הטכנולוגיות המשמשות חוקרים

חוקרים פרטיים הם אנשים שהוכשרו במיוחד, המשתמשים במספר טכניקות וטקטיקות חקירה כדי לגלות מידע חשוב שלעיתים קרובות מוסתר מאחרים. חלק מכלי הסחר שהם משתמשים בהם מתוחכמים מאוד בעוד שאחרים לכאורה נפוצים יותר. בעולם המתקדם של היום, חוקרים מסתמכים רבות על טכנולוגיות ותוכנות מתקדמות כדי לצלוח בחקירות.

 

איסוף ראיות וסודיות

אחד החלקים החשובים ביותר בכל משימת חקירה פרטית הוא ראיות. הראיות הן הוכחה לכך שהמעשה אירע. בחקירה, ראיות הן מגוון רחב של מידע שנאסף כדי לתמוך או להפריך עובדות. ראיות יכולות להיות כל דבר, החל מדיווח של עד ראייה ועד טביעת אצבע או שיער שהושאר בזירת הפשע.

אם פיסת מידע רלוונטית למקרה ועשויה לשפוך אור על לא ידוע, היא עשויה להיות ראיה מועילה. כל חוקר טוב יודע שאיסוף הראיות הטובות ביותר הוא חיוני לבניית תיק אמין, וכדי להצליח לעשות זאת נצרכת פעמים רבות טכנולוגיה מתקדמת.

 

כלים וטכנולוגיות בשימוש של חוקרים

כמובן שהשימוש בכל הטכנולוגיות הוא רק בתנאי שהחוק מותיר זאת, על מנת לא לסבך את המעורבים ולסכן קבילות הראיות בתיק.

 

תוכנות ריגול

חוקרים פרטיים משתמשים בתוכנות ריגול כדי לנטר ולהקליט פעילויות בו זמנית. זה עשוי להיות מותקן על מחשב ביתי, טלפון חכם או מכשיר אחר. עם זאת, תוכנות ריגול אינן חוקיות בכל תחומי השיפוט. בנוסף, ראיות שנרכשות באמצעות כל תוכנת ריגול בלתי חוקית עשויה להיות בלתי קבילה בבית המשפט. לכן הם מאוד זהירים כאשר הם נעזרים בכלי זה.

 

שיבוט מכשיר

מכיוון שתוכנות ריגול הן לרוב בלתי חוקיות, חוקרים פרטיים רבים עשויים להסתמך על חלופות, כגון שיבוט כונן קשיח. שיבוט כונן קשיח עוזר לשמר את כל הנתונים הדיגיטליים כך שאם מייל או הודעת טקסט נמחקים, מאוחר יותר, יש עותק שנשמר. שימוש בטקטיקה זו עשוי לגרום ליכולת להתחקות אחר הרגלי המשתמש ולחשוף מידע חשוב שרלוונטי למקרה. בדרך כלל, אדם יכול לשלם כדי לשכפל את הכונן הקשיח של אחר אם יש לו עניין בעלות בנכס.

 

מעקב GPS

טקטיקה נפוצה נוספת היא שימוש במעקב GPS. ניתן להתקין מכשיר מעקב GPS על רכב ולאחר מכן לשמש למעקב אחר תנועותיו. זה עשוי לשמש במקרים בהם בן זוג חשוד בניאוף או כאשר עובד עשוי להשתמש ברכב חברה מסיבות אישיות. על בעל הרכב לספק אישור למעקב. מעקב GPS עשוי לשמש גם לתיעוד פעילויות לבית המשפט לנהיגה פזיזה, כגון במקרים של נהיגה בשכרות.

 

מצלמות

מצלמות היו כלי מועדף על חוקרים פרטיים במשך עשרות שנים. חוקרים פרטיים עשויים לצלם תמונות עם מכשירי עדשות גבוהות ממרחקים. חוקרים פרטיים יכולים לצלם תמונות כדי לתעד שמישהו היה במקום מסוים, בזמן מסוים ועושה פעילות מסוימת. הם עשויים גם להשתמש במצלמות וידאו כדי לתעד את פעולותיו של אדם אחר.

 

מאגרי מידע מיוחדים

לחוקרים פרטיים יש גישה למאגרי מידע מיוחדים שבדרך כלל אינם נגישים לציבור. מסדי נתונים אלה עשויים לשמש לביצוע בדיקות רקע יסודיות על אדם אחר. במקרים אחרים, הם משמשים כדי לקבוע אם לאדם יש עבר פלילי. ובכל זאת, הם עשויים לשמש למציאת נכסים המוסתרים על ידי בן זוג או שותף עסקי.

 

פוליגרף

פוליגרף מזהה את התוכן הרגשי, הפסיכולוגי והדיוק של הדיבור האנושי. ניתן להשתמש בטכניקה זו בזמן אמת במהלך ראיונות אישיים, מחוץ לקובץ שמע או במהלך שיחת טלפון. זהו כלי שיכול לעזור לקבוע אם אדם דובר אמת או משקר. בנוסף, זה יכול לבודד רגשות מסוימים, כגון מתח או התרגשות. חברות ביטוח עשויות להשתמש בטכנולוגיה מסוג זה כדי לזהות אם אדם משקר לגבי תביעה. עורכי דין עשויים להשתמש בטכנולוגיה זו באופן דומה.

 

בדיקות רקע

אחד השירותים הנפוצים ביותר של חוקר פרטי הוא בדיקת רקע. אנשים יכולים להשתמש בבדיקות רקע אם אדם חדש נכנס לחייו של ילד כמו גננת ומטפלת, כדי לגלות הזדמנויות עסקיות אפשריות, לבחון בן זוג או לבדוק את הרקע של כל אחד אחר שעלול להוות איום על אחר.

 

סורק דיגיטלי

לחוקרים פרטיים יכול להיות רק פרק זמן מוגבל לעיין במסמכים או ראיות אחרות בעת מעקב אחר מטרה. סורק דיגיטלי מאפשר לחוקר פרטי לסרוק מאות עמודים של מסמכים תוך דקות ספורות, לרוב בצורה ניתנת לחיפוש כדי שיוכל למצוא מידע מהר יותר.

 

חיפושים מתקדמים

לפעמים חוקרים פרטיים מתחילים בחיפוש בסיסי לפני שהם פונים תכונות אחרות. עם זאת, חיפושים מתקדמים מספקים לעתים קרובות מידע שימושי מאוד. מידע ומאגרי מידע הם מפתח מרכזי בשלל חקירות. חוקרים פרטיים מומחים בפעולת הצלבת המידע ותאומו לבסוף.

 

לסיכום

ראיה משחקת תפקיד קריטי בחקירה. היא מאפשרת לחוקרים לספר מחדש אירועים, לקבוע את מהלכם, לגלות מי הם המשתתפים המרכזיים וכו' ראיות מוצגות בבית המשפט. זה חלק אינסטרומנטלי בכל חקירה והוא המפתח לפתרון כל מקרה. טכנולוגיות מיוחדות וחדישות הן מה שעוזרות לחוקר פרטי להשיג את מה שצריך, מתי שצריך עבורכם.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.