במקרים רבים המערבים משפחה וחלוקת ממון וירושה נמצאו אמצעי האזנה כך שכשדנים בנושאים חשובים תמיד יש להיות עם יד על הדופק.

 

אתם חוששים שמאזינים לכם

ישנם מצבים בהם אתם חושדים כי אתם עלולים להיות קורבנות של מכשירי האזנה. יש כמה סימנים שצריך לשים לב אליהם, כגון : הפרעות במכשירים, רעשים עמומים בעת שיחות טלפון, סוללות שנגמרות מהר ותפקוד איטי יותר של מחשבים וכו.

בנוסף אם זולג מידע סודי החוצה יש מקום לחשוש. מכשירי האזנה נהיים יותר קטנים ומשוכללים וכוללים מיקרופונים אלחוטיים, משדרים סלולריים, תוכנות האזנה ועוד. חוקר פרטי בקיא בתחום יאתר ויטפל בקלות בכל אלו וימנע מקרי ציתות עתידיים.

 

סוגי האזנות

  • שיחות בנייד – אחת מן הדרכים היותר נפוצות להאזנה היא דרך הנייד. אם פעם היה מדובר במכשיר הקלטה מגושם המחובר לטלפון הקווי הביתי או המשרדי, הרי שהיום מדובר כבר על תוכנות מעקב המוטמעות בנייד המשמשות גישה לגורם חיצוני על ידי להקלטה ושינוע דאטה.בנוסף, יש גם שימוש רב בהתקנים זעירים המוצדמים לטלפונים.
  • הקלטות בחדר – חדרי ישיבות, חדרי טיפול רפואי או פסיכולוגי כמו גם משרד עורכי דין או אילו טרקלינים פרטיים במלון כל אלו הם מקומות שיש לבדוק היטב כזה מגיע להקלטות. ייתכן וכי גורם זר התקין מכשירי האזנה במקומות חבויים בחדר כך ששיחות המתנהלות בדיסקרטיות ובארבע עיניים יכולות להיות מודלפות.
  • האזנות במחשב – להאזין אין המשמעות רק להקשיב באוזניים. היום כאשר הרבה מהמידע עובר בינינו באמצעות שיחות בפלטפורמות ממוחשבות הצצה לחיפושים שלנו, לשיחות צ'אט ומייל פתוחות על שולחן העבודה יכולות להסגיר המון על מעללינו. לא חסר באגים ותוכנות שמטרתם לשאוב כמה שיותר מידע מהדסקטופ הפרטי שלנו.

 

נטרול אמצעי האזנה

חוקרים פרטיים מקצועיים בעלי הידע הטכני המתאים מאתרים מכשירים המשמשים להאזנות סתר בזכות שימוש בטכניקות מתקדמות וטכנולוגיה מותאמת המזהה פעילות חשודה. סריקה של כל השטח תתבצע בקפידה ויעילות, אם זה בבית, במשרד ברכב או בטלפון הנייד יש תוכנות וציוד המיועדים במיוחד עבור זה.

 

פעילות במסגרת החוק

בעת שכירת חוקר פרטי אתם ודאי תוהים איך הוא ילקט ויחשוף עבורכם מידע אם אין הוא רשאי להקליט שיחות פרטיות וכדומה. החוק מאוד מפורט בתחום אך ישנם גם דרכים יצירתיות במסגרת החוק בהן ניתן להשיג מידע. לדוגמא, שיחה המתבצעת במקומות ציבוריים ניתנת להקלטה וציתות.

כמו כן, אם אחד הגורמים לקחת חלק בשיחה ניתן להקליט וזו ראיה שתחזיק בבית משפט. בנוסף, נקבע כי צילום חזותי ללא תיעוד קול אינו נופל במסגרת חוק האזנות ולכן מתקבל כראיה.

 

מקרים חריגים

אישורים חריגים לגורמים שאינם צבא וגופי בטחון הפועלים למען בטחון המדינה ניתנים במקרים בהם יש חשש כי מדובר בפשעים פליליים חמורים. גם במקרים כאלה יתכן וההקלטות ישמעו רק על ידי עורכי הדין והשופט ולא יהיו פתוחות לציבור.  חוקר פרטי יעזור להביא את הראיות הנכונות לביסוס החששות  ואף את החומר המוקלט הקריטי.

