נטרול האזנות סתר

האזנות סתר מחוללות מהפכות בעולם העסקים, כמו גם רעידות אדמה בחיים הפרטיים של אנשים. הן לא חוקיות ושימוש בהן עלול להוביל להרשעה של כחמש שנות מאסר. אם כך למה אנשים עדיין מבצעים את זה? ידע הוא כח ובעולם שכולם רוצים כח וכסף לפעמים המצפון הטוב מיטשטש, ואת מקומו תופסת החמדנות.

בכל מקרה, בתקופה שלנו יותר מאי פעם צריכים להיות זהירים . חוקרים פרטיים המומחים בנטרול האזנות סתר הם שיוודאו שאתם נהנים מהפרטיות שמגיעה לכם.

 

חוק האזנות סתר

במדינת ישראל כמו בהרבה מדינות ברחבי העולם, החוק אוסר במפורש על האזנות סתר לשיחות בהן המאזין אינו שותף או/ו לא קיבל אישור מאחד המשתתפים. בנוסף, החוק הולך צעד אחד קדימה ואף אוסר הפצה של הקלטת שיחות גם בהסכמת המשתתף אם יש מאחורי זה סיבה זדונית כגון פשע, עוול או חשיפת פרטי אישות.

העונשים חמורים והם חלים על כולם ללא יוצא מן הכלל. אם אתם בחשש שמישהו מפר את זכויות הפרטיות שלכם ומאזין לכם בסתר אתם חייבים לפעול על מנת שיעמוד לדין.

חוק האזנות סתר

 

האזנות סתר איום

למרות שזה מציק ומעצבן, לא מדובר כאן על אותם האנשים שיש להם נטייה להקשיב בסתר לשיחות שלכם עם אחרים, אולי אפילו לשיחות טלפון כדי להבטיח שהם לא מפסידים שום דבר ומתעדכנים בכל הרכילות אלה לא נעימות אך לרוב אין יותר מדי ממה לדאוג.

לעומת זאת, כיום נוכלים וגורמים רבים נעזרים בשיטות מגוונת, מבצעים האזנות סתר כאמצעי לגניבת נתונים עסקיים חסויים וחשובים. זו פרקטיקה שרק משתכללת עם הזמן ונהיית גורם מאיים מאוד עבור כל מי שיש לו מידע פרטי חשוב ורוצה לשמור עליו כזה – פרטי.

האזנות סתר איום

 

מכשירים להאזנות סתר

לא חסרות היום טכנולוגיות שבאמצעותם מבצעים האזנות סתר בין הפופולריים ביותר

  • מיקרופונים
  • מכשירי הקלטה
  • מצלמות עם אודיו
  • תוכנות פיראטיות
  • באגים
  • ניידים

פעמים רבות, האזנה אלקטרונית מתבצעת לאחר שמישהו ניגש לאתר מסוים והטמין משהו על מחשב, טלפון וכו'. עם זאת, יש אפשרות להאקרים לגשת לציוד אלקטרוני פגיע גם מבחוץ. המשמעות היא שאין מי שיכול להגיד בבטחה שלא מאזינים לו. רק אם נעזרים בשירותים מקצועיים, כגון חוקרים פרטיים, באופן שגרתי סורקים את הסביבה.

מכשירים להאזנות סתר

 

חוקרים מנטרלים

חוקרים פרטיים הם גם בעלי ניסיון ידע וכישורים בתחום אך הם גם בעלי הציוד הכי מתקדם לחשיפת מכשירי האזנה ותוכנות. כבר הסברנו לעיל שהאזנות סתר הם בניגוד לחוק, אולם לצערנו המשטרה לא עושה יותר מידי בנידון כדי לאכוף זאת.

אין להם את המשאבים או הכלים הנכונים לזהות האזנות סתר וזו בעיה חמורה. המזל הוא, שיש חוקרים פרטיים שלא רק שברשותם משאבים מהמתקדמים בשוק אלא הם יכולים לעזור לפעול גם למניעת התקפות מידע שכאלה עוד מלכתחילה.

