חקירת מהימנות עובדים

כאשר מעסיקים חבר צוות חדש שימלא תפקיד מפתח בעסק או בארגון, אוטומטית נהיים חשופים לסיכון. בנוסף, מקרים בהם עולים חשדות מצריכים בדיקה מעמיקה יותר של המתרחש בתוך הארגון והצוות. כדי להבטיח הפחתת סיכונים, חברות עסקים וארגונים חייבים לבצע את הבדיקות החיוניות על כל עובד פוטנציאלי, או חשוד. חקירת מהימנות עובדים מתבצעת על ידי חוקרים פרטיים מוסמכים, רק כך ממזערים את הסיכוי לפגיעה בצורה דרסטית.

 

כולם צריכים

חקירות מהימנות עובדים כבר נהיו לשגרה שזורה בחייהם של כל ארגון או חברה. משרדים ממשלתיים, בנקים, חברות אשראי ועוד, כולם מבצעים חקירות על מועמדים פוטנציאלים או עובדים קיימים. זאת משום שחשיפה לנתונים המסווגים והרגישים הרבים המוזרמים מדי יום בין חברי הצוות השונים, מחייבת לוודא שאנשים מסורים אמינים ונאמנים למקום עבודתם ולא מועלים בתפקידם.

 

כולם צריכים

 

בדיקות מהימנות

חברות וארגונים מבקשים לדעת כמה דברים לפני העסקת עובד חדש. בדיקות מהימנות יכולות לכלול כמה שלבים, והן נעשות על ידי חוקרים פרטיים מוסמכים שיודעים לנתח את התוצאות ולהזהיר אם משהו נראה חשוד. חוקרים פרטיים הם הכתובת בעיניינים שכאלו בשל הדיסקרטיות, המיומנות והיכולת שלהם להישאר אובייקטיבים במקרים השונים. גורם חיצוני זו הדרך הבטוחה ביותר לקבל תשקיף כנה.

 

בדיקות מהימנות

 

חקירת מהימנות מועמד חדש

גיוס העובדים הנכונים הוא השלב הראשון בשמירה על ביטחון הארגון. סינון מקדים של גורמי סיכון יכולים למנוע הרבה בעיות עתידיות. מועמד חדש צריך לעזור כמה שלבים על מנת שהחוקרים יוכלו לזהות את האופי האמיתי שלו כמו גם את מידת המהימנות שלו.

  1. ראיון אישי – אין כמו שיחה פנים מול פנים כדי להתרשם מבן אדם. החוקר ישראל שאלות בדבר אודותיו כגון פרטים אישיים, היסטוריה תעסוקתית ועוד.
  2. בדיקת רקע – בהתאם לפרטים שהמועמד בעצמו מסר לחוקר, חוקר פרטי יעשה תחקיר לאמת את הנתונים. הוא יאסוף מידע ממקורות שונים כגון ממליצים, מעסיקים קודמים וכדומה. וגם יבדוק מסמכים וינצל מאגרי מידע כדי לזהות אם יש פרטים שלא תואמים או ש"נשמטו" במכוון במהלך הריאיון כגון עבר פלילי וכו'.
  3. פוליגרף – כאשר מדובר על ארגון או עסק בעלי גישה לידע אקסטרה רגיש וחשוב, אז שלב זה הוא חיוני. בדיקות פוליגרף מאפשרות לשאול את המועמד שאלות ממוקדות, שנותנות תוצאות חותכות בדבר כנותו של הנשאל.
  4. שאלוני מהימנות – לרוב יצטרך עובד לענות על שאלונים פסיכולוגים המציגים תרחישים אתים בסביבת העבודה. התוצאות של מבדק זה מובילות לניתוח דיי מדויק של דמותו המוסרית של העובד הפוטנציאלי והן מאותתות על חריגות שעלולות להוות סיכון בהמשך.

 

חקירת מהימנות עובד בר קיימא

עובדים הם הנכס הכי יקר של עסק או ארגון, על כתפיהם מונחת יכולת ההתפתחות של כל ארגון ועסק. מה לעשות שעובדים הם עדיין אנושיים וטרם עברנו לעידן בו הרובוטים עובדים בשבילנו. בשל כך, לפעמים עובדים חורגים מן המוסכמות ומבצעים פשעים במסגרת העבודה או פועלים במרמה כלפי המעסיקים שלהם.

