כמה עולה השכרת חוקר פרטי?

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא "כמה עולה לשכור חוקר פרטי?" אי ידיעת העלויות הכרוכות בכך היא הסיבה העיקרית לכך שאנשים מהססים כשהם חושבים על שכירת חוקר פרטי. התשובה הפשוטה לשאלה היא, שעלות העסקת חוקר פרטי משתנה מאוד בהתאם לגורמים כגון שירותי החקירה הדרושים, משך הזמן הכרוך בתיק וגורמים נוספים. הנה לכם מדריך שיעזור לכם להבין את אופן קביעת המחירים ומה ניתן לצפות.

 

תפקיד חוקר פרטי

חוקר פרטי הוא איש מקצוע שעמל לרבות על מנת ללמוד, לייעל ולשפר את יכולות החקירה שלו. הוא מוסמך בתחומים רבים כגון חקירת סייבר, משפט, ניהול ראיונות ומעקבים ועוד. אם מישהו צריך עזרה ואין לו לאן לפנות, כנראה שחוקר פרטי הוא הפתרון. חוקרים פרטיים עובדים על שלל מקרים ודואגים לספק ראיות מהימנות שעוזרות לאחר מכן במשפטים רבים.

 

כל מקרה לגופו

חוקרים פרטיים מספקים מגוון רחב של שירותים הנעים בין סקאלת מורכבויות שונות. לכן, הצעד הראשון בהעסקת חוקר פרטי והערכת העלות הוא להבין מדוע אתם זקוקים לשירותיו. ככל שתוכלו להיות ברורים וספציפיים לגבי הצרכים שלכם, כך תוכלו לקבוע טוב יותר את העלות בפועל.

לדוגמה, חיפוש נעדר עשוי להיות יחסית קל, או לחלופין, זה יכול לקחת חודשים או אפילו שנים של חיפוש מקוון, ראיונות אישיים, נסיעות למדינות אחרות לצורך חקירה בינלאומית וכו' כדי לאתר את האדם.

 

רשימת הגורמים הכרוכים בעלות העסקת חוקר פרטי

להלן סקירה כללית של העלויות העשויות להיות כרוכות בהעסקת חוקר פרטי. חשוב להבין שלא כל ההוצאות הללו יכללו בכל מקרה ומקרה.

  • ריטיינר – חלק מן החוקרים הפרטיים יגבו עמלה מראש הנקראת ריטיינר. עמלת ריטיינר דומה לפיקדון, שניתן להחיל על עבודה עתידית. סכום הריטיינר ישתנה בהתאם לסוכנות, לשוק ולסוג התיק. ודאו שאתם מבינים בבירור האם נדרשת עמלת ריטיינר וכיצד הכסף יוחל לעבודת חקירה עתידית.
  • תעריפים ועמלות לפי שעה – רוב החוקרים הפרטיים גובים תעריף שעתי עבור שירותים כגון מעקבים או חקירת בן זוג בוגד. לאחר מכן, העלות הכוללת נקבעת לפי התעריף השעתי כפול מספר שעות העבודה. תעריפים לשעה ניתנים לרוב למשא ומתן, אז הקפידו להסכים על מחיר לפני ששכרתם את החוקר הפרטי לבצע את העבודה.
  • ניסיון ומומחיות בחקירה – עלות העסקת חוקר פרטי יכולה להשתנות מאוד בהתאם לרמת הניסיון של החוקר הפרטי. עין פרטית עם קריירה ענפה הכוללת מודיעין צבאי או ממשלתי, או קריירה באכיפת החוק נוטה להיות יקרה יותר מאשר מישהו שרק נכנס לעסק. בתיאוריה, בעלי ניסיון רב יותר סביר שיפתרו את המקרה שלכם ביעילות גבוהה יותר, וסביר שיפתרו אותו בפחות זמן והוצאות.
  • הוצאות ועמלות שונות – בהתאם להסכמה האישית שלכם ולצורכי המקרה שלכם, חוקר פרטי עשוי לבקש מכם לכסות את כל ההוצאות הכרוכות בתיק. הוצאות הקשורות לתיק חקירה עשויות לכלול אספקה, דמי בית משפט, דמי משלוח ותקשורת אולי אפילו טיסות ועוד.
  • הוצאות נסיעה – אם מדובר בנסיעות במהלך התיק, רוב החוקרים יחייבו את ההוצאות הללו בחזרה אל הלקוח. בהתאם לאן מוביל המקרה, ייתכן שהחוקרים יצטרכו לנסוע מרחקים רבים למען המקרה. הוצאות אלה יכולות להצטבר בקלות ולכן מוטב לסכם על סכום מראש. דוגמאות להוצאות נסיעה כוללות:
    1. דלק וחניה
    2. כרטיסים לנסיעה במטוס, אוטובוס, רכבת, סירה וכו'
    3. הוצאות לינה עבור חדרי מלון
  • גישה לנתונים – לחוקרים פרטיים רבים יש גישה למאגרי מידע מקוונים כדי להפעיל בדיקות רקע ולחפש מידע על אנשים. משרדי חקירות משלמים דמי מנוי או דמי חיפוש כדי לגשת למסד הנתונים ולהפעיל דוחות. אם המקרה שלכם כולל חיפוש במסד נתונים מקוון, סביר להניח שזה ייכלל בתשלום.

 

גורמים נוספים המשפיעים על מחיר השכרת חוקר פרטי

גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המחיר של משרד חקירות הם מספר החוקרים שהוקצו לתיק, הסיכון הכרוך בכך, הצורך בציוד מיוחד, התחרות בשוק ועוד. אולי הרשימה הזאת נראית מעט מאיימת אך אם נשים את זה בפרספקטיבה של מספרים, רוב החקירות מסתכמות בהוצאה של כמה מאות שקלים עד אלפים בודדים. בניגוד לדעה שהתקבעה, המשייכת חוקרים פרטיים רק לאנשים עשירים, היום כל אחד יכול להנות מהשירות במחיר הוגן ומשתלם.

 

איך משלמים

חקירות לרוב מתנהלות בדיסקרטיות מלאה ולכם אנשים חוששים לשלם מהעובר ושב שלהם, פן מישהו שאינו אמור לדעת יגלה. רוב החוקרים הפרטיים יאפשרו לשלם במגוון דרכים. לדוגמה, במזומן, המחאה או העברה בנקאית ועוד. מה שנוח ללקוח. אם זאת חשוב להבהיר, זהו עסק חוקי לכל דבר וכן מקבלים קבלה מסודרת בסוף השירות.

 

אז לסיכום כמה עולה השכרת חוקר פרטי?

כמו שכבר הבנתם, תלוי. הדרך הטובה ביותר לקבל תמונה מדויקת של המחיר הצפוי היא פשוט להרים טלפון לחוקר פרטי לשיחת ייעוץ. היא בחינם והיא מאפשרת לכם להבין אם זהו מהלך שאתם מוכנים ורוצים לקחת. אפשר להשוות בין חוקרים ולזהות מה המחיר הכללי בשוק. אולם זכרו, בתחום הזה "you get what you pay" אז עדיף להשקיע.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.