בדיקות רקע ופרופיל

אנחנו נוטים להאמין שיש לנו יכולת שיפוט טובה, שאנחנו מצליחים לקלוט בן אדם ישר מהשיחה הראשונה. אך במחשבה שנייה, כשאנחנו בוחרים אדם להיות שותף עסקי, עובד עם תפקיד מפתח בעסק או אפילו שותף רומנטי אנחנו באמת מוכנים לקחת את הסיכון להסתמך רק על אינסטינקטים? לפעמים עדיף לעשות בדיקת רקע מעמיקה ופרופיל כדי להיות בטוחים למזער סיכונים מיותרים. החיים מלמדים שלא הכול גלוי וידוע, ובדיוק בשביל זה יש חוקרים פרטיים.

 

 

בדיקות רקע ופרופיל הסבר כללי

בין אם מדובר באדם פרטי או בחברה, הבדיקות הללו הן חלק מהחקירה אודות טיבם ואמינותם. בדיקת רקע כרוכה באימות המוניטין והפרטים שהוצגו על אותו אדם. עברו של הפרט נבדק ובאמצעות ראיות ועובדות מהותיות מאמתים את הדברים. בעוד שבניית פרופיל עוזרת לגלות את הכישורים, החוזקות, תחומי הליבה והמניעים הקשורים לאדם, ישנו ניסיון לבנות תחזית מפורטת ומדויקת שתעזור להבין מי האדם והאם יעמוד בציפיות.

 

שירותי חוקרים פרטיים

חוקר פרטי ישתמש בטקטיקות שונות כדי לבצע בדיקות רקע כולל מעקבים וראיונות. חקירת רקע מעמיקה של עובדים פוטנציאליים או שותפים היא חלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס שיכול להועיל לחברה שלכם במובנים רבים.

חברת חקירות מתמקצעת בדברים כאלו והם ימצאו גם את מה שמטוטא עמוק מתחת לשטיח. התהליך כולו דורש יותר מסתם ניקוב שמות במאגרי מידע. בדיקת רקע מקצועית כוללת ניתוח מידע, השגת מידע שאינו זמין בקלות, הצלבת מידע ואימות עם מקורות.

 

הסיבות מדוע כדאי לשכור חוקר פרטי לבדיקות רקע לעובדים

1) להעסיק את המועמד המתאים ביותר

קורות חיים הם לא אינדיקציה מספיק אמינה בשביל לזהות עובדים טובים מהשאר. לא חסר גם מקרים בהם קורות חיים התגלו כמטעים ומלאי כזבים. חקירת רקע ופרופיל תעזור לאמת את כישורי המועמדים לפני שתתקבל ההחלטה בדבר העסקתם.

 

2) בטיחות

סיבה מרכזית לערוך בדיקות רקע ופרופיל היא להימנע מנזק או אחריות משפטית מסוגים שונים כלפי המעסיק או כלפי אחרים. זה כולל פגיעה בעובדים אחרים על ידי הטרדה מינית, אלימות מה שיוביל לפגיע ברווחים ובתדמית של העסק.

 

3) צמצום תחלופת עובדים ועלויות נלוות אחרות

העסקת המועמד הלא נכון מהווה לא רק סיכון ביטחוני למקום העבודה, אלא גם עשויה להגדיל את תחלופת העובדים. העסקת המועמד הלא נכון יכול אפילו להוביל לנזקים ותלונות של הלקוחות שלכם.

 

4) כדי להימנע מהעסקה רשלנית

בדיקת רקע ופרופיל על ידי חוקר פרטי לפני העסקה תעזור לעסק להימנע מתביעות גיוס עובדים ברשלנות. חקירות רקע יסייעו לחשוף אי-כשירות פוטנציאלית של העובד ולברר את הידע הממשי שלו. אי ביצוע זה עלול לגרום לפגיעה בצד שלישי, מה שיוביל להליכים משפטיים יקרים במונחים של כסף וזמן.

 

 

צורך בבדיקות רקע ופרופיל בתחומים אישיים

לא רק עסקים צריכים את שירותיהם של חוקרים פרטיים לקבלת תמונה כנה על בן אדם. הכנסת אדם לחיים הפרטים והאינטימיים ביותר יכולה להיות קסומה ומשמחת. לצערנו, לא חסרים מקרים בהם אדם מציג עצמו כדבר אחד ומתגלה כאחר. מעבר לפגיעה הכלכלית שיכולה להיווצר, יש גם פגיעה רגשית עמוקה וקשה. אם יש מקום לספק, או רוצים להשתיק את הקול המזהיר בראש יש מיד לפנות לחוקר פרטי שיבאר את העניין לפני שמישהו יפגע.