 

שירותים של חוקר פרטי

החשש מפני ציתות והאזנה קיים ובצדק, רק המחשבה שנכנסים לכם למרחב הפרטי יכולה לזעזע. חוקר פרטי שומר על הביטחון שלכם, עוזר לכם להרגיע חשדות ואף לצדק להיעשות. אפילו אם עולה מהחקירה כי חששתם לשווא, עדיף כך מאשר ההפך.

שאלות & תשובות

לא. חוקר פרטי עובד אך ורק במסגרת החוק וכל הראיות שנאספות הן חוקיות וקבילות. אסור למשל להתקין מכשיר האזנה על מכשירים בבית הפרטי, אם יש  חשד שאחד מבני הזוג בוגד. זאת משום שמדובר על העברה על חוק האזנות סתר, לפי המחוקק ניתן להטיל מאסר של 7 שנים על עבירה שכזו. כולם כפופים לחוק הזה. בנוסף, האזנות סתר חלות על מיני וסוגי תקשורת רבים והן מותאמות לקידמת נטכנולוגיה והחוק. חוקר פרטי משיג מידע מבלי להפר את החוק, והוא מאתר עוולות שהתבצעו במרחבם הפרטי של הלקוחות.
חוקר פרטי נעזר בטכנולוגיה מתקדמת כדי לסרוק חללים כמו גם התוכנות סייבר כדי לאתר בעיות הדלפה במחשבים וניידים.תמיד יש דרך למזער את הסיכונים, על ידי בדיקות מקיפות עקביות שנעשות על ידי חוקר פרטי אפשר משמעותית להפחית את הסיכוי שהותקנו אצלכם האזנות סתר. היום התוכנות מתוחכמות מאוד ובאגים על הניידים נהיו נפוצים ביותר.ניתן לפנות לחוקר בכל שלב, גם לאחר שיש חשד ממשי לציתות והדלפת מידע אך גם כמהלך הגנה שגרתי, חוקר פרטי יכול לעזור לזהות איומים עוד מבעוד מועד.
עוד בנושא:
חוקר פרטי תאונות דרכים

חוקר פרטי חיוני כאשר מדובר על תאונות דרכים. כמה גורמים יחקרו את ההתנגשות והתאונה כשיש נזק למכוניות, כשמישהו נפצע או כשחס וחלילה נהרג – במיוחד

קרא עוד »
חוקר פרטי סייבר

בעולם הדיגיטלי של ימינו, בו שפע של מידע חיוני עובר בערוצים המקוונים מתעצם הצורך בחוקר פרטי סייבר כדי להבטיח שאנו מוגנים. החיסיון, הביטחון והפרטיות יכולים

קרא עוד »
חוקר פרטי לעסקים

חקירה של עסקים הינה יסודית במטרה לחשוף עוולות שבוצעו על ידי ההנהלה, העובדים או צד שלישי. חקירות של עסקים יכולות לגלות האם שותף עסקי הוא

קרא עוד »
חוקר פרטי איתור כתובת

בעידן דיגיטלי שנדמה כי אין מי שיכול להיעלם מהרדאר ולהימנע מהפלטפורמות הדיגיטליות, יש שמופתעים לגלות כמה קשה לאתר כתובות ואנשים כאשר מדובר בעניינים רציניים. מסתבר

קרא עוד »
חוקר פרטי לאחר גירושין

לעבור גירושין יכול להיות חוויה מפרכת כמעט עבור כל זוג, וקשיים מתעצמים כאשר מעורבים ילדים. עד לקבלת פסיקת בית המשפט ייתכן ויעברו חודשים לא פשוטים

קרא עוד »
חוקר פרטי כלכלי

נכסים, פוליסות ביטוח, חשבונות, אשראי צרכני ואיתנות פיננסית ומספר מקורות הכנסה והשקעות, מראים ביחד את השווי הנקי של עסק או אדם פרטי. למרבה הצער, לפעמים

קרא עוד »
חוקר פרטי גירושין

חוקרים פרטיים נשכרים לעתים קרובות במהלך גירושין כדי לסייע במתן מידע כדי לסייע בהליך המשפטי. חקירות אלו עונות על שאלות כמו האם היה רומן מחוץ

קרא עוד »
חוקר פרטי בגידות

לאחרונה אתם שמים לב שבן או בת הזוג שלכם מתנהגים בצורה שונה, מדאיגה וחשודה. אחרי שניסיתם לקיים איתם שיחות, לברר ולבדוק מה קורה ולשאול שאלות

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.