מתי נכה יקבל פטור ממס הכנסה?

לא כולם מודעים לעובדה שאדם שחלה או נפצע זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה לאור מצבו הרפואי. קיימות סיבות רבות שבגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה כמו מצב רפואי ירוד או מחלה קשה מאוד. אם אתם מעוניינים לשמוע כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עבור נכות, המשיכו לקרוא!

 

פטור ממס הכנסה – מה זה אומר?

עובדה חשובה שלא הרבה אנשים מודעים אליה היא שכאשר אדם נפצע או חולה ומוכר כנכה, הוא זכאי לפטור מלא מתשלום מס הכנסה. לא הרבה יודעים אבל פטור ממס הכנסה לנכים הינה תופעה מוכרת הרבה אנשים הסובלים מנכות נהנים ממנה.

במאמר זה תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות המלוות את נושא הפטור ממסה הכנסה לנכים כמו מי זכאי לפטור, מה ההליך שיש לנקוט על מנת להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה ואילו ועדות רפואיות דרושות לשם קבלת הפטור.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

מי שזכאי לפטור ממס הכנסה הוא מי שעומד בקריטריונים של סעיף 9 לפקודת מס הכנסה. הקריטריונים שיש לעמוד בהם נמדדים בעיקר לפי אחוזי נכות. כך למשל, אם נקבעת נכות של כמאה אחוזי נכות כתוצאה מבעיה רפואית אחת. קריטריון נוסף הוא נכות מצטברת של תשעים אחוז כתוצאה ממספר בעיות רפואיות כאשר בעיה רפואית אחת צריכה להיות מוגדרת ביחס של כארבעים אחוז.

בנוסף, זכאים לפטור נכים אשר זכאים לתגמול על בסיס חודשי לפי חוק הנכים או מי שנפגע כתוצאה מפעולת איבה. זאת בהינתן שאחוז הנכות שנקבע הוא כתשעים אחוז. ההבדל הוא שבמקרים אלו אין צורך בסעיף נכות מינימאלי שעומד על כארבעים אחוז נכות.

 

כיצד נעשה חישוב אחוזי הנכות על ידי מס הכנסה?

אם מדובר בשקלול של מספר בעיות רפואיות יחד, החישוב נעשה באמצעות שקלול אחוזי הנכות הנובעים מכל בעיה. לצורך העניין, אם הנכות היא באיברים זוגיים כמו ידיים ורגלים אז שיטת החישוב אינה שקלול אלא חיבור. במידה ותרצו לבצע חישוב מדויק של אחוזי הנכות שלכם, תוכלו להזין את פרטיכם במחשבון פטור ממס הכנסה על מנת להבין אם אתם זכאים לפטור.

 

אלו מחלות נחשבות ככאלו אשר ניתן לקבל פטור ממס בגינן?

דוגמא למחלות שניתן לקבל פטור ממס בגינן הן מחלות כמו מחלות לב, פרקינסון, סכרת שעברה סיבוכים, טרשת נפוצה, גידול ממאיר, מחלת כליות או כבד, בעיות אורתופדיות, ומצבים רפואיים נוספים כמו עיוורון וחירשות.

 

לסיכום

אם אתם סובלים מנכות המוכרת על ידי ביטוח לאומי, כנראה שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה. רמת הפטור תלויה באחוזי הנכות שתקבלו על ידי ביטוח לאומי עקב מחלות שונות או מצבים רפואיים כמו מחלות, עיוורון, חרשות ועוד. משום כך, כדאי לבדוק מה היא רמת הנכות שלה אתם זכאים על מנת שתוכלו לחשב את רמת הפטור ממס הכנסה שלה אתם זכאיים.

נכה מקבל פטור ממס הכנסה

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.