בדיקות לגילוי האזנות סתר

האזנות סתר נהיו נפוצות מאוד וקלות מאוד להתקנה, במקרים רבים בכלל מדובר על השתלטות מרחוק וככל שתוכנות כאלה ואחרות משתכללות ונהיות מתוחכמות יותר כך גם עולה וגובר הסיכון. מידע רגיש עובר בערוצי תקשורת מרובים והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שאוזן שלישית ולא רצויה תאזין ותלקט מידע שלא מיועד עבורה. גילוי ואיתור של האזנות סתר מצריך מומחים בתחום שעובדים עם מיטב המכשור ויכולות הטכנולוגיות.

 

חשד להאזנות

החשד כי מאזינים לכם יכול פעמים רבות להיווכח כמוצדק. בין אם זה בבית או במשרד פורצים המחפשים דרכים להתקין מכשירים ותוכנות ציתות יכולים להיות מאוד ערמומיים וטובים במלאכתם.

לעיתים החדש עולה בשל רעש מעומעם בקווי הטלפון, הפרעות במכשירים ירידה מהירה בסוללה של הנייד או אפילו אם זלג מידע למתחרים שנאמר בדלתיים סגורות. בכל אופן, חייבים לשכור את שירותיו של חוקר פרטי מומחה על מנת שיעשה סקירה שלימה וימנע את החשש להבא.

 

מטרת בדיקות האזנה

מטרת בדיקת האזנה היא משולשת, לא דיי במציאת הבעיה אלא גם בנטרול של הבעיה מיקוד המאזין ודאגה למנוע מצב עתידי של האזנות חוזרות. החוק במדינת ישראל אוסר על ציתות והאזנה לשיחה המנהלת במקומות לא ציבוריים כאשר המאזין אינו חלק מהשיחה.

חשוב בעת מציאת מכשיר או תוכנת האזנה להשיג את כל המידע הרלוונטי כדי שהצדק יעשה ולא יפרו עוד את זכויותיכם. חוקרים פרטיים עובדים עם כלים ויכולות טכנולוגיות מורכבות כדי לספק את השירות היעיל והטוב ביותר.

 

סוגי האזנות סתר

האזנות לקו טלפון

מכשור שנמצא בתחום כבר הרבה זמן הכולל מכשיר פיזי המחובר לשקע הטלפון. אפשר גם לבצע התקנה של מכשיר אלחוטי המשדר למכשיר הקלטה.

 

האזנות לנייד

אם נהיה כנים כבר בקושי משתמשים בטלפונים קווים. ציתות למכשיר נייד נדמה שיהיה יותר מורכב אך באמצעות התקנה פשוטה של תוכנת ציתות בעצם יוצרת שכפול של הנייד שנותנת גישה לכל תכני המכשיר כולל מידע, שיחות ועוד.

 

האזנות סתר בחלל החדר

מכשירי שידור מותקנים בחללים כגון משרדים סגורים, בתים וקליניקות יכולים לאפשר למאזין לשבת במרחק דיי רחוק מהחדר עצמו ולשמוע בבירור את כל מה שמתרחש.

 

האזנות סתר ברכבים

רכבים נהיו מקום נפוץ להסתרת מכשור האזנות. זאת משום שכשחונים בחוץ יש גישה נוחה מאוד עבור המאזין להתקין את המכשיר. בנוסף גם מערכות ניווט מתוחכמות וזעירות מושתלות מתחת לרכב כך שייתכן ותעבור תקופה דיי ארוכה מבלי שבעל הרכב בכלל ישים לב.

 

האזנות ממוחשבות – מתקפות סייבר

מתקפות סייבר על מחשבי חברה ומחשפים פרטיים נהיות יותר ויותר נפוצות. מידע רגיש ורב נמצא בפלטפורמות הדיגיטליות, כך שזו נקודת תורפה מוכרת אצל רבים. צריך לדאוג שנעשה מערך בדיקות סייבר קפדני ומתמיד על מנת למנוע פריצה או אם כבר קרתה, לזהות את שורשה ולמנוע מתקפה נשנית.

