הרחקת יונים הומנית: איך מרחיקים יונים מבלי לפגוע בהן?

כשצצה לנו בעיה, המהירות בה נטפל בה תיקבע לפי רמת הפגיעה שאותה בעיה מסבה לנו. אם זאת בעיה שמפריעה לנו במיוחד, אנחנו נטפל בה מהר, ואם זאת בעיה שמפריעה לנו באופן שולי, אנחנו עשויים להתעלם ממנה לזמן רב. כאשר מדובר ביונים שמתחילות לפלוש אל מסתור הכביסה או לנוח על אדן החלון, קשה מאוד להבליג. במאמר הבא נבין כיצד ניתן להרחיק יונים מבלי להסב להן נזק בכלל.

 

טיפול בבעיית היונים ללא פגיעה

היונים כבר מזמן נחשבות לבעיה עבור כל מי שגר בסביבה מודרנית. בבתים פרטיים וגם בבנייני מגורים, כל עוד היונה יכולה להגיע לשם בהתעופפות, אתם צפויים להיתקל בה ולסבול מהנזקים השונים שהיא מביאה איתה.

אנשים רבים רוצים לטפל בבעיית היונים, אך לא יודעים כיצד. להרחיק את היונה עם צעקות, מחיאות כף או דפיקות על התריסים יכולות לעזור לטווח זמן קצר מאוד. הבעיה הזו גרמה למספר פתרונות הרחקה, כמו רשת יונים, דחלילים וגם מערכות טכנולוגיות, כשהמשותף לכולן זה שהן לא פוגעות ביונה, אלא רק מרחיקות אותה.

 

מדוע כדאי לכם להרחיק את היונים?

גם אם אתם אוהבים יונים באופן כללי, כדאי לכם לטפל ביונים שנמצאות בסביבת המגורים שלכם ולהרחיק אותן. יונה מביאה עימה רעשים שיכולים להפריע לכם במהלך היום, לכלוך, היא עשויה להסב נזק לרכוש במרפסות והיא גם נחשבת לחיה שמפיצה מחלות וזיהומים.

 

רשת נגד יונים

רשת נגד יונים היא אמצעי יעיל מאוד ופשוט, שמסייע להרחקת יונים ממסתור הכביסה. הרשת מותקנת מחוץ למסתור הכביסה, לרוב בצבעים בהירים, כך שהיא לא מפריע לחזות של הבית או לראות מבפנים. היא יוצרת מחסום פיזי, שמונע מהיונה להיכנס אל מסתור הכביסה. היונה מבינה שהכניסה חסומה ועוברת אל מקום אחר, הרחק מסביבת המגורים שלכם.

 

דוקרנים נגד יונים

המילה דוקרנים מעוררת קונוטציה של כאב כאשר אנחנו שומעים אותה, אבל דווקא שמדובר בדוקרנים נגד יונים, מדובר על פתרון שאינו מסב נזק כלל. הדוקרנים הללו לא עשויים מסכינים או מחומרים חדים במיוחד. המטרה שלהם היא לא לאפשר ליונה לעמוד על משטח מסוים, כמו על אדן החלון.

 

דחלילים נגד יונים

דחלילים נגד יונים שונים במראה שלהם מהדחלילים הקלאסיים מהשדות החקלאיים, אך עקרון הפעולה שלהם זהה. הדחלילים הללו קטנים יותר ומגיעים בצורה של חיות, כמו ינשופים. היונה מזהה שיש כבר מי שתופס את המקום שלה ושלא מדובר ביונה, מה שמרתיע אותה מהתקרבות.

 

הרחקה באמצעות מערכת אולטרסונית

מערכות אולטרסוניות אלו מערכות טכנולוגיות שמפיצות צליל בתדר שבני האדם לא מסוגלים לשמוע. מי שכן מסוגלות לשמוע את הצליל הזה הן היונים. הצליל גורם להתרעה אצל היונה ומרחיק אותה. עם הזמן היונה מבינה שיש צליל מרתיע באזור קבוע ומתרחקת ממנו.

הרחקה אנושית של יונים

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.