חקירת אונס והטרדה מינית

אלימות מינית מכל הסוגים שכיחה באופן מזעזע בחברה שלנו. מקרי הטרדה מינית ואונס מתרחשים מדי יום ברחבי העולם והם חוצים שכבות סוציו-אקונומיות, גיל ומגדר. ההשפעה של אלימות מינית חורגת הרבה מעבר לפציעות פיזיות, הטראומה סביב מקרי הטרדה או אונס עלולה להשאיר צלקות נפשיות ולהוביל לדיכאון וחרדה.

חשוב להבהיר, אתם הקורבנות לא לבד – מגיע לכם צדק. פנה לחוקר פרטי שיסייע לך להשיג את הראיות הדרושות כדי להביא את העבריין לדין ולסייע במניעת הפגיעה הבאה.

 

הטרדה מינית

הטרדה מינית היא התנהגות מינית לא רצויה שהיא פוגענית, משפילה או מאיימת. זה יכול להיות כתוב, מילולי או פיזי, ויכול להתקיים באופן אישי או באינטרנט. כל אחד יכול לחוות הטרדה מינית, ללא קשר למין, מיניות או גיל. הטרדה מינית יכולה לקרות בכל מקום, בין אם זה בעבודה, בבית הספר או בבר השכונתי.

הטרדה מינית היא הגדרה רחבה, ויש שיטענו שהגבול בין חיזור להטרדה אינו ברור. אז באופן כללי – אם אדם מרגיש כמו בנות בסיטואציה, כנראה נחצה קו מסוים. הסטטיסטיקה של היום מלמדת שאחת מכל שלוש נשים חוותה הטרדה מינית במהלך חייה, זה נתון מאוד עצוב ועגום.

 

הטרדה מינית נרחבת

הטרדה מינית יכולה לכלול מגוון סעיפים, למשל:

  • לגעת, לתפוס או ליצור מגע פיזי אחר ללא הסכמה
  • להעיר הערות מיניות
  • בקשה/איום לקיים יחסי מין או טובות הנאה מיניות
  • הצגת חומר גס ופוגעני כדי לחשוף אותו לאחרים
  • ביצוע מחוות מיניות או תנועות גוף מרמזות
  • בדיחות והערות מיניות ממוקדות
  • עניין לא הולם בחיי המין האישיים
  • עלבון ולעג בעלי אופי מיני
  • התנהגות בשיחת טלפון שגורמת לך להרגיש לא בנוח
  • חשיפה פיזית של איברי המין בצורה מגונה
  • פגיעה פיזית מינית

 

לֶאֱנוֹס

אונס בהגדרתו המקובלת הוא מעשה מיני בכפייה, מדובר בעבירות חמורות המתרחשות לצערנו על בסיס יומיומי. על פי הגדרת חוק העונשין לגבי עבירות מין, מעשה "אינוס" מוגדר כפגיעה בנשים, בעוד שתקיפה מינית כלפי גבר מכונה "מעשה סדום". אונס ואונס סטטוטורי הם החמורים ביותר מכל פשעי המין.

שניהם כפופים לעונשים פליליים חמורים ועלולים להוביל גם לתביעות אזרחיות. בכל מקרה, מדובר במעשים נתעבים שמותירים את חותמם על הנפגע. במקרים כאלה ניתן לפנות לחוקרים פרטיים שיסייעו בהשגת ראיות מספקות לבית משפט. כדי לתקן חברה, עלינו לפעול כדי להגן עליה.

 

מגוון מקרי התעללות מינית

ישנם סוגים רבים ושונים של התעללות מינית שעלולים להתרחש. כמה מהתרחישים הנפוצים ביותר כוללים:

  1. הטרדה מינית במקום העבודה – לרוב ברמה גבוהה יותר. כאשר יש איום על התפקיד וכדומה, יש לערב חוקר פרטי. הדבר יסייע בבניית תיק וקבלת הפיצויים הנכונים, פיטורי העבריין וכן הבטחת פרנסתו של הנפגע. הטרדה במקום העבודה מלווה לרוב באישומים פליליים ואזרחיים נגד העבריין.
  2. התעללות מינית בבית – בעיקר הכרוכה בגילוי עריות, מדובר במקרים קשים מאוד וקשים מבחינה משפטית. נדרשת עבודה מאוד יסודית ודיסקרטית כשמדובר בחקירה מסוג זה.
  3. התעללות מינית במוסדות לטיפול בילדים ובבתי ספר – היבט מחריד בחקירת פשעי מין. ילדים הם בין הנפגעים העיקריים בסוציאל-דמוגרפיה. התעללות מינית בילדים בבתי ספר ובגנים היא בין המקרים הקשים ביותר להוכחה.

