כמה משלמים לחוקר פרטי

ישנן סיבות רבות שאולי תצטרכו לשכור חוקר פרטי. בין אם זה לערוך בדיקת רקע לעובדים, לספק מעקב, לאתר קרובי משפחה נעדרים או לחשוף בגידה, העלויות הכוללות עשויות להשתנות מאוד. תלוי באיזה סוג של חקירה מדובר ואיזה מידע אתם צריכים למצוא, חוקר פרטי עשוי לגבות עמלה על סמך כמה דברים שנציין בנקודות הבאות.

 

לפני שמתחילים

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע בתחום שיכול להיות מאוד מורכב וקשה, פיזית ונפשית. המחירים רק משקפים את היקף עבודה והמאמץ שנשפך לתוכה. בניגוד למה שאפשר לחשוב, שירות חקירות פרטיות הוא לא יקר עד כדי בלתי אפשרי, ההפך.

חוקרים עושים כל שביכולתם כדי להוריד מחירים ולתת שירות הוגן. צריך לזכור גם שהמידע והראיות שהם חושפים עבור לקוחות, שווים בהמשך הרבה הרבה יותר כסף מכמה מאות שקלים שהוצאו על החקירה.

 

שיטות תמחור

  • מספר שעות עבודה – מקובל שחוקרים פרטיים גובים תשלום לפי שעות, במיוחד עבור עבודות ארוכות הכרוכות במחקר מקיף. המיקום, הניסיון של חוקר פרטי והשירותים הספציפיים שאתם מבקשים יכולים להשפיע על התעריפים השעתיים.
  • מחירים אחידים – עבור פעולות מסוימות חוקרים פרטיים כנראה יגבו מחיר אחיד לכולם. לדוגמא עבור בדיקת רקע פשוטה לפני העסקה, ניקוי באגים, חיפוש מסמכים או שירותים אחרים. משימות אלו הן בדרך כלל מאמצים חד-פעמיים פשוטים. בדרך כלל, הם מתקיימים במשרד ואינם דורשים מהחוקר הפרטי לעשות עבודת שטח. אולם אם המקרה נהיה מורכב יותר אזי זה ילווה בתוספת תשלום
  • ריטיינר (מקדמה) – אם המצב שלכם כרוך בחקירה מתמשכת, חוקר פרטי בדרך כלל יבקש מקדמה מראש. מקרים הכוללים למשל חקירות בגידה, משמורת ילדים ומזונות ילדים, ומעקב מתמשך. גובה דמי המקדמה עשוי להשתנות מאוד, בהתאם לכמות העבודה שתהיה מעורבת.

 

חוזים והתייעצות ראשונית

לא משנה איזה סוג של הסדר שכר טרחה אתם סוגרים, קבלת חוזה המפרט את השירותים שסיכמתם עליהם ואת העמלות שיגבו מכם היא הכרחית כדי למנוע אי הבנות. בנוסף, לפני שכירת חוקר פרטי, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית.

כאשר מתקשרים לתאם את הפגישה, וודאו שאתם יודעים אם החוקר הפרטי יגבה תשלום עבורה וכמה. חלקם עשויים להציע ייעוץ חינם קודם כדי לדון במצב שלכם ולקבוע אם הם יכולים לעזור. אחרים עשויים לחייב בתשלום שלרוב נע בין 300 שח ל 400.

 

גורמי עלות שמשפיעים על התעריף הסופי

כאשר אתם שוקלים לשכור חוקר, חשבו על התקציב שלכם וכמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא על החקירה. זה לא בהכרח רעיון טוב לבחור את החוקר הזול ביותר, אבל גם לא צריך להניח שהיקר ביותר הוא הטוב ביותר. במקום זאת, שקלו היטב את הפרטים של המצב שלכם ומה כל חוקר יכול לספק.

הנה כמה גורמים שיכולים להשפיע על תעריפי חוקר פרטי:

 

סוגי שירותים

חלק מן החוקרים או משרדי החקירות מתמחים בנושאים מורכבים ורגישים ביותר, בעוד שאחרים מתמקדים בעיקר בחקירות פרוצדורליות. בהתאם לסיטואציה והמקרה עימו אתם מתמודדים, ייתכן שתשקלו לשלם יותר עבור המומחיות הדרושה לכם בנישה ספציפית במקום לבחור בחברה המספקת שירותים כלליים יותר.

 

סוג החקירות

אחד הגורמים שיכולים לגרום לעלויות של חוקר פרטי להשתנות מאוד הוא סוג החקירה, כמות העבודה הדרושה ורמת שיקול הדעת הדרושה. איתור בגידה אינו דומה כלל לבדיקות רקע שגרתית לדוגמא. לגיטימי שלכל סוג חקירה יהיה תעריף שונה.

 

מספר החוקרים שעובדים על התיק

אם שכרת משרד חקירות לצורך חקירה מסובכת, ייתכן שהמשרד יצטרך להקצות יותר מחוקר אחד לתיק שלכם. ככל שיותר חוקרים יעבדו על המקרה, כך העלות הכוללת עשויה להיות גדולה יותר. אולם עוד כח אדם מבטיח יעילות מוגברת והאצה בתהליכים.

 

מוניטין וניסיון

סביר להניח שמשרד חקירות פרטי או חוקר פרטי עם ביסוס וותק של שנים, יגבו יותר מחוקרים פרטיים שרק מתחילים. לניסיון יש הרבה משמעות במקרים כאלה, זה גורם לחקירה לרוב להיות יותר מהירה יעילה ומוצלחת. כמובן שזה לא בהכרח, אבל התרשמות ראשונית מחוקר נותנת תמונה של מה טיבו.

 

דמי נסיעה

חוקרים פרטיים יגבו בדרך כלל עמלות הקשורות להוצאות הנסיעה שלהם, במיוחד אם החקירה כרוכה בנסיעה לעיר או מדינה אחרת. ייתכן שיהיה עליכם לפצות אותם עבור קילומטראז' דלק, כרטיסי רכבת, כרטיסי טיסה וכל אמצעי תחבורה אחרים הדרושים לחוקר כדי לבצע את משימתו.

 

 

לסיכום

כמה משלמים לחוקר פרטי זו שאלה ולא תשובות רבות. כל מקרה הוא שונה כמו שכל תיק דורש פעילות ותכנון שונה. מה שמוצאים על חקירות פרטיות מסתכם בכמה זמן ועבודה היה כרוך. במקרים רבים, חוקר פרטי בעל מוניטין יכול לחשוף מידע וראיות שרוב האנשים לא יכולים.

לשירות כזה אין באמת מחיר. בנוסף, לא פונים סתם לחובבנים אלא אנשים מיומנים שיכולים להשיג ראיות קבילות ומוצקות בדרכים ישרות ויצירתיות. כמו שמשלמים 400 שח לשעה לפסיכולוג שלמד ויודע, כל גם לגבי שירותיו המקצועיים של חוקר פרטי.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.