כמה עולה בדיקת פוליגרף ומה הבדיקה כוללת

מי מאתנו לא מכיר את בדיקת הפוליגרף מהסרטים? הנאשם יושב, הוא מחובר למכונת אמת ותוך כדי ששואלים אותו אינספור שאלות

המכונה מסמנת דברים על המחשב.

כדאי שתדעו: היום אפשר להשתמש בבדיקה הזאת גם באופן פרטי ויש לכך לא מעט סיבות, אז למה שלא תחשבו על כך גם אתם?

 

מתי הבדיקה הזאת יכולה להתאים?

עוד לפני שנדבר על העלויות של בדיקת פוליגרף, כדאי שתדעו שיש הרבה מאוד מקרים שבהם הבדיקה הזאת יכולה להיות טובה ומוצלחת. למעשה, מאז שכל אחד מהאזרחים במדינה יכול לפנות אל מכון פוליגרף ולקבל ממנו שירות, אנחנו רואים שעוד ועוד אנשים בוחרים לעשות זאת. המקרים הקלאסיים שבגללם אנשים פונים לבצע בדיקות כאלה הם: חשד לבגידות במשפחה, בדיקה תקופתית לעובדים, בדיקה למועדים לעבודה, חשד לגניבת מידע, אימות גרסאות ויישוב סכסוכים ועוד. לכן זה לא באמת משנה מדוע גם אתם חושבים על האפשרות הזאת, כי בכל מקרה כדאי שתדעו שהיא קיימת וזמינה גם עבורכם.

 

איך זה עובד?

בבואנו לראות איך עובדת בדיקת פוליגרף אנחנו רואים שזה פשוט ויעיל. האדם שרוצים לבדוק את אמינותו יושב כאשר אלקטרודות מחוברות אליו בנקודות שונות ומיד מתחילים לשאול אותו שאלות שונות. חשוב לדעת: השאלות הדרגתיות, כלומר, לא מיד שואלים אותו מה שרוצים לדעת אלא תחילה שואלים אותו שאלות כלליות כמו שם, שם משפחה וכדומה. הרעיון הוא להבין איך מגיב הגוף של הנבדק כאשר הוא דובר אמת שכן בצורה כזאת המחשב יוכל לזהות את השינויים בגופו כאשר הוא משקר. בסופו של דבר תישאל גם השאלה המשמעותית יותר של "האם עשית ככה וככה", כאשר המחשב ינתח את כל התזוזות ואת כל התגובות של אותו אדם. כמובן שבסוף המחשב גם יוציא דו"ח מפורט ובהתאם לכך ניתן יהיה לקבוע האם אותו אדם שיקר או שהוא דובר אמת.

 

מה יכול להשפיע על מחיר הבדיקה?

ישנם מספר גורמים שיוכלו להשפיע על העלות הכוללת של בדיקה מהסוג הזה. לדוגמה, באיזה מכון פוליגרף אתם בוחרים, כמה זמן תיקח הבדיקה והאם במקרה מדובר על בדיקה שצריך יהיה לחזור עליה פעמיים. בנוסף, כמובן שאם אתם מנהלים חברה גדולה שכל העובדים בה צריכים לעבור בדיקת פוליגרף, הרי שתוכלו לקבל מחיר טוב יותר עבור כל הנבדקים. לכן, ממש כפי שנהוג לעשות היום השוואות מחירים בכל תחומי חיינו האחרים, כך קורה גם לגבי התחום הזה. רצוי לפנות אל כמה מכונים שונים, להסביר להם מה דרוש לכם ולקבל הצעות מחיר שונות במקביל. אומנם לא כדאי לבחור בהצעה הכי נמוכה שיש, כי היא עלולה להוביל אתכם למכון לא מקצועי, אך זו גם לא חובה לשלם מחיר מופקע על בדיקת פוליגרף שתרצו לעשות במצב כזה או אחר.

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.