יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא בידיים טובות. יש קוד אתי עליו שומרים חוקרים פרטיים, כדי לוודא שהם מעניקים את היחס ההגון והטוב ביותר, בכל מקרה ומקרה המוגש על שולחנם.

 

חוקר פרטי לשירותכם

חוקר או חוקרת פרטיים הם אנשי מקצוע שעברו הכשרה באמנות החקירה, בעלי רישיונות והסמכה ממשרד המשפטים המבצעים חקירות למען לקוחות מגוונים. חוקרים פרטיים יכולים להתמודד על שלל רב של מקרים ומספקים שירות לסקטור הפרטי והעסקי כאחד. אם מישהו צריך ראיות לחקירה, לאתר מישהו או לבדוק את הרקע של עובד או אדם קרוב חוקרים פרטיים עומדים לשירותכם.

 

 

יחס של חוקר כלפי הלקוח

חוקר פרטי מודע לרגישות המוגברת סביב תיקים מסוימים, כמו גם להשלכות הכבדות שיש על תוצאות החקירות. לכן הוא יעשה כמיטב יכולתו ויפעל לפי קוד אתי אדוק כדי שללקוח יהיה נוח איתו ותחושת ביטחון.

 

לא שופטים, מקשיבים ועוזרים

חוקר פרטי לא שופט אף לקוח, החיים מורכבים ואנשים לעיתים מוצאים את עצמם במצבים שהם לא דימינו שאפשריים. הדבר הראשון שיש לזכות הוא שחוקר פרטי בא לעזור ולסייע, אין מקום לביקורת ושיפוטיות בין החוקר והלקוח. לכן צריך להיות שיח פתוח, כנה ורציף. לקוחות צריכים לנדב מידע אישי ולסמוך על החוקר פרטי שישמור על סודיות ויפעל במקצועיות.

 

יושרה מוסרית מול הלקוח

חוקר פרטי, במימוש מקצועו, חייב לעמוד בקפדנות על הכללים הרגילים של הגינות, כבוד, רגישות ומקצועיות, ועליו לשמור על התנהלות ללא דופי חשובה במיוחד ההתנהגות שעל החוקר לקיים כלפי הלקוח: חובתו היא ליידע את הלקוח בכל הכללים הנוגעים לחקירה וכל השלכות משפטיות הנובעות מהפעולות שבוצעו, תוך התייחסות מיוחדת להוראות שנקבעו.

 

דיסקרטיות מובטחת יחד עם אתיקה גבוהה

חוקר פרטי חייב תמיד לבצע את חובותיו המקצועיות בקפדנות ככל האפשר, תוך הימנעות תמיד מביצוע מעשים המפרים את זכויות של הפרטיות. הוא מוחזק בסודיות קפדנית על מידע שנרכש במהלך חקירות, אפילו בין קולגות שאינם עובדים על התיק. חובה מרכזית של החוקר, במיוחד בכל הנוגע לכיבוד דיני הפרטיות, היא להודיע ללקוח על חיסיון המידע לשמור על דיסקרטיות לאורך כל החקירה ולאחריה.

 

אין ניגוד אינטרסים

על החוקר, לפני קבלת משימה מקצועית, להעריך היטב האם קיימת אי התאמה כלשהי לשירותים אחרים שסיפק בעבר. בפרט, עליהם לבדוק אם יש ניגודי אינטרסים בין הלקוחות השונים שלהם, ובמידת הצורך לוותר על אחת מהמשימות שלהם. חוקר פרטי אינו יכול לקבל משימה מלקוח חדש אם יש סבירות להפרת סודיות בשל מידע שנמסר ללקוח לשעבר.

 

שיקוף מלא

זכותו של הלקוח לדעת מה מתקדם בחקירה ולקבל עדכונים שוטפים. חוקר פרטי צריך להיות כנה וזמין ואסור לו להסתיר מידע שיכול להיות רלוונטי. אם לקוח מגיע עם מקרה שהחוקר מסופק אם הוא יוכל לעזור לו, חובה עליו ליידע את הלקוח ולשתף אותו בהשגותיו. חוקר פרטי לא יכול לפעול ללא אישור של הלקוח, לכן קשר רציף וטוב מועיל וטוב.

 

 

יחס לקוח לחוקר

בסופו של דבר יש כאן קשר דו צדדי, המצריך גם מהלקוח להיות קשוב ולפעול בצורה נכונה, כדי להפיק את המירב משירותיו של חוקר פרטי.

 

חוקר הוא לא פסיכולוג

חוקר פרטי אומנם מהווה אוזן קשבת ללקוחות, מאזין, מייעץ ומלווה איתם לאורך כל הדרך אך הוא אינו פסיכולוג. לקוחות רבים מצפים לקבל תשובות מחוקר פרטי לשאלות והחלטות קשות שאין איש מלבדם יכול לקבל. "מה היית עושה במקומי?" זו שאלה שחוזרת רבות. לקוחות צריכים לזכור שחוקר פרטי מספק הוכחות ועזרה אך הוא לא פסיכולוג.

 

אמון בחוקר

על מנת שחוקר פרטי יוכל לעשות את עבודתו בצורה מהימנה ומדויקת על הלקוח לתת בו אמון ולבטוח בתהליך. בדיוק כמו שלא מתערבים לרופא בזמן ניתוח, או אומרים לטייס איך להטיס את המטוס – לא אומרים לחוקר פרטי איך לנהל את החקירה.

לקוחות לפעמים משליכים את הלחץ והחרדות שלהם על החוקרים ושוכחים שיש סיבה שהם שכרו עין מקצועית ואובייקטיבית. חוקרים פועלים מתוך ניסיון רק ושיקול דעת, אם בחרתם חוקר פרטי תנו לו את האמון שלכם.

 

תיאום ציפיות

מימד חשוב בחקירות הוא לתאם ציפיות בין לקוח לחוקר, בזמן הפגישה הראשונית חשוב מאוד שהלקוח ייתן כמה שיותר פירוט על המקרה ויהיה ברור לגבי הדרישות שלו והתקציב. כשיש סנכרון וברור לכל במה החקירה מתרכזת ואיזה פעולות ינקטו אז זה מתכון הרבה יותר טוב מוצלח לחקירה טובה.

 

 

לסיכום

חוקר פרטי ולקוח נהיים לצוות מרגע שמחליטים להתקדם בחקירה. לא משנה אם מדובר על חקירה גדולה או קטנה, הלקוח תמיד יזכה ליחס מכבד, אוהד וקשוב. הוא יהנה מדיסקרטיות בלעדית ותקשורת פתוחה עם החוקר. חוקרים פרטיים יעמלו רבות על מנת שהחקירה תתבצע בצורה מיטבית בהתאם לדרישות ולצרכים הספציפיים של כל אחד. הם מנוסים, חכמים ובעלי כישורים – אפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות.

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.