האם ניתן לפרוץ לבתים בעת חקירה פרטית?

חקירה פרטית זה עניין קצת מורכב, זה לא דרך אותם ערוצים כמו מערכת החוק והאכיפה, והגבולות עלולים להיראות לנו מעט מטושטשים. אז לפני שתרוצו על זה בכל הכוח, לפני שתנסו לעשות דברים שהגבול שלהם לא ברור, חשוב להבין מה זה בכלל אומר לקיים חקירה פרטית, מה אומר החוק בנוגע לכל זה, ומה המגבלות שחשוב להבין ולעמוד בהן.

 

עזרה מקצועית

בכל מיני סיטואציות שקשורות לפריצת מנעולים אנו עלולים למצוא את עצמנו זקוקים לאנשי מקצוע, לעיתים יהיה מדובר בצורך בשירותיו של מנעולן בגדרה אם נשארתם מחוץ לבית ואבד המפתח, ולעיתים תצטרכו אפילו יותר מכך, ותצטרכו לגלות את דור שירותי חילוץ פריצה ומיגון למצבים מורכבים יותר. אך יש מצבים, בחקירה פרטית, שאולי תהיו מאולצים לבצע פריצה להשיג מידע, אך מדובר בסיטואציה די מורכבת, וחשוב להבין איך זה עובד.

 

מה אומר החוק

חוקרים פרטיים בישראל פועלים על פי חוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, החוק הזה מסדיר את המעמד שלהם והתפקיד שלהם, גם של חוקרים פרטיים וגם של משרדי חקירות. יש צורך של ממש בשימוש בחוקרים פרטיים, עבור אנשים פרטיים, חברות, עסקים ועוד. החוק מכיר בצורך לאיסוף מידע וראיות בצורה דיסקרטית, בכדי להגיע לשורש של האמת.

 

רישיון

קודם כל, בשביל לעבוד כחוקר פרטי צריך רישיון מתאים, חוקר ללא רישיון מבצע הפרה של ההוראות על פי החוק. אך גם חוקר פרטי עם רישיון צריך לעבוד בצורה מוגבלת שעומדת בגדר החוק שנקבע. לכן, שימו לב כאשר אתם שוכרים חוקר פרטי, שיש לו את הרישיון המתאים, שיש לו כוונה לפעול בצורה חוקית בלבד, ושהשגת הראיות תתבצע בדרכים כשרות כראוי על פי החוק.

 

מה אסור

לחוקרים פרטיים יש מגבלות ספציפיות חשובות מאוד, קודם כל אסור להם להתחזקות לאוכפי חוק, לתת תעודה מזויפת, ללבוש מדי שוטר או להציג את עצמם בכל אופן שאומר שהם אנשי אכיפת חוק. אסור לחוקרים פרטיים גם להאזין למכשירי טלפון, האזנה נסתרת היא עברה על החוק גם בהקשר של חוקרים פרטיים. בנוסף, לחוקר פרטי אסור להסיג גבול, ואינו יכול לגשת למידע חסוי כמו אשראי או בנק וכדומה, מבלי שקיבל אישור.

 

דרישות

נדרש מחוקרים פרטיים להיות בעלי רישיון מטעם משרד המשפטים, הרישיון ניתן אך ורק לאלו שרכשו ניסיון מעשי ורלוונטי תחת פיקוח מקצועי. בכדי לקבל את הרישיון צריך לעבור התמחות של שלוש שנים במשרד חקירות, לקבל אישור מהמחלקה לרישוי חוקרים פרטיים, ולעבור הסמכה של משרד המשפטים לאחר שמונה עשר חודשים.

 

אז החוק חל גם במצבים אלו

עם כמה שאולי פריצה עלולה לסייע בחקירות מסוימות בכדי להגיע לשורש האמת, לחוקרים פרטיים אין את הזכות לעבור על החוק. בסופו של דבר יש חוקים שצריך שלמור עליהם, גם אם זה אומר שהחקירה תתנהל בצורה קצת יותר מסורבלת, יש חשיבות רבה לכך שעושים הכל על פי התקן, וזה מה שיוביל אחר כך למשפט תקין.

חקירה פרטית

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.