כך תתנהלו לאחר תאונת דרכים כדי להתכונן לתביעה

תאונת דרכים עשויה לגרום לנזקי גוף ונזקי רכוש לכל המעורבים. מי שנפגע בתאונת דרכים בגופו צריך להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב בו הוא נהג או בו שהה בעת האירוע. כל נהג בישראל מחויב להוציא ביטוח החובה כאשר הפיצויים מכוח חוק זה ניתנים לכל מי שנפגע בתאונה ללא תלות במי אחראי לאירוע.

 

החלפת פרטים ותיעוד מצולם

מיד לאחר כל תאונת דרכים יש לברר ולרשום את הפרטים של הנהגים הנוספים המעורבים בתאונה. יש לברר פרטים ליצירת קשר בעתיד ופרטים לגבי פוליסות הביטוח שבבעלותם. בנוסף חשוב לצלם ממגוון זוויות את הרכבים ואת מיקומם המדויק טרם שהם מוזזים לצדי הדרך. במידה וקיימים עדי ראייה חשוב לקחת גם את פרטיהם על מנת לבסס את התביעה בעתיד.

החלפת פרטים ותיעוד מצולם

דיווח לכוחות הביטחון

בכל תאונה בה יש פגיעות גופניות, גם הן אינן נראות חמורות באותה העת כדאי להזמין ניידת משטרה למקום. ההגעה של השוטרים תלווה בתיעוד של התאונה מזמן אמת ויש לכך חשיבות להמשך ההליך.

יש צורך גם לאחר שהאירוע הסתיים ולאחר הסיום של הטיפול הרפואי הראשוני לפנות לתחנת המשטרה הרלוונטית ולהוציא את דוח האירוע. מידע נוסף לגבי מה לעשות לאחר תאונת דרכים ראו כאן.

דיווח לכוחות הביטחון

קבלת טיפול רפואי

חשוב להתפנות לטיפול רפואי מסודר מיד לאחר התאונה באמצעות אמבולנס או באופן עצמאי בהתאם לרמת הפגיעה. חשוב בעת הטיפול הרפואי, בין אם בחדר המיון ובין אם במרפאה בקהילה לפרט לרופא המטפל לגבי כלל הפגיעות השונות, גם על כאלה שנראות שטחיות או זמניות בשלב זה.

הדיווחים יוכנסו לרשומות הרפואיות והדבר עשוי לחזק את טענותיכם במסגרת התביעה.

 

איסוף ותיעוד המסמכים הרלוונטיים

חשוב להקפיד לשמור את התיעוד הרפואי של הטיפול לאחר התאונה לרבות של כלל ההוצאות הקשורות בנושא. יש לתעד הוצאות על תרופות, ייעוץ רפואי פרטי וכן הלאה. יש לאסוף את המידע גם לגבי ימי מחלה, היעדרות מעבודה, שינויים בהיקף המשרה ותלושי השכר. המסמכים הללו ישמשו אתכם במהלך התביעה על מנת להגדיל את גובה הפיצוי מחברת הביטוח.

 

ליווי משפטי

על מנת להתכונן היטב לתביעת תאונת דרכים חשוב לפנות לייעוץ משפטי סמוך ככל הניתן למועד התאונה. עורך דין המתמחה בתחום זה יכול להנחות אתכם כיצד להתנהל באופן שיגדיל את הפיצוי מחברת הביטוח כמו גם, מאלו טעויות נפוצות להימנע. הליווי המשפטי חיוני לבנייה נכונה של התיק החל מהרגע הראשון לאחר האירוע.

 

סיכום התנהלות לאחר תאונת דרכים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בצעדים שיש לנקוט לאחר תאונת דרכים על מנת להתכונן היטב לתביעה ולהגדיל את סכום הפיצויים. כפי שציינו, יש להחליף פרטים, להזמין משטרה, להתפנות לטיפול, להוציא דוח אירוע, לקבל ייעוץ משפטי ולתעד הוצאות. לאחר כל תאונה מומלץ לקבל ליווי משפטי מעורך דין שמתמחה בתחום של תביעות תאונות דרכים.

כך תתנהלו לאחר תאונת דרכים כדי להתכונן לתביעה

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.