האם מאזינים לי לנייד?

ריגול, האזנת סתר או ריגול יכולים ללבוש צורות רבות בעידן הטכנולוגיה של היום, נהפכו נפוצים יחסית לאור שפע המכשירים הזמינים למכירה לציבור. לרוע המזל, פריצת טלפונים סלולריים הפכה לשיטה נפוצה ביותר של ריגול תעשייתי מעקבים, הונאה וציתות.

 

הנייד שלנו הוא חיינו

האזנות לנייד זה ממש לא צחוק, אנחנו נעזרים בניידים שלנו מידי יום לכמעט כל דבר. הניידים של היום מחזיקים את כל הסיסמאות שלנו, פרטי האשראי וההודעות הכי אישיות ואינטימיות. בעלי עסקים מנהלים את המהלכים הכי חשובים וסודיים באמצעות שיחות פרטיות והתכתבות דרך הנייד. אם חס וחלילה נפלתם קורבן לתוכנות ריגול והאזנה בנייד הרבה מאוד מידע וכסף בסיכון. אין מקום להסס וחייבים לפנות לעזרה מקצועית של חוקרים פרטיים.

 

הנייד שלנו הוא חיינו

 

מהי תוכנת ריגול לפלאפון?

תוכנת ריגול סלולרית היא אפליקציה או תוכנה המותקנת על ידי צד שלישי כדי שאותו הצד השלישי יכול לנטר את הפעילות בטלפון הסלולרי של הקורבן. בדרך כלל, תוכנה זו מאפשרת לצד השלישי להקליט שיחות, לעקוב אחר מיקומו של משתמש הטלפון ולנטר נתונים נוספים. התוכנות הללו הן לא חוקיות כמובן. הקושי הגדול בזיהוי תוכנת ריגול להאזנות בנייד הוא התחכום שלהן, אין לא משאירות עקבות ולרוב משתמש הנייד לא ידע שהן קיימות.

 

מהי תוכנת ריגול לפלאפון?

 

איך יודעים שמאזינים לכם לנייד

אנשים החוששים כי הם עלולים להיות קורבן של פריצה לפלאפונים סלולריים, עלולים לזהות את הסימנים הבאים בעת שימוש בנייד:

 

בעיות סוללה

למה הסמארטפון שלך כל כך חם? שימוש במספר אפליקציות וצריכת מדיה יחמם את המכשיר, אם כי זה לא אמור לגרום נזק. עם זאת, סוללה חמה יכולה להיות סימן להאזנה לטלפון. תוכנה זדונית יכולה לרוץ ברקע, המאפשרת למישהו אחר להאזין.

 

בעיות סוללה

 

שימוש מוגבר בנתונים ניידים

אינספור אפליקציות משתמשות בכמויות אדירות של נתונים, במיוחד אם אינך מתחבר ל-Wi-Fi. אם כמות זו גדלה באופן דרמטי, צריך לבדוק מדוע זה קורה. אם אינכם מוצאים את הסיבה, יכול להיות שצד שלישי מיירט את ההודעות שלכם. תוכנה זדונית משתמשת בקצבת הנתונים הניידים שלכם כדי לשלוח מידע שנאסף למקור חיצוני.

 

שימוש מוגבר בנתונים ניידים

 

מודעות ואפליקציות לא רצויות

מודעות ואפליקציות שעולות וצצות יכולות לפתוח דלת אחורית עבור האקרים ותוכנות האזנה זדוניות. מודעות אלו עלולות להפוך פולשניות כדי לעודד קורבנות ללחוץ עליהן אפילו בטעות, ככה אנשים לא שמים לב שהם בעצמם הורידו את התוכנה לנייד.

 

מודעות ואפליקציות לא רצויות

 

בעיות ביצועים כלליות

ככל שתשתמש יותר בנתונים, המכשיר יהיה איטי יותר. תוכנה זדונית יכולה לקבל גישה לשורש הסמארטפון או להערים עליכם כדי שתורידו עדכון מערכות מזויף לצורך שליטה מוחלטת בפעילויות שלכם. לאחר מכן ניתן יהיה להעביר מידע על הקורבן לשרתים חיצוניים של האקרים.

