איתור נזילות באמצעות מכשור אקוסטי

חוששים מנזילה בחצר? אולי מנזילה שלא ניתן לאתר דווקא בבית שלכם? אל חשש. ענף איתור הנזילות מספק הרבה פתרונות. הוא מונה כיום מגוון בדיקות, מבחנים ומכשירי איתור. למרות שרוב דרכי האיתור הן ויזואליות, קיימות גם דרכי איתור שמתבצעות בעזרת השמע. הנה כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות באמצעות מכשור אקוסטי.

 

לא תמיד אפשר לראות

אחת השיטות המוכרות ביותר לאיתור נזילות היא שימוש במצלמה טרמית לאיתור מוקד הנזילה. המצלמה הטרמית היא מצלמה בעלת חיישנים הרגישים לחום. נתוני הטמפרטורה שהמצלמה קולטת מתקבלים ומעובדים לתמונה בצבעים שונים, כאשר צבעים מסוימים והגוונים שלהם מעידים על רמת החום של כל פרט שנקלט במצלמה.

איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית מתבצע כאשר סורקים את הצנרת הביתית. מכיוון שהמצלמה מקבלת נתוני חום, היא יכולה לראות את הטמפרטורה של המים החמים והקרים, ובכך לראות את כיוון הזרימה והאם קיימת נזילה. במקרים מסוימים, בהם הצנרת חסומה על ידי בטון, לא ניתן להשתמש באמצעי זה, וניתן לפנות למכשור אקוסטי.

 

איתור במכשור אקוסטי

איתור נזילות יכול להתבצע גם בצורה של שמע, פרט לצורה הוויזואלית. איתור נזילות – אושר לוי  הם בין המאתרים שמבצעים זאת. בעזרת מכשור אקוסטי, ניתן להגביר עוצמת שמע של גורמים מסוימים. כאשר מבצעים איתור של נזילה באמצעות מכשור אקוסטי, המאתר מסוגל להגביר את הרעש שנעשה מזרימת המים.

בעזרת הגברת הרעש של זרימת המים, המאתר מסוגל למפות את תוואי הצנרת שחשודה בנזילה. במידה והמים זורמים בצורה תקינה בצנרת, המאתר ימפה תוואי מדויק. במידה וקיימת נזילה, המאתר יוכל להבחין בתזוזה של מים מהתוואי ובכך לאתר את נקודת הנזילה.

 

היבטים לשימוש בשיטה זאת

המכשור האקוסטי מוגבל בקול אותו הוא מסוגל להגביר. ככל שהרעש ההתחלתי גבוה, כך יהיה ניתן להגיע לעוצמות שמע גבוהות באמצעות המכשור. למשל, אם זרימת המים שבצנרת נעשית בלחץ חזק, הדבר יוביל לעוצמות קול גבוהות יותר ויסייע בבדיקה. מנגד, במידה ומדובר על נזילה קטנה, ייתכן ולא ניתן יהיה לשמוע את רעש המים הדולפים.

 

יתרונות לשמע

לאיתור נזילות באמצעות מכשור אקוסטי יש מספר יתרונות. היתרון העיקרי הוא הדיוק במציאת הנזילה. המאתר אומנם לא רואה תמונה של התוואי, אך הוא מגלה באופן מדויק היכן עוברים המים ומה הנקודה ממנה הם זולגים. בנוסף, דרך איתור זו מאוד פשוטה ומשתלמת. המאתר יכול לגלות באופן מדויק כאמור את הנזילה, אך הוא לא נדרש לבצע התעסקות פיזית ומורכבת בתשתית כלשהי במהלך האיתור. שיטה זו אינה מפריעה לדיירים ולסובבים.

 

בדיקה איכותית לשטח פתוח

בשטחים פתוחים, לא תמיד ניתן לאתר נזילות בדרכים פשוטות, מלבד איתור באמצעות מכשור אקוסטי. במידה וקיימת נזילה בחצר הפרטית שלכם, או במידה ויש לכם אחריות בעבודתכם על שטח פתוח מסוים וקיים חשש לנזילה, תוכלו ליצור קשר עם מאתר ולהתעניין על איתור באמצעות מכשור אקוסטי.

איתור נזילות

 

 

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.