חוקר פרטי לעסקים

חקירה של עסקים הינה יסודית במטרה לחשוף עוולות שבוצעו על ידי ההנהלה, העובדים או צד שלישי. חקירות של עסקים יכולות לגלות האם שותף עסקי הוא לגיטימי והגון, האם עובד גונב מהחברה, או לחשוף הונאה ומעילה. בנוסף כל עסק רוצה להבטיח שהחברה פועלת בצורה חלקה, במסגרת החוק באופן שוטף מבלי לתת מקום לעוולות כאלה או אחרות היכולות להעמיד את רווחיה ושמה הטוב בסיכון.

 

שמירה על העסק

עסקים קמים לאחר עמל רב שנים, לקיחת סיכונים, למידה מטעויות וצמיחה. שימור עסקים, דורש לא פחות השקעה ועבודה. כאשר מעורבים הרבה עובדים, כספים ולחצים חיצוניים, בעלי עסקים צריכים לוודא שאין פעילות לא כשרה המתנהלת בין כותלי העסק שלהם. חוקרים פרטיים יחשפו בפני מקבלי ההחלטות את כל מה שחשוב שידעו למען שמירה על העסק, לא משנה מה גודל והיקף הבעיה.

 

חוקרים פרטיים לחברות עסקים וארגונים

חוקרים פרטיים מספקים שירותי חקירות מגוונים ויסודיים עבור עסקים. באופן ספציפי יותר, החוקרים מנתחים מדיניות תאגידית, נהלים, התנהלות והתנהגות עובדים, רישומים חשבונאיים ועוקבים אחר כל פעילות שנראת חריגה או חשודה. באמצעות טכניקות חקירה שונות ומורכבות חוקרים פרטיים משיגים תמונה ברורה ומהימנה של הפעילות הפנימית של עסק. לעיתים יש צורך בצוות חוקרים שלם, תלוי כמובן בגודל העסק וברמת החומרה של החשדות.

 

החשיבות של חוקר פרטי בלתי תלוי

חוקר פרטי יכול לעזור לעסקים לזהות סיכונים, למנוע מהם להתרחש שוב ולהפחית את תשומת הלב התקשורתית השלילית. על מנת למנוע מצב של ניגוד אינטרסים חוקר פרטי חייב שיהיה בלתי תלוי. רק אז יכולים להיות בטוחים שהחוקר פועל באופן יסודי ולא משוחד. כמו כן, אינו מפחד להציג את האמת בכללותה, אפילו אם מקור הבעיה הוא אחד הבחירים של העסק.

 

מקרים נפוצים

תמיד רצוי להתגונן עוד טרם קרה נזק בלתי הפיך לעסק. מקרים רבים יכולים להעמיד עסק מפני תביעות מרובות, כמו כן, מול אובדן כלכלי משמעותי. הרשימה ארוכה, אך להלן מקרים נפוצים שראו אפילו גדולי בתי העסקים:

  • מעילה
  • הונאה
  • שימוש לרעה
  • ניצול פסול
  • גניבת קניין רוחני או פיזי
  • גניבת נתונים
  • הונאה במחשב או באינטרנט
  • פשעי סייבר
  • הונאה חשבונאית
  • שחיתות
  • הלבנת הון

 

חקירות בכל שלבי העסק

חקירות של עסקים יכולות להתנהל בכמה מעגלים, ולאורך כל מחזור חייו של עסק. ייתכן ובעלי הון המבקשים להשקיע בעסק עוד טרם הקמתו יבקשו את שירותיו של חוקר פרטי לאיסוף מודיעין עסקי על מנת להבין עם מי הם עתידיים לעבוד. בנוסף, שירותיהם של חוקרים פרטים נצרכים כאשר פרשה מתפוצצת וכבר מתנהלת בבתי משפט, או כאשר יש חשדות שמשהו קורה בדרגים מסוימים בחברה מתחת לפני השטח וצריך את עזרתו של מומחה להשלים את התמונה המלאה.

 

סוגי חקירות

הגישה החקירתית היא ספציפית ומותאמת אישית לכל עסק. כלי חקירה נפוצים כוללים:

1) מחקר: תפקיד מרכזי של חוקר הוא לעשות מחקר מעמיק על העסק. זה כולל את פעילות, בסיס לקוחות, שותפים עסקיים מרכזיים, מיקום וכו' – כמו גם את אנשי הצוות בתפקידים קריטיים. תמונה על התנהלותו השוטפת של העסק מאפשרת לחוקר לשים לב כאשר יש חריגה חשודה.

2) חקירה סמויה: על ידי השתלבות בצוות החברה, חוקר יכול לבדוק התנהגות בלתי הולמת של עובדים כמו גניבה, שימוש בסמים או הטרדה. החוקרים ישתמשו לעתים קרובות גם במעקב סמוי כחלק מהחקירה שלהם.

3) מחקר על שותפים: חוקרים פרטיים יכולים לבצע תחקיר מעמיק על שותפים עכשוויים ועתידים של העסק. זאת על מנת למצוא מידע עבור רכישות, מיזוגים, מיזמים משותפים, הון סיכון, הון פרטי והשקעות. הם יכולים גם לבצע בדיקות רקע מעמיקות של עובדים ולגלות מבעוד מועד אם יש סיבה להתרחק מעסקאות מסוימות.

4) חקירה כספית: חוקר שעורך חקירה פיננסית יכול לחשוף מעילה, הלבנת הון, הונאה ופשעי צווארון לבן נגד אחרים.

