מעקב אחר מטפלת

ילדים בריאים ושמחים ככה אנחנו שולחים את הילדים למעון וככה אנחנו מצפים שיחזרו. אנחנו סומכים על המטפלות ליצור סביבה בטוחה ומהירה עבור הילדים שלנו כדי שיוכלו להתפתח ולגדול. העוול הגדול שנעשה כשמטפלות עושות את ההפך הגמור מעבודתם שובר את הלב ומזעזע. מטפלות מתעללות נהיו מכת מדינה, וזו תופעה שחייבים לטפל בה – ומיד.

ילדים מתחת לגיל שלוש הם בשלבים קריטיים של ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית, ילדים עושים קפיצות ענק בתקופה הזאת לחייהם ומחקרים מלמדים כמה סביבה מחבקת ותומכת חיובית עבורם ומאפשרת להם להתפתח ולגדול.

אולי בעולם אידיאלי לא היו צריכים לשלוח ילדים למסגרות בגיל כזה אך הורים עובדים ולכן יש מענה – מעונות. המטפלת אמורה לספק את כל הצרכים של הילדים, במיוחד בגיל כל כך קטן שהם חסרי ישע ולא בעלי יכולת ביטוי ורבלית. אבל מה קורה עם המטפלת? האם יש מקום לחשוד שהיא פועלת באלימות?

חשוב להגיד לא כל המטפלות מתעללות, יש כאלה שעושות את עבודתן במסירות ואנחנו מורידים בפניהן את הכובע. אך לצערנו יש כאלה שלא, וזה כבר לא נהיה כזה נדיר. בשל חוסר פיקוח, הכשרה וניהול מעונות בתור עסק ולא כמוסד חינוך או רווחה כמעט כל אחת יכולה להיות מטפלת לאו דווקא מישהי עם הידע הנכון או זיקה לטיפול בילדים. צריך לפקוח עיניים ולהיות מודעים לבעיה המדאיגה.

 

סימנים להתעללות

תינוקות וטף אינם יכולים להעיד ורבלית על מה שמתרחש אך סימנים אלו יכולים להעלות את החשדות וצריך להיות בקיאים בהם

  1. זיהוי חבלות – נתחיל מהבולט ביותר, סימני חבלות, שריטות ופיטה וכדומה.
  2. הזנחה – אם בסוף היום ניכר שלא החליפו טיטול כראוי או בכלל, הרעבה והזנחה הגיינית.
  3. רגשיות מוגברת או אטומה – אם מתרס הרגשות לא תואם לסיטואציה, אם מפחדים לבכות, נבהלים מצלילים לא מוכרים או אפילו נראים מעט כבויים.
  4. נסיגה התפתחותית – נסיגה אחורה בדיבור, השמעת צלילים, הרגלי שינה ואכילה אולי אפילו הליכה.
  5. סביבה לא בטוחה לילדים – לפעמים רואים מטפלות שמעשנות על הילדים, רואות תכנים לא מתאימים על ידם וכדומה.

לא חייב שכל הסימנים יופיעו, ולא כל הסימנים דווקא מעידים על פעילות פסולה. אך המפתח להבנה העיקרית הוא כזה – כשטוב לילד הוא פורח, מתקדם ושמח, וכשלא – אז בדיוק ההפך. כל סוג של התעללות היא חמורה ומזיקה לטווח קצר וארוך, לכן גם אם הגננת לא מרביצה או קושרת את הילדים, אך מתעללת בצורה אחרת צריך לעצור אותה. יתכן וצריך מעקב אחריה כדי לזהות דווקא סימני התעללות פחות בולטים.

 

דרכי פעולה

חושבים שהמטפלת מתעללת? יש סימנים ואתם רוצים לפתוח בתהליך חקירה? אז קודם כל צריך מעט ריסון עצמי, בדרך כלל האינסטינקט הוא לצאת ולהתעמת עם הגננת בכל הכוח כשאין עדיין עדויות מרשיעות. מעשה שכזה יכול לגרום יותר נזק מאשר להועיל. החוק יכול להיות טריקי ואתם לא רוצים שהמקרה שלכם ייזרק לפח או שהמטפלת תתחמק מענישה בשל סיבה כזאת או אחרת. לכן חייבים במיידית לפנות למומחים כגון חוקרים פרטיים.

 

חוקרים פרטיים למעקב אחר מטפלת מתעללת

כשזה מגיע לילדים שלנו אין זמן לבזבז רוצים תשובות מהר והצדק יעשה. לכן אין זמן לבירוקרטיה, לאישורים ולהתנהלות איטית של המערכת. חוקרים פרטיים מבינים את הרגישות סביב העניין, הם מקצועיים והם ישיגו עבורכם את כל הראיות שאתם צריכים כדי להרשיע מטפלת. מעקבים אחרי מטפלת יכולים להיות הכי אפקטיביים וכשהם נעשים נכון ועל פי חוק, הם בדיוק מה שצריכים כשמתמודדים מול תופעה רעילה שכזו.

 

החוק במדינת ישראל

לא, אתם לא יכולים לעשות מעקבים לבד. להכניס מכשיר הקלטה או מצלמה נסתרת למעון ללא אישור, גם אם הראיה מסגירה היא לא קבילה בבית משפט.

