המכשירים הנפוצים ביותר לאכיפת עבירת נהיגה במהירות מופרזת

נתפסתם כאשר אתם נוהגים במהירות מעל המותרת בחוק וקיבלתם דוח או הזמנה לדיון? לא יודעים כיצד תפסו אתכם ואיך להתנהל בפעם הבאה? משרד עורכי דין מנוסה ובקיא בחוק יסביר לכם את כל ההבדלים בין מכשירי אכיפה נפוצים לנהיגה במהירות מופרזת. כך תוכלו להיזהר בפעם הבאה ואפילו להציל חיים.

 

עבירות מהירות

עבירות תנועה במהירות מופרזת הן אחת מהעבירות הנפוצות בתחום התעבורה. רבים מהנהגים במדינת ישראל עוברים על המהירות המותרת בכביש. זאת בעקבות המגבלות הקיימות בדרכי תנועה. הנהגים טועים בהערכות המהירות של הרכב ואינם מודעים לכך שהם חוצים את רף המהירות.

מדינת ישראל והמשטרה בפרט מייחסים חשיבות גדולה לאכיפת עבירות התנועה ועבירות המהירות ומשקיעות מאמצים ותקציבים בניסיון למיגור התופעה. במידה וקיבלתם דוח על נהיגה במהירות מופרזת, רצוי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתעבורה, כמו עורכת דין יערית אוליאל.

המכשירים הנפוצים ביותר לאכיפת עבירת נהיגה במהירות מופרזת

  • מכשיר הדבורה – מכשיר זה מותקן בתוך ניידות המשטרה ונשלט על ידי השוטרים עצמם בניידת. המכשיר משתמש בגלי רדאר כדי למדוד את מהירות הנהגים מסביב. המכשיר עובד גם כשהניידת בתנועה וגם כשהיא נייחת. לא ניתן להבחין במכשיר הדבורה בעת שהיא פועלת, אך ניתן לזהות ניידת הנושאת את הדבורה באמצעות האנטנות שנראות כמו שני גלילים שחורים, שהן חלק מהמכשיר.
  • מד מהירות לייזר – ממל"ז – הוא מכשיר המשתמש בקרני לייזר אינפרא אדום. מהירות הרכב נמדדת באמצעות חישוב הזמן שלוקח לקרן להגיע לרכב והזמן שלוקח לה לחזור מהרכב. זהו המכשיר שאחראי על רוב הדוחות שניתנו במדינת ישראל על עבירת נהיגה של מהירות מופרזת. המד יכול לפעול ידנית וגם עצמאית בחצובה קבועה.
  • מצלמה נייחת – מצלמות אלה הן האמצעי השלישי הנפוץ ביותר לאכיפת עבירות תנועה. מצלמות אלה ממוקמות בצורה סטטיסטית וקבועה לאורך כבישי ישראל. ניתוח הצילומים של המצלמה מביאה לחישוב מדויק של המהירות של הרכבים המצולמים.
  • וסקר – מכשיר שזה הוא שעון עצר המודד את הזמן שלוקח לרכב מסוים לעבור מרחק שנקבע מראש. הוסקר מתופעל בצורה ידנית על ידי שוטר שקובע את מרחק המדידה. תפעול מכשיר זה דורש מיומנות ותגובת זמן מהירה של השוטר. לפיכך, ישנן טעויות בעת השימוש בו.
  • מד מהירות אלקטרוני לרכב – ממא"ל – ממא"ל הוא מצלמה המצלמת את הרכב הנוסע בעת חריגה מהמהירות המותרת באותו כביש. תצלום זה יכלול את הרכב, הנתיב בו הרכב נסע. השוטר המתפעל את הממא"ל מכניס נתונים למערכת כמו מיקום האירוע, המהירות המותרת וכן הלאה.

שימו לב שלא משנה אם נעצרתם על נהיגה מופרזת, חשוב לזכור שניתן לערער על הקנס במידה ואינכם חושבים שהוא עושה צדק או חוטא לאמת. כל תהליכים אלו מומלץ לבצע יחד עם עו"ד לתעבורה. חשוב וראוי לפנות לעורכי דין לתעבורה מנוסים ובקיאים במכשור שעל הכביש ובפרטי החוק.

אכיפת מהירות מופרזת

 

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.