חשוב לדעת – מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

לרוב, תביעות הקשורות לרשלנות רפואית מוגשות בעקבות טיפולים שונים שבוצעו ובמהלכם, המטופלים ניזוקו באופן מסוים.

ייתכנו מצבים, בהם טיפולים רפואיים שונים יסתיימו בתוצאות כושלות עבור מטופלים ואפילו בנזקים בלתי הפיכים, שמהם לאותם מטופלים ש נפגעו – אין דרך חזרה.

מטרתה של תביעת רשלנות היא קבלת פיצויים עבור האדם שניזוק כתוצאה מהרשלנות, אולם, על התובע להוכיח סיבתיות בין הטיפול שקיבל ובים הנזק שנגרם לו, על מנת שהתביעה שהינו מגיש – תצליח.

כאשר רשלנות רפואית מתרחשת במרפאות פרטיות או ציבוריות, למטופל שנפגע מהטיפול שקיבל קיימת הזכות לתבוע את הגורם הרפואי שטיפל בו ובנוסף, את המוסד הרפואי שבו בוצע הטיפול.

כיום, בארצות שונות בעולם ובמדינת ישראל בפרט, מתרחשים מקרים שונים של רשלנות רפואית ועקב זאת, ישנן לא מעט תביעות המתנהלות בגין מקרים כאלה, אשר הסבו נזקים למטופלים.

 

 מקרים של רשלנות

מקרים של רשלנות רפואית עשויים להתרחש במגוון תחומים, אך ניתן לפרט כמה מהם אשר נחשבים לנפוצים:

  1. רשלנות רפואית במהלך ניתוח כירורגי – מתרחשת כאשר נותר נזק חמור בגופו של המנותח, לאחר הניתוח (או במצבים קיצוניים יותר, הנזק גרם למותו).
  2. רשלנות רפואית בנוגע לאבחון מחלה קשה – לרוב, מדובר בתביעות הכוללות אבחון שבוצע בעיתוי מאוחר מידי או אבחון מוטעה, אשר גרמו להחמרת מצבו של החולה.
  3. רשלנות רפואית בטיפולי יופי ואסתטיקה – הפך לנפוץ בעיקר בשנים האחרונות, בשל עלייה במודעות שטיפולי יופי ואסתטיקה שונים. לרוב מדובר בטיפולים הכוללים לייזר שגרם לכוויות בגוף המטופל/ת, ניתוחים קוסמטיים שהותירו צלקות בגופם של המנותחים וכיו"ב.
  4. רשלנות רפואית במהלך טיפולי שיניים – לעיתים, מבוצעים טיפולי שיניים מורכבים, אשר דורשים מיומנות וידע רב. ייתכנו מצבים בהם נגרמו נזקים לפציינטים בזמן טיפול שיניים והדבר גרם להם לנזקים קשים.
  5. רשלנות רפואית במהלך היריון או לידה – מצבים שונים של נזקים לאישה הריונית או לעובר עשויים להתרחש עקב טיפול רפואי רשלני.

 

סיוע של עורך דין

ככלל, אדם המעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית, יכול לעשות זאת באופן עצמאי, אך יחד עם זאת, מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, על מנת לקבל ייעוץ וייצוג בהליך התביעה ובפרט כשמדובר בתביעה מורכבת. ייצוג של עורך דין מנוסה, לכל אורך הליך התביעה עשוי להגדיל את סיכוייה של התביעה.

 

לסיכום

מצבים שונים, בהם התרחשה רשלנות רפואית, עשויים להסב נזקים עבור מטופלים ולפיכך, מושם לגביהם דגש רב, בייחוד בשנים האחרונות. אם מטופל עבר טיפול רפואי בתחום מסוים, אשר הסתיים בכשל, הדבר עשוי להיחשב כ"רשלנות רפואית" אשר ניתן להגיש בעקבותיה – תביעה לקבלת פיצויים. כיום, ישנם מקרים נפוצים של רשלנות רפואית ובכל אחד מהם תתכן עילה לתביעה. בהליך התביעה כדאי להיעזר בייצוג של עורך דין מנוסה בתחום, שיודע לבחון את הנסיבות להתרחשות הרשלנות ולקבוע אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

משקל

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.