חוקר פרטי תאונות דרכים

חוקר פרטי חיוני כאשר מדובר על תאונות דרכים. כמה גורמים יחקרו את ההתנגשות והתאונה כשיש נזק למכוניות, כשמישהו נפצע או כשחס וחלילה נהרג – במיוחד המשטרה וחברת ביטוח הרכב של הנהגים המעורבים. אם נפגעתם, אתם רוצים מישהו שיהיה בצד שלכם, שיבצע חקירת תאונות שיהיה מהימן ישר וזמין.

 

תאונות דרכים

חוסר ריכוז על הכביש, נהיגה מהירה ומסוכנת או תנאי נסיעה קשים – לא חסר סיבות מדוע תאונות דרכים מתרחשות מדי יום. לתאונות השפעות על כל המעורבים, נזקי רכוש וגוף קלים או חמורים, המלווים פעמים רבות בפיצויים ותיקים משפטיים.

ההלם נוכח התאונות יכול להקהות את המחשבה, כשתחושת כאוס ולחץ מתרחשת מסביב אנשים שוכחים לבדוק את הפרטים הקטנים של המקרה ועוד. לא רק זה, הם גם לא מתעסקים בזכויות המגיעות להם אלא לרוב נזכרים מאוחר מדי שאולי היה מי שיכל לעזור. לכן חשוב לדעת איך להתנהל לאחר תאונת דרכים.

 

חוקר פרטי תאונה

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים פונים לחוקר פרטי לסיוע בחקירת :

  • כדי לבסס את האמת – תאונות קורות כל כך מהר שלפעמים אי אפשר לזכור מה באמת קרה. שחזור תאונה יכול לעזור לבסס את האמת ולספק תחושת סגירה.
  • כדי לבסס אחריות – אם אינכם יכולים להיות בטוחים בנסיבות המדויקות של התאונה, אתם עלולים לשאת באחריות לכל נזק או פציעות כתוצאה מכך. חוקרים את האמת, ואם אתם באמת לא אשמים, חוקרים פרטיים עוזרים להוכיח את חפותכם.
  • כדי להשיג ראיות לבית המשפט – אם צריך למצוא ראיות כדי להוכיח שלא התרשלתם ולא גרמתם לתאונה, חוקר פרטי יכול להשיג את הראיות הדרושות כדי לעזור לתיק לעמוד בבית המשפט.

 

חוקר פרטי לעומת חקירת משטרה

בעוד שרשויות אכיפת החוק יחקרו וינסו לקבוע סיבה, וחברות הביטוח יקפצו להוכיח מדוע הם לא צריכים לשלם מאומה, תמיד עדיף לעשות את חקירה מקבילה. במקרים רבים שוקלים רק את הגורם האנושי, אבל לא שוכחים שיש עוד גורמים חשובים  כמו פנסי רחוב שאינם פועלים, תמרורים מעורפלים, נתיבים לא מתאימים או היעדר סימון רחוב.

הם לא צפויים לחקור גורמים פוטנציאליים הקשורים לרשויות, במיוחד אם יש הולך רגל מעורב. לכן חוקר פרטי ינתח את כל המקרה מבלי להחסיר פרטים חשובים ורלוונטיים.

 

מרכיבי החקירה

חקירת תאונת דרכים כוללת מספר מרכיבים שונים. חוקרים פרטיים יטפלו בכל התיק מראשיתו ויספקו לכם דו"ח ברור ומקיף. חוקרים פרטיים יפעלו בכמה חזיתות כדי להשיג את הראיות הדרושות:

  • תצפית חזותית: החוקרים יסתכלו על כל הזירה כדי לראות אילו פרטים יש לבחון מקרוב יותר, כגון סימני החלקה, שלטי תנועה, סימון כביש או חסימות שעלולות להשפיע על כל נהג לפני תאונה  ויתעדו הכל.
  • נהגים ועדים: המשטרה והחוקרים ישוחחו עם כל נהג המעורב בתאונה יחד עם כל הנוסעים. אם יישארו במקום עוברי אורח שראו את התאונה, החוקרים ישוחחו גם אתם.
  • הוכחות: חקירה יסודית תכלול תמיד צילום תמונות או וידאו של פרטים מזירת התאונה, כגון נזק לרכב, מיקומן של המכוניות לאחר ההתנגשות, מצב הכביש, תנאי התנועה ותנאי מזג האוויר והתאורה.
  • נזק לרכב: לאחר הוצאת המכוניות המעורבות בתאונה מהמקום, יש לבחון אותן על ידי מכונאים או מומחי הנדסה אחרים על מנת לתעד את הנזק ואת כל הבעיות הבסיסיות שעלולות להעיד מה גרם לתאונה. לדוגמה, חקירת תאונת משאית עשויה להיראות בלמים כושלים שגרמו לתאונה עקב חוסר תחזוקה.

 

אורך חקירות תאונות דרכים

רוב חקירות תאונות הדרכים של המשטרה מסתיימות בזירת התאונה בלבד, קצין החקירה מגיש דו"ח באותו יום או זמן קצר לאחר מכן. עם זאת, אם תאונה כרוכה בפציעה חמורה, מוות או אינדיקציות אחרות לעבירות פליליות  ייתכן וחקירת המשפחה תמשך כמה ימים או שבועות.

לחוקרי חברות ביטוח ולחוקרים פרטיים לתאונות דרכים, לוקח בדרך כלל מספר שבועות לבצע חקירות משלהם, מכיוון שלצדדים אלה יש אינטרסים אחרים בקביעת האחריות לתאונה משום שזיהוי מי אחראי הוא חיוני לפני שניתן לפסוק פיצוי כלשהו.

