חקירות קניין רוחני וזכויות יוצרים

יצירת יש מאין זה דבר מופלא, הידע הייחודי והמחשבה האומנותית של אדם מקבלת ביטוי בעולם בצורות מגוונות ויפות. לקניין רוחני וזכויות יוצרים יש משמעות כבירה בעולם העסקים ובעולם המשפטי, הרי רעיונות, פטנטים ורעיונות הם אלו שמקדמים את האנושות כולה.

לכן זכותו של היוצר להיות הבעלים של אותו דבר, בדיוק כמו שיש בעלות על נכסים מוחשיים. בעידן האינטרנט, גניבת קניין רוחני קלה כמו לחיצת כפתור. לכן סיוע של חוקרים פרטיים מבטיח שתוכלו להגן על היצירות שלכם כמו שצריך.

 

החוקים

למעשה, חוקי הקניין הרוחני מעניקים ליוצר של מוצר או רעיון חדש וייחודי, מונופול זמני על השימוש בו. קניין רוחני הוא בעל ערך מכיוון שהוא מייצג בעלות וזכות בלעדית להשתמש, לייצר, לשכפל או לקדם יצירה או רעיון ייחודיים. בדרך זו, יש לו את היתרון וההכרה שמגיעה לו. קניין רוחני הוא נכס בלתי מוחשי שהינו פרי יצירה של המוח האנושי, אשר מוקנות לו זכויות מסוימות.

דוגמאות לקניין רוחני כוללות למשל זכויות יוצרים של מחבר על ספר או מאמר, עיצוב לוגו ייחודי המייצג חברה, אלמנטים עיצוביים ייחודיים, או פטנט על תהליך מסוים לייצור מוצר.

 

קניין רוחני

דיני הקניין הרוחני בעצם נותנים הגנה על כמה דברים, בין היתר:

 

זכויות יוצרים

זכויות יוצרים הוא מונח משפטי המשמש לתיאור הזכויות שיש על יצירותיהם הספרותיות והאמנותיות. יצירות מכוסות בזכויות יוצרים נעות בין ספרים, מוזיקה, ציורים, פיסול וסרטים, ובין תוכנות מחשב, מאגרי מידע, פרסומות, מפות ושרטוטים טכניים.

 

פטנטים

פטנט הוא זכות בלעדית המוענקת להמצאה. באופן כללי, פטנט מספק ליוצרו את הזכות להחליט כיצד – או האם – ההמצאה יכולה לשמש אחרים. זה יכול לחול לגבי רעיונות כגון פתרונות לתעשייה וכדומה

 

סימני מסחר

סימן מסחר הוא סימן המסוגל להבחין באופן מובהק בין טובין או שירותים של מיזם אחד מאלה של מפעלים אחרים. סימני מסחר מתוארכים לתקופות קדומות כאשר בעלי מלאכה נהגו לשים את חתימתם או "סימן" על המוצרים שלהם.

 

עיצובים תעשייתיים

עיצוב תעשייתי מהווה את ההיבט הנוי או האסתטי של מוצר או יצירה. עיצוב עשוי להיות מורכב ממאפיינים תלת מימדיים, כגון צורה או משטח של פריט, או ממאפיינים דו מימדיים, כגון דוגמאות, קווים או צבע.

 

סודות מסחריים

סודות מסחריים הם זכויות קניין רוחני על מידע סודי אשר שעשוי להימכר, או על רישיון. רכישה בלתי מורשית, שימוש או חשיפה של מידע סודי כאמור באופן המנוגד לנוהגים מסחריים ישירים על ידי אחרים, נחשבים כנוהג בלתי הוגן והפרה של הגנת הסוד המסחרי.

 

ערך מוסף של קניין רוחני

קניין רוחני תורם רבות לכלכלות הלאומיות להתקדם. עשרות תעשיות ברחבי הכלכלה מסתמכות על אכיפה נאותה של הפטנטים, הסימנים המסחריים וזכויות היוצרים שלהם, בעוד שצרכנים משתמשים בזכויות הללו כדי להבטיח שהם רוכשים מוצרים בטוחים ומובטחים. זכויות קניין רוחני מניעות את החברה לעידוד חדשנות ומשקפות את התקדמותה. חידושים אלו משפרים ללא הרף את איכות החיים שלנו ואת הנוף התרבותי שלנו כאחד.