 

בעיות ביצועים כלליות

 

הודעות מוזרות יכולות להצביע על הקשה טלפונית

מה שאתם עלולים להגדיר כדואר זבל, מטרד או מספר שגוי יכול להיות התראה שמשהו לא בסדר. אל תתעלמו מהודעות חשודות. כמו כן, אם משפחה או חברים אומרים שאתם שולחים להם הודעות טקסט מוזרות או מיילים, ייתכן ותוכנת ציתות מושתלת לכם על הנייד.

 

הודעות מוזרות יכולות להצביע על הקשה טלפונית

 

אתרים נראים אחרת

שמירה על ערנות יכולה להציל אתכם. התוכנה הזדונית פועלת כפרוקסי, ומיירטת תקשורת ביניכם לבין האתר שאתם בו אתם מנסים לגלוש. תוכנות האזנה הן לא רק עבור שיחות מדוברות אלא כל מידע שמוחלף או בשימוש בנייד.

 

אתרים נראים אחרת

חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים בעלי ניסיון רב מתחת לחגורה בכל הנוגע להאזנות לנייד. אם אתם חוששים שאתם בעמדה שעלולה למשוך אנשים ונוכלים להתקין תוכנות האזנה לנייד שלכם. או אם אתם שמים לב לשינויים בביצוע של המכשיר סימן שהגיע זמן לפנות לחוקר פרטי. עם הכלים והידע הטכנולוגי הם יוכלו לזהות ולנטרל את הבעיה כמו גם למצוא את מקורה ולמצוא ראיות מרשיעות.

 

מידע שנמצא בסכנה

כפי שציינו, הניידים שלנו נהיו הצוהר לכל הפרטים הכי חשובים שלנו כמו גם למידע אישי ועסקי. נתונים פגיעים הנתונים לאיום בעת האזנות סתר בנייד:

  • הקלטות שיחות טלפון
  • מיילים
  • פרטי אשראי
  • תמונות
  • היסטוריית חיפוש
  • לוח זמנים
  • רכישות אחרונות

 

לא אבוד

יש מי שחושבים שמספיק להחליף סים והבעיה תיפתר אך אין זה המקרה. תוכנות ריגול והאזנות בניידים מושרשות עמוק בנייד כך שזה לא יעזור. מה כן עוזר? חקירה מדוקדקת של חוקרים פרטיים בעלי הרקע הנדרש בתחום הסייבר.

בנוסף, אם אתם לא בטוחים שמאזינים לכם אך אתם בעמדה בעבודה, או במצב בחיים הפרטיים שיכלול לעורר גורם כלשהו לרצות בהאזנה לנייד שלכם תמנעו את המכה לפני שהיא מגיעה. חוקרים פרטיים ינהלו עבורכם בדיקות שגרתיות ויתקינו לכם תוכנות הגנה.

 

לסיכום

האזנות לנייד הן כבר לא משהו מאיזה סרט ריגול דמיוני. זה קורה המון, לצערנו כמובן, ולרשויות החוק אין הרבה מה לעשות בנידון. חוקרים פרטיים יאשרו וישמרו עליכם ועל הפרטיות שאתם זכאים לה.

עוד בנושא:
האזנות סתר

כיום, בתים, מקומות עבודה וכלי רכב נמצאים בסיכון גבוה יותר ויותר להאזנות סתר. עם טכנולוגיה זמינה לצרכנים, אין פלא שהאיומים על עסקים ועל הפרטיות האישית

קרא עוד »
הקלטות סתר

אם אתם חושדים שמקליטים את השיחות שלכם או שאתם מוצאים מכשירי האזנה וציתות ורוצים עצה כיצד עליכם להמשיך לפעול, צרו קשר עם חוקר פרטי. חוקרים

קרא עוד »
חוק האזנות סתר

המכירות של ציוד ריגול ומכשירי האזנה סמויים עלו בשנים האחרונות, וטכנולוגיה שהולכת ונהיית מתוחכמת יותר ויותר זמינה באופן נרחב בחנויות מקוונות במחירים נמוכים. האזנות סתר

קרא עוד »
נטרול האזנות סתר

האזנות סתר מחוללות מהפכות בעולם העסקים, כמו גם רעידות אדמה בחיים הפרטיים של אנשים. הן לא חוקיות ושימוש בהן עלול להוביל להרשעה של כחמש שנות

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.