חוקר פרטי כלכלי

נכסים, פוליסות ביטוח, חשבונות, אשראי צרכני ואיתנות פיננסית ומספר מקורות הכנסה והשקעות, מראים ביחד את השווי הנקי של עסק או אדם פרטי. למרבה הצער, לפעמים אדם או עסק עומדים בפני יישובים ומיזוגים, ליטיגציה אזרחית, או נזקים מפשעי צווארון לבן. חייבים, זיופים ומקרי הונאה נפוצים מאוד, וזה המקום שבו חוקר פרטי יכול להתערב ולערוך חקירה כלכלית. לחשוף את אותם נכסים ורכוש, כדי להבטיח שהצדק יצא לאור בהגינות לכל הצדדים.

 

חקירה כלכלית

חקירה כלכלית משקפת את מצבו הכלכלי המלא של הנבדק, בין אן זה אדם פרטי או עסק. חוקר פרטי יחשוף את כל הרכוש שבבעלות הנבדק לרבות כלי רכב, נכסים בעלי ערך, קופות גמל, קופות חיסכון, נכסי נדל"ן ועוד ועוד.

במהלכה של החקירה גם יבצעו סריקה משפטית בה ימפו את כל התיקים בהם מעורב הנבדק כגון תיקי הוצאה לפועל, חובות או זכויות. חקירות אישיות ועסקיות הן בעלות אופי מעט שונה אך המשותף להן הוא שבסוף כל מה שקשור לכסף נחשף.

 

מקרים בהם נדרש חוקר פרטי כלכלי

בסקטור העסקי:

  • מיזוגים ורכישות – לפני שנכנסים לעסקים על גורם כלשהו, רוצים להיות בטוחים שלא נכנסים למערבולת כספים. שהנתונים שהוצגו אמיתיים וששום דבר לא חבוי.
  • סכסוכי בעלי מניות ושותפות – חשדות כאלו ואחרות צצות הרבה פעמים בדרג הנ"ל, לא פעם נדרשת חקירה כלכלית על אנשים ספציפים.
  • הפסדי עסקים והפסדי תביעות רכוש – פשיטות רגל, איתור חייבים, תביעות ייצוגיות ועוד.
  • הונאת עסקים/עובדים – הונאות יכולות לבוא מבפנים או מבחוץ, אם משהו לא מסתדר בחשבונות, או יש חשד למעילת כספים.
  • חקירות פנים ארגוניות – שיקוף מלא של המצב הפיננסי של גורמים פנימיים בארגון.

 

בסקטור האישי:

  • תביעת גירושין – לוודא שאין נכסים מוסתרים על ידי אחד מבני הזוג, שיקוף של המצב הפיננסי למען קביעת הסדרי מזונות ומשמורת.
  • תביעות נזקי גוף/תאונות דרכים – בעת תביעות וידוי על מצב הנפגע, אם באמת ישנו נזק כפי שהצהיר. מצב כלכלי נותן הרבה מידע ויכול לחשוף מניעים ועוד.
  • גישור ובוררות – חייבים, מקרי הלוואת בין אנשים וכדומה. רצון לשיקוף כלכלי מלא.
  • סוגים אחרים של ליטיגציות אזרחיות – ידע כלכלי על נבדק יכול להיות יעיל בשלל מגוון של חקירות ודיונים.

 

התנהלות חקירות כלכליות

חקירה כלכלית היא תהליך מאוד מעמיק לה דורש חוקר פרטי עם ידע ומשאבים רבים כדי להפיק תוצאות. לפני תחילת חקירה כלכלית רשמית, החוקר יאסוף את העובדות הידועות מהלקוח, מה שמספק מסגרת ונקודת התחלה לתהליך.

ממידע ראשוני זה, חוקרים פרטיים מסוגלים ליצור תוכנית ,לעקוב אחר שביל הכסף ולראות לאן ומאיפה הכסף בא והולך. במהלך החקירה, אוספים כמות משמעותית של נתונים, ולאחר מכן מנתחים את המידע כדי לחשוף נכסים החבויים בנכסים ובהשקעות, וכן מחפשים דפוסים חריגים המצביעים על העברות נכסים או אפילו חשבונות חוץ.

 

התוצאות

חוקרים פרטיים שעורכים חקירות פיננסיות מגבשים את ממצאיהם דוחות מפורטים המכילים את כל הממצאים הרלוונטיים שנחשפו במהלך החקירה. בנוסף לדוחות הנתונים הגולמיים, חוקר פרטי מורשה ובעל המוניטין יהיה מוכן להעיד בדיונים ובמסגרות בתי המשפט במידת הצורך.

חוקר פרטי כלכלי שעובד על התיק יהיה זמין גם להתייעץ עם עורכי דין, רואי חשבון ויועצים פיננסיים לגבי תוצאות חקירות אלו. לאחר שהלקוח מרוצה, החוקר יכול לעזור לקבוע אם שירותים אחרים עשויים להיות מועילים, כגון איתור נכסים, חייבים ועוד.

 

סוגי מידע שחוקר פרטי כלכלי יכול לספק

חוקר פרטי בעל הכשרה מיוחדת בחשיפת מידע כלכלי מנצל את הגישה שלו למאגרי מידע פיננסיים מיוחדים ולקשרים כדי לאחזר ולרכז מידע רלוונטי על היעד הספציפי. בין היתר:

  • חשבונות בנק,
  • היסטוריית עסקאות,
  • אחזקות פיננסיות,
  • כתובות מעודכנות,
  • ביטוחים,
  • הכנסות עסקיות,
  • כלי רכב,
  • רכוש מקרקעין,
  • שעבודים,
  • פסקי דין,
  • חשבונות בנק,
  • חובות ורשומות רבות אחרות הקשורות למצבו הפיננסי של הצד הנדון.