 

בחירת חוקר פרטי לתאונות דרכים

בעת בחירת חוקר פרטי לתאונה יש להקפיד על בחירה נכונה, חוקר לא מקצועי או חסר ניסיון ואמצעים יכול בסופו של דבר לעלות לכם בתיק ובהרבה כסף ודאבון. חוקר פרטי בתחום חייב להיות מאוד מעורה בחוקי התנועה, בזכויות ובחובות הנהגים המעורבים ובעל יכולות תמרון מוצלחת בין הגורמים השונים שפוקחים את עיניהם על התאונה. חוקר בעל נסיון ושיקול דעת הפועל במסגרת החוק יהיה תמי המועמד המוביל.

 

לסיכום

תאונות דרכים הן פתאומיות ויכולות להתרחש בכל מקום ולקרות לכל אחד. ישנן מספר רב של תביעות פציעה-תאונות אשר מיושבות רק ע"י הסתמכות על דו"ח החקירה המשטרתי והביטוח של הנתבע. חשוב לזכור חקירות תאונות על ידי חוקר פרטי מבטיחות צדק ופשרה הוגנת.

עם הטכנולוגיה המתקדמת של היום בידיו של חוקר מנוסה, יש עולם שלם של ראיות שניתן לאסוף כדי לשחזר זירת תאונה, לאסוף ראיות יקרות ערך, לזהות אשמים אחרים בעלי כיסים עמוקים יותר ולהוביל לצדק רב יותר עבור הלקוחות.

שאלות & תשובות

כמה שיותר מהר משקרתה התאונה. פעמים רבות מתעכבים כמה ימים ואז כשבאים לבדוק את השטח, התנאים השתנו. לדוגמא, תמרור שהיה חבוי בשל ענפי עץ פתאום גלוי כי גזמו את הענף. צריך להכות בברזל כל עוד הוא חם, ולכן ישר לפנות לחוקר פרטי. מומלץ מאוד לפנות הן לחוקר פרטי והן לעורך דין שיעבדו בשיתוף פעולה עבורכם. החוקר אוסף את הראיות וההוכחות, ואילו עורך הדין מציג אותן במשפט או מול חברת הביטוח. חלק גדול מהתאונות הן בגדר פגע וברח. המשטרה מנסה לאתר את הפוגע אך חוקרים פרטיים לרוב יותר יעילים ומהירים.
מחירים נקבעים לפי שעות הטרחה, כמו גם האמצעים בהם נעזרים החוקרים כדי להשיג תוצאות. המחירים משתנים, אך לרוב ינועו בין כמה מאות שקלים. גם אם התאונה היא באשמתכם, צריך לוודא שהתשלומים והאשמות הם בגבול ההוגונת. במקרים רבים הנפגעים "רכבו" על האשם בתאונה כדי להשיג עוד כסף ולתבוע את הביטוחים על יותר פיצויים. חוקר פרטי יוודא שלא ינצלו את המצב ואתכם.
עוד בנושא:
חוקר פרטי סייבר

בעולם הדיגיטלי של ימינו, בו שפע של מידע חיוני עובר בערוצים המקוונים מתעצם הצורך בחוקר פרטי סייבר כדי להבטיח שאנו מוגנים. החיסיון, הביטחון והפרטיות יכולים

קרא עוד »
חוקר פרטי לעסקים

חקירה של עסקים הינה יסודית במטרה לחשוף עוולות שבוצעו על ידי ההנהלה, העובדים או צד שלישי. חקירות של עסקים יכולות לגלות האם שותף עסקי הוא

קרא עוד »
חוקר פרטי איתור כתובת

בעידן דיגיטלי שנדמה כי אין מי שיכול להיעלם מהרדאר ולהימנע מהפלטפורמות הדיגיטליות, יש שמופתעים לגלות כמה קשה לאתר כתובות ואנשים כאשר מדובר בעניינים רציניים. מסתבר

קרא עוד »
חוקר פרטי לאחר גירושין

לעבור גירושין יכול להיות חוויה מפרכת כמעט עבור כל זוג, וקשיים מתעצמים כאשר מעורבים ילדים. עד לקבלת פסיקת בית המשפט ייתכן ויעברו חודשים לא פשוטים

קרא עוד »
חוקר פרטי כלכלי

נכסים, פוליסות ביטוח, חשבונות, אשראי צרכני ואיתנות פיננסית ומספר מקורות הכנסה והשקעות, מראים ביחד את השווי הנקי של עסק או אדם פרטי. למרבה הצער, לפעמים

קרא עוד »
חוקר פרטי גירושין

חוקרים פרטיים נשכרים לעתים קרובות במהלך גירושין כדי לסייע במתן מידע כדי לסייע בהליך המשפטי. חקירות אלו עונות על שאלות כמו האם היה רומן מחוץ

קרא עוד »
חוקר פרטי האזנות

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ומתוחכמת האזנות נהיו נפוצות יותר וקלות יותר לביצוע. מדובר כמובן על חדירה חמורה ביותר לפרטיות של אדם או עסק ודליפה של

קרא עוד »
חוקר פרטי בגידות

לאחרונה אתם שמים לב שבן או בת הזוג שלכם מתנהגים בצורה שונה, מדאיגה וחשודה. אחרי שניסיתם לקיים איתם שיחות, לברר ולבדוק מה קורה ולשאול שאלות

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.