חקירה בחשד לגננת מתעללת

הורים מפקידים בידיהן של הגננות את האוצרות היקרים להם מכל, מתוך ידיעה שהן ישמרו על הילדים ויהיו דמויות מבוגרות משמעותיות וחיוביות בחייהם. למרבה הצער, עולים יותר ויותר סיפורים קשים על גננות המועלות בתפקידן עד כדי פגיעה והתעללות בילדים.

אין סיוט יותר גדול מזה, ולרוב לאחר שההתעללות מתגלה הורים רבים חשים אשמה על שזה קרה מתחת לאפם והם לא שמו לב. לאור החשדות והחששות הרבים של הורים רצוי להיות ערניים ובעת הצורך לפנות לחוקרים פרטיים.

 

להגן על הילדים

ילדים הם לרוב קורבנות קלים, לרוב אין להם את ההבנה העמוקה לזהות מתי סיטואציה בעייתית, או אפילו את היכולת להתריע מפניה. ילדים מטבעם נקשרים לדמויות המטפלות והמוכרות, לכן מערכת יחסים לא בריאה יכולה להתפרש אצלם כשגרתית.

עד כמה שהגננת יכולה להיות נחמדה בזמן שאתם מורידים את הילד בבוקר בגן, או עד כמה שהיצירות שהוא או היא מביאים הביתה יפות, המציאות היא שקשה מאוד לדעת מה קורה בגן בשעות היום. הורים שרוצים להיות בטוחים, או חוששים שמשהו לא טוב מתרחש צריכים לפנות לעזרה כמה שיותר מהר.

 

גננות מתעללות

התופעה הנוראית והמטלטלת הזאת נהיית נפוצה מאוד בזמנים האחרונים והורים רבים תוהים – מדוע? האם עד עכשיו פשוט לא ידעו מה מתרחש בגנים? או האם המערכת הזניחה את הגיל הרך והפקידה את הילדים שלנו אצל נשים ללא הכשרה סבלנות או גישה לטיפול.

אפשר להציג סיבות רבות לתופעה – משכורות נמוכות, תנאי קבלה קלים ואי פיקוח, אך האמת היא שאין תירוץ להתנהגות נבזית שכזאת. מה שחשוב זה לקטוע את התופעה ומיד לעשות מאמצים כדי להוציא ילדים מהתופת היומיומית הזאת.

 

היסוס של הורים

כשעולים חשדות זהו השלב בו צריך לפעול. הורים רבים יכולים לשים לב לשינויים אצל הילד או חריגות קטנות בהתנהגות, אך גם אם המחשבה עוברת בראש שאולי מדובר על מקרה של גננת מתעללת, משתיקים אותה. לא רוצים סתם ליצור היסטריה, אולי הם מרגישים שהם סתם מגזימים, והרי "פאדיחה מהגננת" לא? אז זהו שלא.

אין מקום למחשבות כאלו כשמדובר על הילדים שלנו, ההיסוס יכול לעלות ביוקר. תמיד עדיף לגלות שטעיתם במקרים שכאלו, מאשר לגלות ההפך.

 

חקירות של חוקר פרטי

חוקרים פרטיים מכירים את התיקים הללו מקרוב, הם מבינים את הרגישות והם מבינים שלא כל חשד ישר אומר שהגננת ביצעה מעשים נוראים. הדיסקרטיות, המומחיות והזריזות בה חוקרים מנהלים את המקרים יכולה לתת מרגוע להורים שחוששים.

הגננת לא תדע שמתבצעת חקירה, ואם מתגלה שהחששות היו לשווא אז כל הפרשה הזאת תישאר שקטה. אם חס וחלילה בחשדות עלו בצדק אז חוקר פרטי יאסוף את כל הראיות המרשיעות, שלבסוף יעזרו להכריע במשפט והכי חשוב יצילו את הילדים.