 

 

ביצוע החקירה

לרשותו של חוקר פרטי כלכלי אמצעים מגוונים וייחודיים לאיסוף מידע. חקירות מסוג זה יכולות להסתכם בעיון מעמיק ברישומים אך לפעמים נדרשים צעדים כגון מעקבים מסוגים שונים, תצפיות ואיתורים כדי לעלות על המצב והיכולת הכלכלית של הנבדק. מי שמסתיר מידע כלכלי יכול לפעול בשיטות יצירתיות מאוד כדי לטשטש את עקבותיו, אך המזל הוא שחוקר פרטי לא נרתע מאתגר ויודע למצוא גם את מה שחבוי ומורכב.

 

לסיכום

חוקר פרטי כלכלי יספק ניתוח מפורט של הממצאים, מה שיוכל לשמש במהלך ליטיגציה או הליכים משפטיים. חוקרים פרטיים מחויבים לטובת הלקוח, הם עושים מעל ומעבר בעת ביצוע כל חקירה כדי להיות בטוחים ששום דבר לא התפספס או חמק מעיניהם. מידע כלכלי הוא רלוונטי להמון תחומי חיים, שיקוף מהימן ומדויק יכול למנוע חוסר צדק, רמאויות והונאות. אם רוצים מקצועיות ומקצוענות ללא פשרות פונים לחוקר פרטי כלכלי מוסמך.

שאלות & תשובות

אם אתה חושב שהיית קורבן להונאה, גניבת זהות או צורות אחרות של גניבה, חקירה פיננסית יכולה לנקות ספק, לספק הוכחה, ובמקרים מסוימים, להחזיר את כספכם. חוקר פרטי הפועל במסגרת החוק, לרשותו כלים וטכניקות לחשיפת האמת תוך שמירה על מקצועיות וסודיות. על החוקרים הפרטיים להיות בעלי ניסיון והבנה מעמיקה בתחום הכלכלי והפיננסי. יש תחומים שלא מתפשרים עליהם, הרי חוקר או חוקרת טובים יכולים לבנות לכם תיק משפטי יציב ומהימן כמו שאתם רוצים וצריכים.הממצאים בתום החקירה כוללים: חשבונות בנק, היסטוריית עסקאות, אחזקות פיננסיות, פירוט קופות פנסיה וביטוחים כספיים, הכנסות עסקיות, כלי רכב, רכוש מקרקעין, שעבודים,תביעות משפטיות, חובות/ הוצאות לפועל ורשומות רבות אחרות.
משך חקירה כלכלית תלוי במורכבות שלה, ההון איתו מתעסקים ועוד. לכם מומלץ לפנות לייעוץ ראשוני כדי לקבל תמונה יותר ברורה של התהליך והמחיר. חוקר פרטי כלכלי יכול לעזור בשלל מקרים פיננסים כגון הונאות, גניבות ועוד. בנוסף לזאת, הוא יכול אף לספק שירותי מניעה המבטחים מפני מתקפות כאלו או אחרות ושומרים על הכספים היכן שהם אמורים להיות. זה יכול לכלול סקירה יסודית של המדיניות והנהלים הנוכחיים, הערכה של האבטחה הדיגיטלית והפיזית, ומציאת פתרון לנקודות התורפה בהם.
עוד בנושא:
חוקר פרטי תאונות דרכים

חוקר פרטי חיוני כאשר מדובר על תאונות דרכים. כמה גורמים יחקרו את ההתנגשות והתאונה כשיש נזק למכוניות, כשמישהו נפצע או כשחס וחלילה נהרג – במיוחד

קרא עוד »
חוקר פרטי סייבר

בעולם הדיגיטלי של ימינו, בו שפע של מידע חיוני עובר בערוצים המקוונים מתעצם הצורך בחוקר פרטי סייבר כדי להבטיח שאנו מוגנים. החיסיון, הביטחון והפרטיות יכולים

קרא עוד »
חוקר פרטי לעסקים

חקירה של עסקים הינה יסודית במטרה לחשוף עוולות שבוצעו על ידי ההנהלה, העובדים או צד שלישי. חקירות של עסקים יכולות לגלות האם שותף עסקי הוא

קרא עוד »
חוקר פרטי איתור כתובת

בעידן דיגיטלי שנדמה כי אין מי שיכול להיעלם מהרדאר ולהימנע מהפלטפורמות הדיגיטליות, יש שמופתעים לגלות כמה קשה לאתר כתובות ואנשים כאשר מדובר בעניינים רציניים. מסתבר

קרא עוד »
חוקר פרטי לאחר גירושין

לעבור גירושין יכול להיות חוויה מפרכת כמעט עבור כל זוג, וקשיים מתעצמים כאשר מעורבים ילדים. עד לקבלת פסיקת בית המשפט ייתכן ויעברו חודשים לא פשוטים

קרא עוד »
חוקר פרטי גירושין

חוקרים פרטיים נשכרים לעתים קרובות במהלך גירושין כדי לסייע במתן מידע כדי לסייע בהליך המשפטי. חקירות אלו עונות על שאלות כמו האם היה רומן מחוץ

קרא עוד »
חוקר פרטי האזנות

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ומתוחכמת האזנות נהיו נפוצות יותר וקלות יותר לביצוע. מדובר כמובן על חדירה חמורה ביותר לפרטיות של אדם או עסק ודליפה של

קרא עוד »
חוקר פרטי בגידות

לאחרונה אתם שמים לב שבן או בת הזוג שלכם מתנהגים בצורה שונה, מדאיגה וחשודה. אחרי שניסיתם לקיים איתם שיחות, לברר ולבדוק מה קורה ולשאול שאלות

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.