 

מהם עיקרי הבדיקה שעורכים חוקרים פרטיים

1) היסטוריית תעסוקה – חלק מהאנשים כוללים היסטוריית תעסוקה כוזבת בקורות החיים שלהם. מערך מיומנויות, תאריכי העסקה, מעסיקים קודמים וכותרות ותפקידים. מומחי משאבי אנוש צריכים ליצור קשר עם מעסיקים קודמים כדי לוודא:

  • תאריכי העסקה.
  • הגדרת תפקיד.
  • ביצועים.
  • נסיבות של עזיבה ממקום העבודה הקודם.

2) היסטוריית חינוך – פירוט של תארים אקדמיים שמעולם לא הושגו או מוסדות חינוך שלא למדו בהם הם גם שקרים נפוצים בקורות חיים.

3) היסטוריה פלילית – בדיקות האם יש מקום לדאגה, אם יש עבר פלילי שיכול להוות סיכון לביטחון או שלוות העובדים. רקע פלילי לא אומר שאין להעסיק את אותו אדם אך זה משהו שדורש מחקר מעמיק. אם מדובר על פן אישי רקע פלילי פעמים רבות הוא משהו שאנשים ירצו לדעת עליו.

 

בדיקות רקע כמוסכמה

חברות גדולות ועסקים מבינים את החשיבות שבדבר עד כדי כך שזה חלק בלתי נפרד מתהליך גיוס העובדים שלהם. בדיקות רקע יכולות להיות קצרות ויעילות, אם הכל כשורה לא צריכה להיות בעיה. לפעמים הן צוהר לחקירה רחבה ומעמיקה יותר שיכולה לחשוף דברים חשובים שיכולים לעיתים אפילו לעזור לשמירת הביטחון הכללי של הציבור. אין לדעת מה אנשים מסתירים לכן לעשות בדיקה הזה מקובל והכרחי.

 

לסיכום

בדיקת רקע או חקירה היא תהליך של חיפוש מידע על אדם או חברה. ברוב המקרים, מעסיקים, עורכי דין או אנשים במקרים רגישים פונים לחוקרים פרטיים כדי לקבל סיוע מקצועי מהימן ובלתי תלוי. חקירת רקע על אנשים נעה מעצם התייעצות עם אסמכתאות המוזכרות בקורות החיים ועד לבדיקה ממשית של רישום פלילי. לרשות החוקרים כלים רבים לחשיפת האמת כך שאפשר להיות רגועים.

עוד בנושא:
בדיקות רקע לבן הזוג

תחושת אהבה באוויר, אתם מאושרים שזכיתם לבן זוג שכזה ואתם אפילו חושבים על להתקדם לשלב הבא ביחד. אולם, יש איזו תחושה, תקראו לה סקרנות תראו

קרא עוד »
בדיקות רקע בת הזוג

בת הזוג היא כנראה האדם הכי קרוב אליכם, שמכיר את סודותיכם הכמוסים ואת חלומותיכם הגדולים. סיפורי האהבה הללו לא תמיד מסתיימים כמו באגדות, לעיתים חשדות

קרא עוד »
בדיקות פוליגרף

עד כמה שהיינו רוצים שהמציאות תהיה אחרת, לצערנו אנשים משקרים ומרמים. מאז ומעולם אנשים ניסו לפתח טכניקות לאיתור שקרים והונאה כדי לתת מקום לאמת ולצדק.

קרא עוד »
בדיקות לגילוי האזנות סתר

האזנות סתר נהיו נפוצות מאוד וקלות מאוד להתקנה, במקרים רבים בכלל מדובר על השתלטות מרחוק וככל שתוכנות כאלה ואחרות משתכללות ונהיות מתוחכמות יותר כך גם

קרא עוד »
בדיקת נאותות

חכם יודע לצאת ממצבים שאדם חכם יודע לא להגיע אליהם מלכתחילה. בדיקת נאותות היא צעד בסיסי והכרחי לכל החברות והארגונים העומדים במהלכים עסקיים שונים. אם

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.