 

סוגי התעללויות

  • התעללות פיזית – התעללות פיזית, היא לרוב הנפוצה ביותר. היא יכולה לכלול קשירות, מכות, נשיכות שריטות ועוד. היו מקרים של טלטולים חזקים או אפילו חניקות.
  • הזנחה בסיסית – גם הזנחה של גננת שמונעת מהילדים את צרכיהם הבסיסיים יכולה להיות חמורה בהחלט. עונשים של הרעבה, חוסר היגיינה, אי מתן להתפנות וכדומה.
  • התעללות מילולית – צעקות, איומים, קללות ודיבור לא הולם.
  • התעללות רגשית – התעלמות, דחיה, חוסר תשומת לב ועוד. גננות מתעללות יכולות ליצור עבור הילדים בסביבה עוינת ללא תמיכה רגשית ואינטראקציות חברתיות בריאות. למרבה הצער, זוהי צורת ההתעללות הקשה ביותר להוכחה ולעתים קרובות מקרים אינם מדווחים.

 

 

חוקים

בשנים האחרונות נעשו ניסיונות רבים לחוקק חוקים במטרה להגן על הילדים, אך למרבה האכזבה והצער הם לא הגיעו לידי מימוש ואכיפה. זאת ועוד, חוקים האוסרים על האזנות סתר בצורות כאלו או אחרות מקשים גם הם. לאחרונה, הכניסו מצלמות לגנים אך הן בידיעה של הגננות, ומותר להתבונן בתצלומים רק כשיש חשש אמיתי וצו בית משפט.

צעדים אלו מעקבים פעמים רבות את התהליך וגם גננות מתעללות יודעות באיזה זוויות הן תחת פיקוח והיכן בגן הן יכולות לפעול כאוות נפשן.

 

חקירת גננת מתעללת

חקירה של גננת מתעללת מתנהלת במהירות, אין מקום לטעויות. הצעדים הנכונים ביותר הם לפנות לחוקרים פרטיים בעלי המשאבים הראויים כדי להשיג את הדברים הבאים:

  1. הוכחות מרשיעות
  2. עילה לפתיחת תיק יציב במשטרה
  3. ראיות קבילות בבית משפט

חוקרים פרטיים יערו לכם להשיג את הצדק הנדרש בצורה הנכונה והמותרת על פי חוק.

 

לסיכום

חוקרים פרטים הם הגורם הכי יעיל כאשר יש צורך בחקירות גננות בחשד להתעללות. שלא כמו המשטרה, שפתיחת תיק מלווה בהרבה רעש ועלול בשלבים הראשונים ליצור כאוס ובלאגן. חוקרים פרטיים מתייחסים לכל חשש, ראשוני ככל שיהיה ברצינות הנדרשת ובמקצועיות הראויה.

הידע של חוקר פרטי בחוק והנסיון המקצועי שלו או שלה מאפשרים לחקירה להתקדם באופן שיטתי ובהתאם לחוק. לדוגמא, אם יש חשש אמיתי והוכחות, ייתכן ומצלמות נסתרות או מכשירי האזנה יהיו מותרים על פי חוק.

עוד בנושא:
חקירות בחברות וארגונים

חברות וארגונים מתעסקים עם כספים, עובדים, ספקים ושירותים רבים ומגוונים. הכול צריך לעבוד בסנכרון ויעילות, כדי שהארגון והחברה יוכלו להמשיך להפיק רווחים ולהמשיך בפעילות. חוקרים

קרא עוד »
חקירות ביטוח

ביטוחים הם הקרקע המוצקה תחת רגלינו מבחינה כלכלית. אם חס וחלילה נעמוד מפני אובדן כלשהו, הביטוח יסייע ויגן עלינו ועל משפחותינו מפני התדרדרות כללית, חובות

קרא עוד »
חקירות עובדים

כוחה של חברה הוא בעובדים שלה, לא סתם חברות משקיעות כספים רבים על מנת שלעובדים יהיה טוב, שירגישו מתוגמלים ומוערכים. צוות מקצועי וטוב דוחף את

קרא עוד »
חקירות במגזר החרדי

המגזר החרדי מקבל אופי ייחודי בנוף הישראלי, החוזקות שלו הן לפעמים גם החולשות שלו. החברה החרדית מאוד מחמירה ופועלת לפי קודים נוקשים, יש הרבה מעשי

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.