 

חוקרים פרטיים לחקירות אונס והטרדה מינית

לעיתים, המשטרה מתקשה להוכיח שהפשע אכן אירע במקרה מסוים, תיקי אונס והטרדה מינית רבים נמחקים מחוסר ראיות ועוד . במקרים אלו יש חשיבות מכרעת לחוקרים הפרטיים. חוקרים פרטיים יכולים לספק למשטרה תיעוד וראיות מספיקות להגשת כתב אישום פלילי.

חוקרים פרטיים יכולים להוכיח פגיעה מינית באמצעים רבים, כולל מעקב אישי, שימוש בטכנולוגיות ועוד. החלק העצוב ביותר הוא שרוב המקרים מתמקדים בהתעללות שכבר התרחשו והותירו נזקים נוראים, בניגוד למאמצי מניעה שאולי יוכלו לעצור את הפשעים הנתעבים הללו מלכתחילה.

פריחה של האשמות שווא

מנגד, אין להמעיט בכמות ההאשמות וטענות השווא. אנשים שנופלים קורבן להאשמות שווא עלולים גם לשלם מחיר גבוה מאוד. רבים מהמקרים הללו הופכים למסעות הכפשה וכלים לסחיטה. חוקרים פרטיים יכולים לעזור לטהר את שמם ולהוכיח שהפשע לא קרה ולא נוצר.

אם אתה מוצא את עצמך במצב כזה, מספיק שהשמועות ירוצו מהר, ולאף אחד כבר לא אכפת מה באמת קרה. לכן קריטי לפנות לחוקר פרטי שיבצע חקירה נגדית ויעזור לך לספר את הצד שלך כמו שצריך.

 

אומץ ואמונה

לא קל לעכל מקרים כאלה, הטראומה יכולה להיות מאוד קשה והתחושה ש"אף אחד לא יאמין לי" או "אני אשם" מרחפת וממלאת את המחשבות. אבל חשוב לזכור, אתם לא לבד, יש שם אנשים בשבילכם ויכולים לעזור בכל שלב שתצטרכו. בחקירה מסוג זה מעורבים פסיכולוגים המסייעים לנפגעים במהלך התהליך. גם חוקרים פרטיים פועלים ברגישות מרבית ויעשו הכל כדי שהקורבנות ירגישו כמה שפחות אי נוחות.

עוד בנושא:
חקירות בחברות וארגונים

חברות וארגונים מתעסקים עם כספים, עובדים, ספקים ושירותים רבים ומגוונים. הכול צריך לעבוד בסנכרון ויעילות, כדי שהארגון והחברה יוכלו להמשיך להפיק רווחים ולהמשיך בפעילות. חוקרים

קרא עוד »
חקירות ביטוח

ביטוחים הם הקרקע המוצקה תחת רגלינו מבחינה כלכלית. אם חס וחלילה נעמוד מפני אובדן כלשהו, הביטוח יסייע ויגן עלינו ועל משפחותינו מפני התדרדרות כללית, חובות

קרא עוד »
חקירות עובדים

כוחה של חברה הוא בעובדים שלה, לא סתם חברות משקיעות כספים רבים על מנת שלעובדים יהיה טוב, שירגישו מתוגמלים ומוערכים. צוות מקצועי וטוב דוחף את

קרא עוד »
חקירות במגזר החרדי

המגזר החרדי מקבל אופי ייחודי בנוף הישראלי, החוזקות שלו הן לפעמים גם החולשות שלו. החברה החרדית מאוד מחמירה ופועלת לפי קודים נוקשים, יש הרבה מעשי

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.