חקירה לאחר שריפה – איך תדעו שעמדתם בתקנות?

אש היא סכנה משמעותית מאוד שעשויה לגבות חיים של בני אדם, לעיתים האש עשויה להופיע במפתיע בבניין מגורים, במשרדים, במרחבים פתוחים ועוד.

כדי שיהיה אפשר להתמודד כראוי בעת שריפה, חשוב לשמור על תקנות האש.

במידה ואתם בעלי עסק, חשוב שתדעו שאתם מחויבים לעמוד בתקנות של בטיחות אש.
במידה וחלילה תפרוץ שריפה במקום העסק שלכם, אתם כנראה תעברו חקירה (מדובר בהליך שגרתי שכל בעל עסק צריך לעבור). חקירת שריפות מקצועית מתמקדת בין היתר בניתוח האירוע, איתור מוקדי השריפה, שחזור הגורמים שהביאו לקיומה של השריפה ועוד.
אם אתם תוהים איך תוכלו לדעת האם עמדתם בתקנות, דעו שאם העסק שלכם נמצא בבניין רב קומות שמגיע עד גובה של 42 מטר, אתם צריכים לבדוק שבעסק שלכם קיימות הדרישות של כבאות להיתרי בנייה בנושא בטיחות אש בבניינים.

 

להלן חלק מהדרישות שאתם צריכים לבדוק מראש:

  1. מטף אבקה 3 ק"ג

כדי שתהיו מכוסים, אתם צריכים לבדוק שיש בעסק שלכם מטף אבקה שמכיל לפחות 3 ק"ג חומר. הסיבה לכך היא שבעת שריפה לא עלינו, המטף יכול לסייע לעובדים שלכם או לכם בעצמכם להתמודד עמה במקרה ומדובר בתחילתה של השריפה.
במקרים רבים, מטפי האבקה הצילו חיים וסייעו ללכודים לכבות את השריפה שהייתה בתחילתה.

 

  1. תאורת חירום

חשוב מאוד לבדוק שיש בתוך העסק שלכם תאורת חירום, כזו שתסייע לצאת ממנו אל הבניין בעת שריפה במידה והחשמל ייפול.

 

  1. שילוט

תבדקו שיש שילוט ברחבי העסק, הכוונה לשילוט שיכול להכווין את העובדים שלכם ליציאת חירום, כזו שהם כנראה לא עושים בה שימוש ולכן הם לא מכירים בה.
בעת שריפה, אין זמן להתקשר ולתשאל אנשים אחרים שנמצאים בבניין או במשרד האם הם יודעים מהי דרך המילוט הטובה ביותר. זו הסיבה שחשוב שיהיו שלטים באזור.

 

  1. הפרדת חדר מדרגות מהבניין

בדקו שבבניין שבו העסק שלכם נמצא יש חדר מדרגות שמופרד מהבניין.
הכוונה לחדר מדרגות שנמצא בצד החיצוני של הבניין. המטרה של חדר מדרגות זה היא לאפשר יציאה קלה אל האוויר הפתוח במצב של שריפה.
בהמשך לסעיף הקודם, חשוב שתבדקו שיש בעסק שלכם שילוט ברור שיכול לכוון אתכם או את העובדים שלכם אל חדר המדרגות החיצוני במקרה של שריפה.

 

  1. גלגילון כיבוי אש

חשוב מאוד לבדוק כי הותקן אצלכם גלגילון כיבוי אש. אם אינכם בטוחים היכן הוא ממוקם, כדאי לבדוק בתוך ארונות מתכת שנמצאים ביציאה מהעסק שלכם.

קיומן של דרישות אלו שנכתבו לעיל, עשויות להעיד כי עמדתם בתקנות בטיחות האש. אך חשוב שתקראו את כל הדרישות שמופיעות באתר של הרשות הארצית לכבאות והצלה, שם תוכלו לקבל את התמונה המלאה בנושא ולקרוא אודות כל התקנות הקיימות בחוק כדי שתוכלו להיות בטוחים.

 

שורה של מטפים

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.