החייב טוען שאין לו כסף בזמן שהוא לא מפסיק לבזבז

מי שמתעסק בכספים, יודע שהסוד בהתנהלות כלכלית נכונה הוא להניח על כף המאזניים את הבזבוזים ואת ההכנסות.

ברגע שהמשקל המכריע הוא ההכנסות, זה אומר שהאדם במצב מעולה ומכאן אפשר רק לעלות.

התרחיש השני הוא קצת פחות סימפטי, כי המשמעות היא הידרדרות לחובות.

אנשים שנקלעים לחובות נכנסים ללופ של הלוואות, וכשבעיית הבזבוזים ממשיכה לתת את אותותיה, הם גם לא מחזירים בזמן את הכספים שלוו ונותרים חייבים.

מרגישים שנקלעתם לחובות ואין מנוס מפני קבלת עזרה חיצונית? ראשית, חשבו כיצד אפשר למתן את הבזבוזים שלכם.

שנית, פנו לעורך דין פשיטת רגל לקבלת עזרה משפטית.

 

מה תפקידו של עורך דין פשיטת רגל?

תפקידו של עורך דין פשיטת רגל הוא לסייע לעובדים שנקלעו לחובות, בין אם מדובר בשכירים ובין אם בבעלי עסק. הוא עוזר לאותם האנשים למחוק את החובות שלהם, ולהתחיל התחלה חדשה. עורך דין טוב הוא כזה שיידע ללוות את החייב עד לפירעון כל החובות, תוך השתתפות בתוכנית הבראה שמותאמת לו. התהליך עצמו מתחיל בכינוס כל נכסיו של החייב, והגעה להסכם עם הנושים, כאשר כל אחד מהם מקבל נתח מסוים מההחזר החודשי. כל זה נעשה בהתאמה ליכולותיו הכלכליות של החייב.

 

שלבי הליך פשיטת הרגל

החייבים שעוברים תהליך של פשיטת רגל, עוברים ראשית בדיקה שמטרתה לבחון את יכולת ההחזר שלהם, בהתאם להכנסות החודשיות שלהם ושל בני\ בנות הזוג. לאחר חישוב ההכנסות, מבצעים חישוב של ההוצאות. מכך יכול החייב להסיק אילו הוצאות ניתן לצמצם, ולהקטין את החוב. בהליך פשיטת רגל יש ארבע שלבים:

 

  1. הגשת בקשה לפשיטת רגל

שלב הגשת הבקשה הוא השלב הכי קריטי ביותר, לכן בעת מילוי הבקשה עליכם להיות חדים ומדויקים עד כמה שאפשר. הבדיקה היא פדנטית, ונוטים לדחות בקשות לא תקינות באופן גורף לאור אינטרסים אישיים.

 

  1. קבלת צו

לאחר השלב הראשון, מקבלים צו פתיחת הליכים. משמעו של הצו הוא החלטה של בית משפט מה הסכום שאתם הולכים לשלם מדי חודש עבור החובות שלכם, במקום התשלום החייב לנושים. הסכום שתחויבו בו נקבע בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם להחזר.

 

  1. דיון משפטי

הדיון מתקיים בבית המשפט, או לחלופין יכול להתקיים בלשכה של ההוצאה לפועל.

 

  1. צו סופי

בסיום התהליך תקבלו צו הפטר הנוגע בחובות המדוברים. בצו יכולים לפסוק מחיקה מוחלטת של כל החובות או רק של חלק מהן. ההחלטה היא תלוית מצב, ומותאמת ליכולת הכלכלית של החייב.

 

האם עורך דין פשיטת רגל יכול לסייע לחייב בזבזן במיוחד?

באמצעות בקיאותו של עורך הדין בנושא, הוא יוכל לסייע לכם בהשבת חובות למרות הבזבוזים. כמובן שתידרש עבודה עצמית שלכם, אך הוא ינכח וייתן לכם את ההכוונה המתאימה.

 

פטיש וספר

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.