חקירת רשלנות רפואית – מה זה, ומתי זה נדרש

כאשר מטופל נפגע במהלך טיפול רפואי, בין אם ע"י הרופא עצמו ובין אם ע"י אחד משאר אנשי הצוות הרפואי, הרי שייתכן ומדובר במקרה של רשלנות רפואית, בגינה ניתן להגיש תביעה ודרישה לפיצויים בהתאם. יחד עם זאת, לא כל מקרה של נזק שנגרם במהלך הטיפול יוגדר כרשלנות ולכן, כאשר עולה חשד סביר לרשלנות – מומלץ לחקור בהתאם۔

 

הגדרתה של רשלנות רפואית

מטבע הדברים, כל אחד מאיתנו נאלץ לפנות בשלב כזה או אחר אל גורמי הרפואה השונים, אם בעקבות בעיות בריאותיות שונות ואם בעקבות רפואה משלימה וטיפולים אסתטיים למיניהם. כך או כך, כאשר אנחנו ניגשים לקבלת ייעוץ או טיפול מרופא מקצועי, אנחנו מצפים כי יבצע את מלאכתו נאמנה, יחד עם הצוות הרפואי המסייע וכי הבעיה אשר בגללה פנינו לגורמי הרפואה תיפתר על הצד הטוב ביותר ולבטח לא תחמיר או תגרור עמה נזקים נוספים אחרים.

אך בסופו של דבר, ישנם לא מעט מקרים בהם מתרחשים מקרים של רשלנות רפואית, מקרים המוגדרים כמצב בו אחד מאנשי הצוות הרפואי התרשל בתפקידו, באמצעות סטייה מסטנדרט ההתנהגות הסביר שרופא אחר, בסיטואציה דומה, היה נוקט ושכתוצאה מכך, גרמה למטופל נזק גופניים.

 

אילו מקרים נחשבים למקרי רשלנות רפואית?

ככלל, קיימים מקרים רבים של רשלנות רפואית, אך אם ננסה לחלק אותם לקטגוריות, נגיע לשלוש קטגוריות עיקריות: רשלנות במסגרת הטיפול הרפואי, העדר הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה. מתוך שלוש קטגוריות אלו ניתן למצוא שלל מקרים נפוצים, ביניהם – רשלנות רפואית בהריון, בלידה, במהלך ניתוח, באבחון מקדים ועוד. על אף שהגדרת המקרה של רשלנות רפואית היא די ברורה, כדאי לדעת כי לא בכל מקרה בו נגרם נזק במהלך הטיפול הרפואי מדובר ברשלנות רפואית ולכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומומחה בתחום – עורך דין רשלנות רפואית דוד פייל ובמידת הצורך אף לחקור לעומק את המקרה.

 

מהי חקירת רשלנות רפואית?

כאשר מתעורר החשד כי חוויתם מקרה של רשלנות רפואית, מומלץ לוודא את הנסיבות ולבסס את התשתית הראייתית הראויה לפני שממהרים להגיש את תביעת הנזיקין. באמצעות חקירה מקצועית – חקירת רשלנות רפואית, ניתן להשיג את הראיות, העדויות וההוכחות הרלוונטיות, בכדי לבסס את עילת התביעה ולהכין כתב תביעה מגובה כראוי.

 

מתי נדרשת חקירת רשלנות רפואית?

כדי להבין מתי נדרשת חקירת רשלנות רפואית, נתחיל דווקא במקרים בהם לא נדרש לבצע חקירה והם המקרים בהם ניתן להסיק ולהבין מעל לכל ספק, בהתבסס על הנתונים הקיימים בתיק הרפואי של המטופל, כי התקיימה רשלנות, כמו לדוגמה צילומים מקדימים מעוררי חשד שלא זכו להתייחסות ראויה של גורמי הרפואה הרלוונטיים. מכאן ניתן להסיק בצורה ברורה, כי רק במקרים בהם הנתונים הקיימים בתיק הרפואי נתונים לפרשנות כזאת או אחרת, נצטרך להיעזר בחקירה מעמיקה של המקרה, בכדי לבדוק ולוודא מעל לכל ספק האם אכן מדובר במקרה של רשלנות.

עורך דין רשלנות רפואית

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.