מהם העונשים על הטרדה מינית בישראל?

הטרדות מיניות הן רעה חולה שלצערנו הרב עדיין נפוצה בכל מרחבי החיים במדינת ישראל. בשנים האחרונות המודעות הציבורית לתחום ההטרדות המיניות ותחום עבירות המין עלה מאוד והיחס של בתי המשפט והמשטרה לתחום זה הוחמר מאוד. חשוב מאוד להכיר את תחום ההטרדות המיניות מבחינת החוק. לצורך העניין ערכנו את הכתבה הבאה בה תמצאו מספר תשובות על שאלות נפוצות. 

 

מה זה הטרדה מינית לפי החוק בישראל?

הטרדה מינית בישראל היא התייחסות חוזרת ונשנית למיניות של אדם למרות חוסר רצונו בכך, הפצה של סרטונים או תמונות מיניות, או השפלה של אדם על רקע מיני.

במקרים של יחסי מרות, הסף של ההטרדה המינית יורד ואין צורך בחזרתיות בכדי להוכיח שאכן התרחשה הטרדה מינית. העונשים בגין הטרדה מינית בישראל יכולים להגיע לעד ארבע שנים של מאסר בפועל אם מדובר בהטרדה והתנכלות לאדם על רקע מיני.

 

מתי מוגש כתב אישום בגין הטרדה מינית?

במרבית המקרים, חקירה בנושא של הטרדות מיניות תתחיל עם הגשת תלונה על ידי הנפגע או הנפגעת. לאחר הגשת התלונה ייאספו חומרי הראיות הרלוונטיים ולעיתים קרובות יזומן החשוד לחקירה בהזהרה.

במידה והראיות שייאספו יהיו מספיקות לכתב אישום, אז התיק יועבר לפרקליטות המדינה שתגיש את כתב האישום. הגשת כתב אישום בגין הטרדות מיניות יכולה להסתיים בעונשים כבדים או בלא כלום.

 

עברתי הטרדה מינית, מה עושים?

במידה ועברת הטרדה מינית, יש לך כמה אופציות לפעולה. ראשית, יש באפשרותך להגיש תלונה בתחנת המשטרה הקרובה לביתך. במהלך הגשת התלונה תידרשי לפרט את התלונות שיש לך כנגד הנאשם. חשוב לזכור שעל אף הקושי בהגשת תלונה, כדאי לעשות זאת כדי למנוע מקורבנות עתידיים של אותו מטרידן לסבול מנחת זרועו.

במקביל לכך, באפשרותך להגיש תביעה אזרחית כנגד אותו מטרידן. תביעה זאת מטרתה קבלת פיצויים על הנזקים שנגרמו לך בגין ההטרדה המינית. תביעה זאת היא תביעת נזיקין ובדרך כלל היא תתמקד בנזקים נפשיים שנגרמו לקורבן. אם את זקוקה לסיוע בנושא פני אל עורך דין הטרדה מינית אלעד שאול.

 

הטיפ החשוב ביותר, אל תטרידו מינית

הטיפ החשוב ביותר שניתן לתת בתחום ההטרדה המינית הוא – אל תטרידו מינית וכך תימנעו מבעיות וקשיים. אין כל קושי בהימנעות מהטרדה מינית. קריאה בסיסית של החוק תגלה לכם את כל ההתנהגויות שעליכם להימנע מהן בכדי שלא להטריד מינית את האנשים הסובבים אתכם. מעקב אחרי עצה זאת מבטיח חיים נוחים ופשוטים, בלי להגיע לתחנות משטרה ולעמוד בבתי משפט.

 

עונשים בגין הטרדה מינית  – סיכום

במדינת ישראל הטרדה מינית מוגדרת כשורה של התנהגויות שמתייחסות למיניות של אדם בצורה שפוגעת בו ובלי להתחשב ברצונו בנושא. הגשת כתב אישום על הטרדה מינית מגיעה בדרך כלל לאחר שהוגשה על ידי נפגע או נפגעת תלונה במשטרה. העונשים בגינה יכולים להגיע עד ארבע שנים בכלא.

עורך דין להטרדה מינית

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.