למה כל כך חשוב לערוך חקירת גירושין?

הליך גירושין הוא קשה ומורכב משלל זוויות. ראשית, גירושין הם אירוע מורכב ומסובך ברמה האישית והרגשית. האהוב הופך לשנוא, אחווה הופכת לסכסוכים והתא המשפחתי נפגם. שנית, ההליך מורכב גם מבחינה משפטית. שאלת הסמכות בהליך לא ברורה מאליה, והנטל הראייתי עלול להיות מסובך להוכחה. כדי לסייע בסבך המשפטי, חשוב לערוך חקירת גירושין ממצה. להלן נבין מהי חקירת גירושין, כיצד היא מסייעת להליך וממילא מדוע היא כל כך קריטית.

 

הליך הגירושין

כדי לעמוד על חשיבות חקירת הגירושין, יש להכיר תחילה את הליך הגירושין עצמו. לפני שנצלול אל ההליך, נגיד את הכמעט מובן מאליו. הצלחת ההליך תלויה, במידה רבה, בבחירת עו"ד מעולה. בחרו בעו"ד המצטיין באזורכם. למשל, אם אתם תושבי פתח תקווה, בחרו עו"ד לענייני משפחה בפתח תקווה בעל מוניטין וניסיון שקצר, או קצרה, הצלחות רבות לאורך הקריירה.

 

הגט

כעת להליך עצמו. ההליך כולל שלושה שלבים עיקריים. האחד, הוא כמובן הגירושין עצמם ונתינת הגט. זהו השלב המפריד בין בני הזוג והופך אותם לגרושים זה מזו. כדי שלנתינת הגט יהיה תוקף, יש צורך בהסכמת שני הצדדים – לרצון הבעל ובהסכמת האישה. חשוב להכיר נקודה זו, שכן בתפיסה הציבורית רק גבר מסוגל לעגן אישה ולא להיפך, אך אין אלו פני הדברים. אמנם ישנם פתרונות לעגינות גברית שאינם עומדים לימין הנשים, ובכל זאת עגינות יכולה להיות דו כיוונית.

למרות היות הגירושין תלויים ברצון הצדדים, רשאי בית הדין לפסוק פסק לפיו על הבעל למסור גט לאשתו ולחלופין על האישה לקבל את הגט מידי הבעל. ישנן שלוש מדרגות של פסיקה למתן גט – מצווה, חובה או כפייה. הפסיקה תלויה בנסיבות המקרה ולאורה ינקטו סנקציות כנגד מי מבני הזוג שמסרב לקבל עליו את הפסק.

 

איזון משאבים

השלב השני הוא שלב חלוקת המשאבים בין בני הזוג. בני הזוג צברו הון לאורך השנים ויש לחלק אותו בין בני הזוג. כמו כן, ייתכן ואחד מבני הזוג יצטרך להעביר לשני תשלומים למיניהם, דוגמת מזונות או דמי כתובה. יש לדעת שהכתובה משתלמת רק בנסיבות מסוימות, דוגמת בגידה, ולרוב בית הדין יימנע מלפסוק כפל פיצויים בהליך.

 

משמורת

השלב האחרון, שלעיתים הוא הפותח את הדיון, קשור בניהול התא המשפחתי לאחר הגירושין. בניגוד לרכוש שניתן לחלק, ילדים לא מחלקים. עם זאת, יש צורך להגיע להסדרים באשר למשמורת על הילדים, כאשר טוב הילד היא השיקול המנחה בקביעת המשמורת. אם הורה אינו ראוי לגדל את ילדו, סביר שביהמ"ש לא יפסוק לו משמורת אף אם ירצה בכך.

 

חקירת גירושין וחשיבותה

חקירת גירושין מתייחסת להזמנת חוקר פרטי, שאמור לדלות מידע על בן הזוג השני ולעבות את התשתית הראייתית לגירושין. המידע יסייע לכל אחד משלבי ההליך.

החוקר יוכל לאגור ראיות, שיצדיקו פסיקת גט כפייה המצדיק הטלת סנקציות משמעותיות במידה ולא יכובד פסק הדין. גם לענייני הרכוש – אלו מושפעים אף הם מנסיבות המקרה. כך, ניצן להוכיח שיתוף בפועל המצדיק חלוקת נכסים שאחרת לא היו מתחלקים וכן הוכחת נסיבות המצדיקות פסיקת כתובה. ביחס למשמורת, הדברים טריוויאליים למדיי. חקירת הגירושין תוכל לערער על המסוגלות ההורית של בן הזוג ולמנוע ממנו לקבל משמורת על הילדים.

 

לסיום

אם כן, חקירת הגירושין מהווה מפתח להצלחה בתיק. זולתה, הרף הראייתי יהיה נמוך ולא תקבלו את התוצאות הרצויות מההליך. פנו לעו"ד לענייני משפחה, ערכו חקירת גירושין וצאו בצורה הטובה ביותר מהליך קשה ומורכב זה.

שופט

 

עוד בנושא:
8 מוצרי חובה לכל אינסטלטור

כאינסטלטור, החזקת הכלים והציוד הנכונים חיוניים להשלמת עבודתכם ביעילות ובדיוק. החל מתיקון נזילות ופתיחת סתימות ביוב ועד להתקנת מערכות אינסטלציה חדשות, רכישת המוצרים הנכונים יכולה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.