במקרים כאלה חייבים להביא עין מקצועית וחדה שתאתר בעיות, תשיג ראיות ותאפשר למקבלי ההחלטות לפעול בהתאם כאשר התמונה המלאה פרוסה בפניהם.

 

חקירת מהימנות עובד בר קיימא

 

סיבות נפוצות לחקירות עובדים

ישנתם כמה תרחישים בגינם מעסיקים פונים לחוקרים פרטיים שיערכו בדיקות מהימנות לעובדים קיימים:

  1. כשעולה חשד – כאשר יש חשד למעילה, הונאה גניבה או הדלפת מידע סודי למתחרים יש צורך מיידי בשירותיו של חוקר פרטי. חקירות מסוג זה מתנהלות בדיסקרטיות מופתית כדי להשיג ראיות קבילות המשקפות במדויק את המתרחש.
  2. בדיקות שגרתיות – מי שלא רוצה לחכות שמשהו רע ישתבש, מבקש לעשות חקירות מהימנות כדרך קבע. בדיקות אמינות שגרתיות הסורקות את שלל דרגי החברה כדי לתפוס חוסר נאמנות או עבירות לפני הנזק הגדול.
  3. קידום עובדים – אם מנהל רוצה לקדם עובד שלו לרוב זזה קידום הדורש סיווג והרשאה יותר גבוהה. לכן לפני שעושים זאת רוצים לוודא שהעובד כשיר לתפקיד, שאין לו קשרים עם עולם תחתון ושהוא מסור ונאמן לחברה או לארגון, כאשר אין לו ניגוד אינטרסים.
  4. ביטוח – אין זה נפוץ מאוד אך לעיתים זה קורה. עובדים מזייפים מחלות ומצב בריאותי לא תקין כדי לקבל חופשה מהעבודה ופיצויים. לפעמים צריך לנהל חקירת מהימנות כדי לאמת את הדברים.

 

סיבות נפוצות לחקירות עובדים

 

חוקרים פרטיים לשירותכם

לקוחות רבים של חקירות מהימנות עובדים הם בדרך כלל משאבי אנוש, חברי מועצת תאגידים, מנהלת אבטחה, ועוד. מאבק בהונאה, זיוף, שוחד והתעללות בעובדים לאורך הסולם הארגוני הוא הכרחי לכל חברה. חוקר פרטי יהיה בעל הניסיון, העומק והידע לבצע חקירה מורכבת עבור חברה או ארגון מבלי לחשוף את התרחשותה.

חוקרים פרטיים פועלים במהירות, הם נעזרים במעקבים, הסוואה ראיון עדים, רקורדים ומסמכים – הכול כדי לחשוף את האמת על ידי ראיות חד משמעיות.

 

לסיכום

אף ארגון או חברה לא יכולה להרשות לעצמה להעסיק עובדים בעייתיים או לא לבדוק מה מתרחש בתוכה. העזרה של חוקרים חיונית והיא תחסוך הרבה כסף וכאב ראש בהמשך הדרך.

עוד בנושא:
חקירות בחברות וארגונים

חברות וארגונים מתעסקים עם כספים, עובדים, ספקים ושירותים רבים ומגוונים. הכול צריך לעבוד בסנכרון ויעילות, כדי שהארגון והחברה יוכלו להמשיך להפיק רווחים ולהמשיך בפעילות. חוקרים

קרא עוד »
חקירות ביטוח

ביטוחים הם הקרקע המוצקה תחת רגלינו מבחינה כלכלית. אם חס וחלילה נעמוד מפני אובדן כלשהו, הביטוח יסייע ויגן עלינו ועל משפחותינו מפני התדרדרות כללית, חובות

קרא עוד »
חקירות עובדים

כוחה של חברה הוא בעובדים שלה, לא סתם חברות משקיעות כספים רבים על מנת שלעובדים יהיה טוב, שירגישו מתוגמלים ומוערכים. צוות מקצועי וטוב דוחף את

קרא עוד »
חקירות במגזר החרדי

המגזר החרדי מקבל אופי ייחודי בנוף הישראלי, החוזקות שלו הן לפעמים גם החולשות שלו. החברה החרדית מאוד מחמירה ופועלת לפי קודים נוקשים, יש הרבה מעשי

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.