הצתה או שריפה – איך חוקרים זאת?

נקלעתם לאירוע מהסרטים. היית שריפה במקום שקשור אליכם, ואתם חושדים כי השריפה הזאת לא מקרית ומדובר בכלל בהצתה.

מה עושים? למי מגישים לתלונה? מאיזה סיבות נפתחת חקירת משטרה כשזה מגיע להצתה מכוונת? ומה קורה אחרי שהמשטרה פותחת חקירה? מי משתתף

בחקירה? האם גם מכבי האש לוקחים חלק בסיפור הזה? על כל השאלות האלו נשתדל לענות לכם כאן במאמר.

 

האנשים הפקודים על חקר שריפה:

אם תהיתם, כשזה מגיע לחקירת שריפה ובדיקה אם מדובר באירוע מקרי או מכוון, יש כמה בעלי תפקידים שלוקחים חלק בחקירה.

חוקר דליקות, חוקר הצתות וחוקר זיהוי.

חוקר דליקות מגיע בתחום הכבאות וההצלחה והוא גם מוסמך ספציפית לתחום החקירות. חוקר הצתות מגיע מהמשטרה וגם הוא הוסמך לחקור הצתות. אחרון יש חוקר מז"פ, חוקר זיהוי שמצטרף לצוות חקירת השריפה/הצתה.

 

מה עושים כשיש הצתה?

כמובן שלא חוקרים כל מקרה של שריפה, ישנם שריפות שבהחלט קורות במקריות לחלוטין. אם בעל העסק היה משתמש בדברים כגון חומרים מעכבי בעירה, אולי והשריפה היית נמנעת. אך בדרך כלל אפילו אם יש ספק שהוא קצת פחות מסביר, תיפתח חקריה בקנה מדה כזה או אחר. בכל מקרה החקירה אם תהיתם מתבצעת תמיד ביחד עם מכבי האש, שכן הם מומחים בנושא.

בטרם החקירה יש סדר פעולות שמכבי האש והמשטרה פועלים כאשר הם מקבלים התראה של שריפה. ראשית התמקדות בהצלת אנשים באזור האירוע, זה הדבר הראשון עליו יפעלו גורמי ההצלה. הרחקת כל הגורמים שלא צריכים להיות במקום. לפנות את הכבישים לקראת יציאת כלי הרכב מאזור האירוע לצרכי פינוי וכו' ולבסוף אבטחת אזור האירוע.

לאחר שהאירוע נגמר, מתחילה החקירה

 

איך מחליטים על פתיחת חקירה

פתיחת החקירה תצטרך לקרות מכמה סיבות. אם מישהו נפצע באורח משמעותי זאת סיבה מספיק טובה לפתיחת חקירה. אם מדובר במקום ציבורי שהיה מעורב באירוע השריפה. אם זה קרה במקום בעל פוטנציאל דרמטי להתפשטות למרחבים נוספים. וכמובן, אם יש חשד סביר כי מדובר מסיבה כזאת או אחרת בהצתה מכוונת, כל הסיבות האלו יכולות להוביל לפתיחת חקירה בנושא.

 

איך עובד תהליך החקירה?

במידה ויש חשד להצתה או שהוגשה תלונה בתחנת משטרה, תיפתל חקירה.

ראשית מנסים להגיע לאבחנה ראשונית אם מדובר בהצתה מכוונת או במאורע מקרי ומצער. בסופו של דבר צריכה להתגבש החלטה סופית אם יש חשד רציני.

במידה ומתגבש חדש רציני, החוקרים ינסו לשחזר מה קרה באירוע השריפה ולזמן עדים רלוונטיים לבירור הנושא.

אנחנו ממליצים לכם למצוא מידע נוסף באינטרנט בנושא, שכן תוכלו למצוא מידע רשמי של משטרת ישראל בנוגע לסדר הפעולות שהמשטרה מבצעת בשיתוף מכבי האש כשזה מגיע לאירוע שריפה.

כמובן שאם אתם מחפשים מידע שהוא וודאי, אנחנו מייעצים לכם לדבר אך ורק עם גורם מוסמך, הוא משטרת ישראל.

 

כבאים

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.