חוקרים מנטרלים

 

תהליך נטרול האזנות סתר

  1. זיהוי חריגה – השלב הראשון מוטל על המותקף, צריך להיות חדים ולשים לב כאשר יש רעשים מוזרים ברקע בעת שיחות, מכשירים לא עובדים מהר כמו שהיו, סוללות מתרוקנות מהר ולשים לב אם דלף מידע כלשהו שרק לנוכחים בפגישה סגורה היה גישה אליו
  2. פונים לחוקר פרטי – בשלב השני חייבים ליצור קשר עם חוקר פרטי מוסמך ובעל הכישורים המתאימים. חשוב לעשות זאת על ידי ערוצי תקשורת חיצוניים, שלא מקושרים לנפגע, כמו כן, יש לבצע את השיחה באזור סטרילי.
  3. חוקרים מבצעים סקירה מקיפה – לא בשעות העבודה כמובן חוקרים יבצעו סקירה ויעלו על תדרים חריגים, חיווט חשוד ובאגים למיניהם באזור העבודה, הרכב או הבית.
  4. סריקה אלקטרונית – כל מכשירי האלקטרוניקה יעברו בידוק על ידי החוקרים הפרטיים. יש היום תוכנות ריגול מאוד מתוחכמות שבקושי משאירות עקבות ולכן רק מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר תאתר אותם.
  5. ביצוע הערכת סיכון ותוכנית הגנה – לאחר שהשטח נקי, חוקרים פרטיים יאתרו עבורכם את כל הנקודות חולשה ויבנו לכם מערך אבטחה מסודר שימנע התקפות עתידיות.

תהליך נטרול האזנות סתר

 

חשיבות בחקירה פרטית

יתרון משמעותי מאוד שיש כאשר שוכרים את שירותיהם של חוקרים פרטיים לגילוי האזנות סתר זה שחוץ מנטרול ההתקפה, הם גם מנהלים במקביל חקירה מעמיקה בדבר האשמים. מפני שמדובר על עבירה בוטה של החוק הנושאת בעונש חמור, ראיות והוכחות חשובות מאוד בעת משפט מרשיע. אם לדוגמא נעשה ריגול תעשייתי בדרכים לא כשרות אזי המאזין, אם ימצא אשם במשפט ישלם פיצויים ויישא בתוצאות.

חשיבות בחקירה פרטית

 

לסיכום

בין אם אתם חוששים שמאזינים לכם או שגרמו לכם עוולה, שוכר פרטי נמצא לשירותכם. האזנות סתר זה חדירה לפרטיות של אדם באופן שעלול להביא להשלכות קשות בטווח הארוך. התחושה שאינכם בטוחים לדבר בחופשיות במרחב האישי שלכם היא חמורה ונוראית. הלחץ, יכול לשתק.

תפקוד נכון של חברה, עסק או אפילו אדם פרטי צריך להתבסס על החופש ועל הפרטיות. אל תוותרו על מה שמגיע לכם, תפנו למי שצריך כדי לקבל תשובה ברורה וסוף סוף ביטחון ושקט.

עוד בנושא:
האזנות סתר

כיום, בתים, מקומות עבודה וכלי רכב נמצאים בסיכון גבוה יותר ויותר להאזנות סתר. עם טכנולוגיה זמינה לצרכנים, אין פלא שהאיומים על עסקים ועל הפרטיות האישית

קרא עוד »
האם מאזינים לי לנייד?

ריגול, האזנת סתר או ריגול יכולים ללבוש צורות רבות בעידן הטכנולוגיה של היום, נהפכו נפוצים יחסית לאור שפע המכשירים הזמינים למכירה לציבור. לרוע המזל, פריצת

קרא עוד »
הקלטות סתר

אם אתם חושדים שמקליטים את השיחות שלכם או שאתם מוצאים מכשירי האזנה וציתות ורוצים עצה כיצד עליכם להמשיך לפעול, צרו קשר עם חוקר פרטי. חוקרים

קרא עוד »
חוק האזנות סתר

המכירות של ציוד ריגול ומכשירי האזנה סמויים עלו בשנים האחרונות, וטכנולוגיה שהולכת ונהיית מתוחכמת יותר ויותר זמינה באופן נרחב בחנויות מקוונות במחירים נמוכים. האזנות סתר

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.