מעלון לרכב נכה – איך ניתן להרכיבו בצורה נכונה

כדי להתנהל ברכב עם אדם נכה, יש צורך במעלון שמותקן על הרכב ומאפשר להעלות את הנכה בצורה נוחה. ההתקנה של מעלון כזה צריכה להיעשות כמובן בצורה בטיחותית ונכונה, כדי שהמעלון יוכל לתפקד בעומסים הנדרשים בלי לגרום לפגיעה באף אדם. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך להרכיב בצורה נכונה מעלון לרכב נכה.

 

מעלון לרכב נכה

כדי לאפשר לאדם נכה נגישות מלאה לכל מקום, יש תורך לאפשר לו להתנהל ברכב כמו כל אדם רגיל. התנאי הבסיסי לכך הוא מעלון לרכב נכה שיאפשר לו להעלות את כיסא הגלגלים או הקלנועית לרכב ולהוריד אותם בצורה נוחה. המעלונים נחלקים לשני סוגים עיקריים:

 

  • מעלון אחורי

מעלון אחורי הוא מעלון שמותקן מאחורי הרכב, בתא המטען. המעלון נועד לעלות את כיסא הגלגלים או הקלנועית של הנכה לאחורי הרכב, וכך בשעת הנסיעה הם יוכלו לשבת בצורה בטוחה, ובתום הנסיעה לרדת מהרכב בלי כל מאמץ או סיכון מיותר.

 

  • מעלון לצד הרכב

אפשרות נוספת שקיימת ברכבים קטנים יותר היא התקנה של מעלון לצד הרכב. המעלון מותקן במקום של דלת הצד וכך ניתן להעלות את הנכה באופן ישיר למרכז הרכב.

 

איך בוחרים סוג מעלון

לכל אחד מהמעלונים הללו יש כמובן יתרונות וחסרונות. ההמלצה שלנו היא לבחור את המעלון על פי סוג הרכב שיש לכם. בדרך כלל מעלון אחורי מתאים יותר לרכבים גדולים ואילו מעלון צד נועד לרכבים קטנים יותר. עם זאת, ייתכנו סיבות שונות להתקנה של כל מעלון ועל כן כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע הנכונים בתחום.

 

תפעול נוח

דבר נוסף שחשוב מאוד להקפיד עליו בעת בחירת מעלון לרכב נכה הוא מעלון שקל לתפעל אותו מבחינה טכנית. לא תמיד מי שמסיע את הנכה יהיה בעל חוש טכנולוגי מפותח ולכן חשוב לבחור במעלון שכל אחד יוכל לתפעל. בשוק ישנם היום מעלונים קלים ונוחים וכדאי לכם לבחור באחד כזה לטובתו של הנכה שנוסע ברכב.

במקרים שבהם הנכה עצמו נוהג ברכב, המעלון מאפשר לו לעלות מחוץ לרכב אל תוך תא הנהג, ולכן חשוב שבעתיים להקפיד על תפעול נוח של המעלון כדי שהנכה יוכל לתפעל אותו בלי להיעזר באף אדם אחר. מעלון כזה יאפשר לנכה להתנהל בצורה עצמאית לגמרי, ללא סיוע של אף אדם אחר.

 

אצל מי להתקין מעלון לנכה?

התקנה של מעלון לנכה צריכה להיעשות אצל חברה שמתמקצעת בתחום המעלונים, כדי למנוע מצב שבו נעשית התקנה לא בטיחותית. בחרו בחרה שעובדת בתקן המחמיר ביותר כדי שמי שעושה שימוש במעלון יוכל להיות רגוע.

 

לסיכום

מעלון לרכב נכה הוא כלי נהדר שמאפשר לנכים להתנהל בצורה עצמאית ולנסוע לכל מקום. המעלונים נחלקים לשני סוגים עיקריים כאשר הבחירה ביניהם צריכה להיעשות לפי סוג הרכב והתייעצות עם איש מקצוע.

נכה, רכב

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.