האם שיתוף פעולה בין משרד חקירות למשרד עורכי דין כלכלי עבור הלקוח?

תיקים משפטיים רבים יכולים להפיק תועלת משירותיו של משרד חקירות.

חוקרים פרטיים מעניקים שירותים במגוון נושאים אזרחיים, בתחום העסקי, בתחום האישי וכן בתחום הפלילי. אם כן, מה כדאי לדעת על שיתופי פעולה שונים בין משרד עו"ד לבין משרדי חקירות?

 

חשיבותם של שירותי חקירות בתחום העסקי

עורך דין – דני אורדן, מתמחה בייצוג חייבים מול רשויות המס, עבירות כלכליות, משפט מסחרי ועוד, בעברו פעל בין היתר במסגרת פקיד שומה חקירות ת"א, מסביר את תפקידי החוקרים במשפט העסקי.

 

תחומים רבים של המשפט העסקי מצריכים לא אחת שירות מקצועי של חוקר פרטי שיכול להגיע לחקר האמת ולגלות מידע חשוב בתחומים שונים, כמו:

  • אבטחת מידע
  • מודיעים עסקי
  • מהימנות עובדים
  • חקירות מחשב וסייבר
  • חקירות ביטוח
  • חקירות כלכליות ועוד.

 

לעיתים קרובות, משרד חקירות פרטי הוא הגוף היחיד שמסוגל להגיע לחקר האמת, לגלות מידע חיוני לצורך ההליך המשפטי ואף להשיג ראיות חיוניות, לצורך תמיכה בטענות הלקוח.

 

תחומים נוספים בהם נדרש שיתוף פעולה בין משרד חקירות לבין עו"ד

בתחום המשפטי האישי, משרדי חקירות יעילים במיוחד בתחומים רגישים, כמו חקירות אישות (בגידות למשל), משפחה, עזבונות, איתור רכוש ועוד.

 

התחום הפלילי, פועלים חוקרים פרטיים בעיקר מצד קורבנות עבירה, המבקשים להוכיח את טענותיהם, אך לא רק.

 

האם כל חוקר פרטי רשאי לפעול בתחום?

חוקר פרטי, שמעוניין לפעול במסגרת החוק, חייב להחזיק רישיון לעסוק בחקירות פרטיות, מטעם משרד המשפטים. נוסף על כך, בגלל עיסוקים הרגיש, חוקרים פרטיים נתונים כל העת תחת פיקוח וביקורת של משרד המשפטים ורשויות החוק.

 

שיתוף פעולה בין עו"ד לבין חוקר פרטי – מפתח להצלחה

עורכי דין מהווים קהל יעד חשוב ועיקרי עבור משרדי חקירות רבים.

כאשר שני בעלי המקצוע הללו פועלים בשיתוף פעולה, הם משרתים היטב את טובת הלקוח ויכולים לתת לו ערך מוסף משמעותי.

עורכי דין נוהגים להפנות את הלקוחות שלהם למשרדי חקירות – כאשר הם רואים בכך צורך ואילו חוקרים פרטיים מקפידים להפנות את לקוחותיהם לעורכי דין מתאימים – כאשר ניכר שיש צורך בייעוץ משפטי.

 

כאשר שני בעלי המקצוע עובדים על תיק משותף, יש לוודא כי עורך הדין מחדד עבור החוקר את מטרות החקירה ואף מוודא כי החקירה משרתת את טובת הלקוח ולא חורגת מהצרכים המוגדרים.

החוקר מצידו, צריך לשתף את עורך הדין בממצאים וראיות לכל אורך התהליך ולהקפיד על פעולה במסגרת החוק בלבד.

 

לסיכום

במקרים רבים, שיתוף פעולה בין משרד חקירות לבין עורכי דין הוא בלתי נמנע. שיתופי פעולה מוצלחים מביאים ללקוח ערך מוסף, משפרים את סיכוייו ומספקים תועלת רבה, אשר אין לה תחליף.

כל זה, בתנאי, כמובן, שהפעולות הללו נעשות במסגרת החוק.

חשיבותם של שירותי חקירות בתחום העסקי

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.