5) תחקיר סייבר: כשרוב המידע נמצא בעולם הממוחשב, חוקרים פרטיים יודעים באמצעות כלים ותוכנות מתוחכמות לאתר מידע דיגיטלי נחוץ. כמו גם להגן מפני מתקפות והאזנות סתר שנהיו יותר ויותר נפוצות בעולם העסקים.

6) חקירת שחיתות: חוקר שמחפש שחיתות יכול לחשוף שוחד, מט"ח בלתי חוקי, הונאה תאגידית וריגול תעשייתי. מקרים כאלה יכולים לסבך חברה מול החוק כי מה שמתנהל בכותליה הוא תחת אחריותה. לכן חשיבות רבה לאתר את הבעיות ולהביא לפתרון מהיר.

 

לסיכום

עסקים נעזרים בחוקרים פרטיים , לא רק כדי להוכיח חשד לפעילות בלתי חוקית אלא כדי להגן מפני הפוטנציאל. אם בעלי עסק חווים חוסר יושר של עובדים, חוסר עקביות כלכלית, או אם הם מפקפקים בלגיטימיות של חברה עמה הן בעסקים – חוקר פרטי לעסקים יכול להציג ראיות שהושגו באופן חוקי ומקצועי, שיכולות לעזור למנוע תקריות עתידיות.

בזכות חוקרים פרטיים בעלי עסקים מודעים כל הזמן לכל היבט של החברה שלהם. עם תחרות גדולה בשוק, וכספים רבים בסיכון מידע זה חיוני להצלחה.

שאלות & תשובות

כל החקירות הן תמיד חסויות. הממצאים והתיעוד מסופקים לגורמים משפטיים או עסקיים רלוונטיים בלבד, ורק בזמן הגילוי או ההליכים המשפטיים. כמה שפחות אנשים שיודעים על התרחשות חקירה בעסק יותר טוב ויעיל.בנוגע לשיטות עבודה, פשוט אין שיטת חקירה טובה יותר לקבוע את מקום הימצאו של אדם, הרגליו, מיקום העבודה ופעילויות/יכולות גופניות מאשר מעקב. חקירות עסקיות רבות מתנהלות סביב גורם חשוד מרכזי ולכן זהו כלי הכרחי.חוקר פרטי גם עורך חקירות רקע עבור צרכים רבים, כולל מיזוגים, רכישות, השקעות וליטיגציה. הבדיקות הללו נעשות לפי חוק, נעזרים במבדקים פסיכולוגים, שאלונים ואפילו מכונת פוליגרף.
עמלות משתנות. כשם שיש סוגים שונים של חקירות עסקיות, ישנן רמות שונות של עמלות והוצאות. בכל אחד מהמקרים, לאחר זיהוי פרמטרי החקירה, מספקים ללקוח אומדן שכר הטרחה וקובעים את התקציב בהתאם. לדוגמא עסקים רבים מבקשים מחוקר פרטי שירותי ראיון והצהרה לצרכים רבים כולל העסקת עובדים ואיסוף מידע רלוונטי. חוקרים פרטיים יכולים להוות חלק אינטגרלי ממיון וגיוס העובדים כדי למזער מראש סיכונים עתידיים ואיומים אשר לכל בדיקה תעריף משלה.
עוד בנושא:
חוקר פרטי תאונות דרכים

חוקר פרטי חיוני כאשר מדובר על תאונות דרכים. כמה גורמים יחקרו את ההתנגשות והתאונה כשיש נזק למכוניות, כשמישהו נפצע או כשחס וחלילה נהרג – במיוחד

קרא עוד »
חוקר פרטי סייבר

בעולם הדיגיטלי של ימינו, בו שפע של מידע חיוני עובר בערוצים המקוונים מתעצם הצורך בחוקר פרטי סייבר כדי להבטיח שאנו מוגנים. החיסיון, הביטחון והפרטיות יכולים

קרא עוד »
חוקר פרטי איתור כתובת

בעידן דיגיטלי שנדמה כי אין מי שיכול להיעלם מהרדאר ולהימנע מהפלטפורמות הדיגיטליות, יש שמופתעים לגלות כמה קשה לאתר כתובות ואנשים כאשר מדובר בעניינים רציניים. מסתבר

קרא עוד »
חוקר פרטי לאחר גירושין

לעבור גירושין יכול להיות חוויה מפרכת כמעט עבור כל זוג, וקשיים מתעצמים כאשר מעורבים ילדים. עד לקבלת פסיקת בית המשפט ייתכן ויעברו חודשים לא פשוטים

קרא עוד »
חוקר פרטי כלכלי

נכסים, פוליסות ביטוח, חשבונות, אשראי צרכני ואיתנות פיננסית ומספר מקורות הכנסה והשקעות, מראים ביחד את השווי הנקי של עסק או אדם פרטי. למרבה הצער, לפעמים

קרא עוד »
חוקר פרטי גירושין

חוקרים פרטיים נשכרים לעתים קרובות במהלך גירושין כדי לסייע במתן מידע כדי לסייע בהליך המשפטי. חקירות אלו עונות על שאלות כמו האם היה רומן מחוץ

קרא עוד »
חוקר פרטי האזנות

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ומתוחכמת האזנות נהיו נפוצות יותר וקלות יותר לביצוע. מדובר כמובן על חדירה חמורה ביותר לפרטיות של אדם או עסק ודליפה של

קרא עוד »
חוקר פרטי בגידות

לאחרונה אתם שמים לב שבן או בת הזוג שלכם מתנהגים בצורה שונה, מדאיגה וחשודה. אחרי שניסיתם לקיים איתם שיחות, לברר ולבדוק מה קורה ולשאול שאלות

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.