  • חוק האזנות במדינת ישראל אוסר על ציתות והקלטה של שיחה שמתנהלת בשטח בעל סבירות לפרטיות. אסור גם להקליט שיחה או התרחשות בה המקליט אינו נוכח. חוקרים פרטיים מודעים לחוק ועובדים עם הכלים המתאימים להשגת ראיות מוצקות קבילות.

לאחרונה עבר חוק המחייב התקנת מצלמות במעונות שצריכות לפעול כל עוד יש ילדים במעון אך הן ללא אודיו והן מותקנות בידיעת המטפלות. אסור לאיש להתבונן על התצלומים ללא צו בית משפט חוץ מהמשטרה וגורמי רווחה במקרה ויש חשד. בחישוב מהיר זה אומר שקודם צריך להשיג ראיות מחוקר פרטי, כאלה שהמטפלות לא יכולות להתחמק מהן ואז לפנות לבית משפט או למשטרה.

 

מהירות דיוק למען הילדים

חוקרים פרטיים יתנו לכם תוצאות מהירות ככל הניתן. מעקב אחר הגננת יכול לערוך כמה שעות או ימים אבל אם היא אכן אשמה במעשים לרוב חוקר פרטי יעלה על זה מהר. כשביטחון הילדים מונח על הכף אין זמן לבזבז.

אל תתפשרו על חוקרים שיתנו את המחיר הכי זול, כנראה שהתעריף מותאם ליכולות ולכלים הטכנולוגים שעומדים לרשותם. חוקרים פרטיים שעובדים עם מיטב הטכנולוגיה ויש להם רקורד שמעיד כי הם גם מביאים תוצאות זה מי שאתם רוצים שיעשו עבורכם את העבודה.

שאלות & תשובות

כן! חיוני שהמעקב ייעשה בצורה סמויה כדי לוודא שהנבדק אינו מודע לכך שהוא במעקב. חוקרים פרטיים מוכשרים למעקבים ויודעים לבצע אותם מבלי שאיש חושד או שם לב. עם זאת צריך לזכור שפעולות עצמאיות שנעשות לא על ידי חוקר מוסמך עלולות לסבך את העיניינים יותר מאפשר לעזור. למשל השתלת מכשיר האזנה בתיק של הילד זו הפרה של חוק איסור האזנות סתר. אם נתפסים, זה יכול לעלות לכם בתביעות שיכולות של אלפי שקלים או אפילו שנות מאסר. אם יש חשד להתעללות, חייבים לפנות לחוקר פרטי כדי לא להחמיר את המצב.
 חוקרים פרטיים אוספים בדרך כלל ראיות תוך שימוש בטכניקות תצפית ומעקב. התפקידים הנפוצים כוללים מעקב, בדיקות רקע אישיות, והיסטוריה של עובדים. אלו כלים יעילים כאשר מבצעים חקירות אחר מטפלת החשודה בהתעללות. צורת החקירה הנפוצה ביותר היא מעקב, מכיוון שזו דרך קלה להשיג ראיות מבלי להיכנס לקושי משפטי. חוקרים פרטיים רשאים להשתמש בשיטות מעקב שונות, בתנאי שהן אינן פולשניות ואינן עוברות על חוקי המעקב.
עוד בנושא:
מעקבים בארץ

 עורכי דין, עסקים, בני זוג ובני משפחה, כולם שוכרים חוקרים פרטיים שיעזרו לפתור בעיות ולקבל ראיות. חלק גדול מאיסוף ראיות ואימות דיווחים נעשה על ידי

קרא עוד »
מעקב בחו"ל

מעקבים הם אולי החלק הכי יעיל ושימושי בעולם החקירות. לא משנה תנאי מזג האוויר, מורכבות המקרה ולעיתים המיקום הגאוגרפי – חוקרים פרטיים יודעים להשיג מידע

קרא עוד »
מעקב עובדים

כל מעסיק רוצה שסביבת העבודה אצלו תהיה תומכת, מלאת אנרגיה חיובית ומוטיבציה. עוד בשלב הגיוס נעשים מאמצים רבים לבחור את האנשים הנכונים, שנאמנים לחברה ושמחים

קרא עוד »
מעקב אחרי גננת

הילדים שלנו הם כל עולמנו, אנחנו מפקידים את האוצרות הכי יקרים שלנו בידיהן של גננות ומטפלות בציפייה שיהיו דמויות בטוחות ואוהבות בחיי ילדינו. גן אמור

קרא עוד »
מעקב נוער

הביטחון של ילדיכם הוא בעל חשיבות עליונה, כשהם קטנים קל לעטוף אותם ולשמור עליהם. אבל עם גיל ההתבגרות ובשלב מרד הנעורים הורים רבים מוצאים את

קרא עוד »
סוגים שונים של מעקבים

חוקרים פרטיים עוזרים בפענוח של מגוון מצבים בהם אדם מסויים זקוק להשגת מידע מסויים שאינו נמצא ברשותו. לחוקרים הפרטיים יש מגוון רחב של שיטות חקירה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.