בדיקת רקע על שוכרים – מדוע היא כל כך חיונית?

למצוא שוכרים לדירה יכולה להיות משימה פשוטה למדי, אך להכיר אותם לעומק ולסמוך עליהם, זה כבר יותר מסובך.

כבעלי דירה אתם רוצים שהדיירים יהיו נעימים, אחראיים ובעלי בסיס כלכלי.

ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע בדיקת שוכרים לפני החתימה על חוזה השכירות.

כך תדעו כבר מראש שהשוכרים אמינים, ותמנעו בעיות בהמשך תקופת השכירות.

כעת נפרט מספר דברים שחשוב לבדוק לגבי הדיירים העתידיים שלכם.

 

מצב כלכלי והכנסה קבועה

כבעלי דירה אתם צריכים לדעת שהשוכרים מסוגלים להעביר לכם את שכר הדירה מדי חודש. בעלי דירה נוהגים לשאול האם יש הכנסה קבועה, אך לא ניתן להאמין במאה אחוז למה שהדיירים אומרים, הרי הם יאמרו מה שבעל הדירה רוצה לשמוע. נחוץ ביותר לדעת כי לדיירים יש עבודה מסודרת וכי הם מצליחים לכסות את ההוצאות מדי חודש. יש אפשרות לבצע בדיקות באמצעות מערכות של בנק ישראל ורשות האכיפה והגבייה. בנק ישראל מעניק מידע לגבי חשבון הבנק של השוכר, ורשות האכיפה והגבייה, מספקת מידע לגבי חובות עבר או חובות נוכחיים.

 

פרטי זיהוי

ישנם מקרים רבים של מתן נתונים שקריים על ידי שוכרים בעת השכרת דירה, וכדאי לבצע בדיקה של הפרטים המזהים של הדיירים החדשים, כדי לוודא שלא תפלו להונאה. בעלי דירה רבים מבקשים מהשוכרים העתידיים להסתכל בפרופיל הרשת החברתית שלהם, לרוב פייסבוק, ודרכו לגלות עוד פרטים עליהם, ולבדוק האם הם אמינים.

 

שכירויות קודמות

במידה והשוכרים העתידיים שלכם שכרו דירה בעבר, כדאי לברר קצת פרטים אודות השכירות הקודמות. מומלץ אף לבקש מהם את המספר של בעל הדירה הקודם שלהם. כך תקבלו מקור אמין מנקודת המבט שלכם שיוכל לומר להם האם הם דיירים טובים, אם בעבר איחרו בתשלומים ואם פגעו בתכולת הדירה וסירבו לשלם עבור התיקון. כמובן שאם הדיירים מסרבים למסור לכם את המספר של בעל הדירה הקודם, זה דבר שמעלה סימן שאלה, וכדאי לשקול האם אתם רוצים להכניס אותם לדירתכם.

 

פרטים נוספים

מומלץ להשתדל לבלות עם הדיירים זמן רב יחסית, לשאול אותם שאלות רבות לגבי חייהם. דרך השאלות הללו תוכלו לחשוף פרטים רבים שייתכן שיגרמו לכם לשקול מחדש את כניסתם לדירה, או לחילופין תתרשמו כי הם אנשים איכותיים ונעימים, שתשמחו שיגורו בדירתכם. חשוב לשים דגש על מצבם הכלכלי והיציבות התעסוקתית שלהם. אתם רוצים שהדיירים יהיו בעלי חסכונות ויוכלו לשלם לכם סכום נכבד מדי חודש, ורוצים גם לוודא כי הם בעלי עבודה קבועה, ולא אנשים לא יציבים שמחליפים עבודה מדי כמה חודשים.

כאמור, בדיקת שוכרים היא דבר נחוץ והכרחי כדי לאפשר לכם שקט נפשי במהלך תקופת השכירות. ניתן לבצע אותה בעצמכם לפי הנקודות המפורטות לעיל, וניתן גם לשכור שירות כזה שמוצע על ידי חברות שונות.

 

צרור מפתחות

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.