 

החוק הישראלי

בחוק הישראלי מפורטות הדרכים בהם נעשה שימור ואכיפה על זכויות יוצרים וקניין. לכל אדם הזכות להגן על יצירתו האינטלקטואלית או המוחשית, מבלי שיעתיקו או יגנבו אותה. סוגי הנכסים מתחלקים לשניים כדי לקבל את ההגנות שהחוק מציע

  • בעלי דרישה לרישום והסדרת בעלות – דברים כגון פטנטים וכו'.
  • לא בעלי דרישת רישום – סודות מסחריים, עיצובים ועוד.

החוק גם קובע שכל אדם רשאי להגן על זכויות היוצרים שלו, אפילו במידה וטרם סיים את היצירה או פרסם אותה. זה רלוונטי בעיקר עבור עצמאים, אחרת היצירה נחשבת של החברה המעסיקה.

 

חשד לגניבה

בעולם שלהעתיק, לשכפל או להדפיס כל עיצוב, שיר או רעיון יש צורך הולך וגובר בחקירות קניין רוחני. חוקרים פרטיים המתמחים בחקירות קניין רוחני וזכויות יוצרים פועלים למענכם בארץ ובעולם. עבודתו של החוקר עוזרת למצוא ולזהות חיקויים, העתקות וזיופים של יצירות או מוצרים המוגנים בזכויות יוצרים.

הפרה של הזכויות הללו מלווה הן בנזק כספי והן בפגיעה במוניטין. אם מישהו מרוויח כספים על חשבונכם וגם מוכר מוצרים באיכות פחותה כביכול בשמכם יש כאן בעיה חמורה.

 

משרד חקירות פרטיות מכיר את העבודה

שנים של ניסיון וידע מעמיק בתחום גורמים למשרד חקירות פרטיות להיות בדיוק הגורם אליו צריך לפנות בכאלו תיקים. לרוב מי שפונה למשטרה לא נענה כל כך ומוצא עצמו בדיוק בנקודה שבה התחיל. משרדי חקירות מתמחים בתחומים רבים כגון: תוכנה ואינטרנט, דגמים ועיצובים, ביגוד אופנה וטקסטיל ועוד ועוד.

 

חקירות קניין רוחני

השוק הפיראטי בעולם בכלל ובישראל בפרט רק הולך ותופס עוד ועוד תאוצה. לכן חקירות בתחום הן בלתי נמנעות וחיוניות. חוקרים פרטיים נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות וכישורים מיומנים על מנת לאתר את מקור הזיוף ומפרי הזכויות כמו גם עוזרים לאסוף ראיות מרשיעות שיכולות לעזור בעת משפט. התביעות הללו יכולות להוביל לפיצויים של סכומים גדולים ולכן המלאכה חייבת להתבצע אך ורק על ידי מומחים המבינים בתחום ורגישים לעניין.

עוד בנושא:
חקירות בחברות וארגונים

חברות וארגונים מתעסקים עם כספים, עובדים, ספקים ושירותים רבים ומגוונים. הכול צריך לעבוד בסנכרון ויעילות, כדי שהארגון והחברה יוכלו להמשיך להפיק רווחים ולהמשיך בפעילות. חוקרים

קרא עוד »
חקירות ביטוח

ביטוחים הם הקרקע המוצקה תחת רגלינו מבחינה כלכלית. אם חס וחלילה נעמוד מפני אובדן כלשהו, הביטוח יסייע ויגן עלינו ועל משפחותינו מפני התדרדרות כללית, חובות

קרא עוד »
חקירות עובדים

כוחה של חברה הוא בעובדים שלה, לא סתם חברות משקיעות כספים רבים על מנת שלעובדים יהיה טוב, שירגישו מתוגמלים ומוערכים. צוות מקצועי וטוב דוחף את

קרא עוד »
חקירות במגזר החרדי

המגזר החרדי מקבל אופי ייחודי בנוף הישראלי, החוזקות שלו הן לפעמים גם החולשות שלו. החברה החרדית מאוד מחמירה ופועלת לפי קודים נוקשים, יש הרבה מעשי

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.