מא' ועד ת': מה הוא תהליך איתור הנזילות מהתחלה ועד הסוף

איתור נזילות יכול להיות תהליך מהיר ופשוט, או לקחת מעט יותר זמן ולהיות קצת יותר מורכב. אם התהליך יותר מורכב, ניתן לעשות שימוש באמצעים משוכללים ולעבוד עם שיטות מתקדמות מאוד. אם יש לכם נזילה בבית, ואתם רוצים להבין מה הולך לקרות, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שבו נפרט על התהליך מההתחלה ועד הסוף.

 

איך נגלה שיש לנו נזילה בבית?

קודם כל צריך להבין אם יש לנו נזילה בבית. אז יצאנו להתייעץ עם מומחה איתור נזילות שנתן לנו כמה סימנים שיכולים להעלות את החשד. הסימן הראשון הוא חשבון מים גבוה מאוד בלי שינוי מהותי בצריכת המים. השינוי השני הוא ירידה פתאומית בלחץ המים של אחד הברזים בבית. השינוי השלישי הוא כתמי רטיבות או עובש שמתחילים להופיע על הקירות בלי הסבר אחר (כמו נזילה חיצונית של מי גשם). כדי לוודא שיש לכם נזילה ניתן לסגור את כל ברזים המים בבית ואת השיבר הראשי, ולבדוק אם מונה המים ממשיך לעלות. אם כן, יש לכם נזילה.

מומחה איתור נזילות

אז איך מאתרים את הנזילה?

הדבר הראשון שעושים כדי לאתר את הנזילה הוא פשוט לחפש אותה ברמה הוויזואלית. אנשי המקצוע מיומנים ומנוסים, ולפעמים כמה מבטים שלהם יכולים לעלות על מקור הנזילה. הם יסתובבו ברחבי הבית ויחפשו כתמי רטיבות או אזורים שנראים שונה כדי להבין בדיוק איפה הנזילה. לאחר מכן בודקים מהם המאפיינים של מערכת המים ומהו סוג הצינורות שבהם נעשה שימוש, כדי להבין כיצד צריך לטפל בבעיה.

 

אמצעים מתקדמים לאיתור נזילות

לצערנו, לא תמיד אפשר לגלות את מקור הנזילה רק באמצעות מבט בעין בלתי מזוינת, ויש נזילות חמקמקות. כדי לעלות עליהן משתמשים בסוגים שונים של ציוד מתקדם ובשיטות מאוד מתוחכמות. אספנו כאן כמה מהשיטות הללו כדי שתוכלו להתרשם מהן:

  1. השיטה האקוסטית – ישנם מכשירים מיוחדים שמאפשרים לאיש המקצוע לשמוע את קולות הטפטוף שיוצרים המים. הקולות הללו שונים כמובן כאשר המים מטפטים בצינור או בתוך חלל הקיר. כך איש המקצוע יכול 'לעקוב' אחר הקולות ולהתקרב למקור הנזילה.
  2. מצלמה טרמית – מצלמה טרמית מאפשרת לנו לראות מהי הטמפרטורה של כל אזור. ברגע שיש לנו אזור קר יותר אנו יכולים להבין שהוא מקור הנזילה, מכיוון שככל שהאזור לח יותר הוא פולט פחות אנרגיית חום.
  3. גז חנקן – שיטה זו נמצאת בשימוש בעיקר בחצרות או בגינות. מרוקנים את הצנרת ממים ומזרימים לתוכה גז חנקן. בעזרת מכשיר עם חיישן ייעודי עוקבים אחר הגז, ואפשר לזהות מתי הוא דולף מהצינור וכך לאתר את מקור הנזילה.

 

סיכום

איתור נזילות כיום הוא תהליך מתוחכם ויעיל מאוד. חשוב לזכור שיש אנשי מקצוע  שמתעסקים באיתור נזילות ולהיעזר בשירות היעיל שלהם.

מומחה איתור נזילות

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.