 

האתגר של האזנות בנייד

בדיקת איתור תוכנת "ריגול" על ניידים היא אולי הנפוצה ביותר מבין שיטות האזנה, היא הכי פרקטית והכי ערמומית. לדוגמא, תוכנת ריגול מוכרת הינה SPYPHONE שברגע שהיא מותקנת לנייד כל המידע עליו נגיש ופרוץ. איתור התוכנה המתוקנת על הנייד אינה פשוטה כפי שנדמה, זאת משום שהתוכנה אינה מותירה עקבות ברישום של המכשיר היא מותקנת באופן כזה שאפילו החלפת כרטיס סים לא תסייע להסרתה וגם המידע שהיא שולחת נשלח.

לכתובות אנונימיות שאין לדעת מי עומד מאחוריהן. חוקרים פרטיים יכולים לבצע בדיקות לגילוי האזנות סתר, כדי שאתם תוכלו לדבר בחופשיות מבלי שהפרטיות שלכם תופר.

 

כלים לבדיקת האזנות

בדיקה של האזנות דורשת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, מיומנות בתחום וידע טכנולוגי רחב. בעת איתור אמצעי האזנה רצוי לשמור על פרופיל נמוך כדי לא להבריח את המאזין לפני שמצאתם אותו. כלים ובדיקות אופייניות המשמשות לניתוח וזיהוי האזנות סתר כוללים:

  • ניתוח אודיו, בדיקת חוטים בחדר לכל אינדיקציה
  • בדיקת מדדים חשמליים ואלקטרוניים, מתח, קיבול ומאפיינים אחרים
  • ציוד המזהה תדרים המציג מיפוי של החוטים וחריגות
  • כלי מעקב
  • מצלמות תרמיות
  • כלים לסריקות קווי תקשורת וחיווט
  • כלים לבדיקת שדות מגנטים ואלקטרומגנטים

 

המשך בדיקה וחקירה

לרוב בדיקה של האזנה בסר על ידי חוקר פרטי לא נגמרת שם, היא בדרך כלל רק מתחילה. חשיפת האזנת סתר, אופיה וסוג החדירה יכולה להיות אינדיקציה טובה למקור. המשך חקירה ע"י שימוש בכלי חקירה נוספים כגון טביעות אצבע או חקירת סייבר יכולים להוביל ישר לאשם ולדאוג שיסע בעונשים וההשלכות של מעשיו. חוקר פרטי גם יכול לספק לכם שירותים כגון פיקוח שוטף ומעקבים על מנת שתרגישו בטוחים ומוגנים.

 

לסיכום

בדיקת האזנה הכרחיות, מומחים כגון חוקרים פרטיים מנוסים בתחום יכולים לזהות מתי מדובר בהאזנה ולעזור לכם אפילו לאסוף דיי ראיות בשביל להציג את זה בבית משפט. האזנות הן הפרה בוטה של הזכות לחירות ולפרטיות כך שאם אתם לקראת עסקה גדולה, חלוקת ירושה או חושבים שמישהו יפיק עניין מציתות לכם עליכם להיות זהירים ולהזמין בדיקת האזנה. עדיף לגלות שטעיתם מאשר לגלות מאוחר מדי שצדקתם.

עוד בנושא:
בדיקות רקע לבן הזוג

תחושת אהבה באוויר, אתם מאושרים שזכיתם לבן זוג שכזה ואתם אפילו חושבים על להתקדם לשלב הבא ביחד. אולם, יש איזו תחושה, תקראו לה סקרנות תראו

קרא עוד »
בדיקות רקע בת הזוג

בת הזוג היא כנראה האדם הכי קרוב אליכם, שמכיר את סודותיכם הכמוסים ואת חלומותיכם הגדולים. סיפורי האהבה הללו לא תמיד מסתיימים כמו באגדות, לעיתים חשדות

קרא עוד »
בדיקות רקע ופרופיל

אנחנו נוטים להאמין שיש לנו יכולת שיפוט טובה, שאנחנו מצליחים לקלוט בן אדם ישר מהשיחה הראשונה. אך במחשבה שנייה, כשאנחנו בוחרים אדם להיות שותף עסקי,

קרא עוד »
בדיקות פוליגרף

עד כמה שהיינו רוצים שהמציאות תהיה אחרת, לצערנו אנשים משקרים ומרמים. מאז ומעולם אנשים ניסו לפתח טכניקות לאיתור שקרים והונאה כדי לתת מקום לאמת ולצדק.

קרא עוד »
בדיקת נאותות

חכם יודע לצאת ממצבים שאדם חכם יודע לא להגיע אליהם מלכתחילה. בדיקת נאותות היא צעד בסיסי והכרחי לכל החברות והארגונים העומדים במהלכים עסקיים שונים. אם

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.