מודיעין עסקי – האם זה חוקי?

בכל פעם שואמרים את המילה מודיעין הדבר הראשון שעולה לראש הוא – סודיות. הדבר כמובן מתייחס למילה מודיעין כמילה, ולא כאל העיר מודיעין, אולם ההקשר הוא תמיד זהה, ולכן כשמדברים על מודיעין עסקי העניין מסתמן בתור פעולה סודית, חשאית ומסתורית. היות ואנחנו רוצים להסיר את העלטה הגדולה שאופפת את המושג, במאמר הקרוב נתמקד בנושא מודיעין עסקי – האם זה חוקי?

 

מהו בכלל מודיעין עסקי?

אז לפני שנדבר על מודיעין עסקי – האם זה חוקי? כדאי שנבין מהו בכלל מודיעין עסקי. אז מודיעין עסקי תפקידו לאסוף מידע אודות גופים מסויימים. המידע הזה הוא זמין וגלוי לציבור, ובדרך כלל מתבצע הליך של איסוף מודיעין עסקי על גוף מסויים על ידי הגופים המתחרים שפועלים לו בשוק.

המודיעין העסקי כולל מידע שמכיל את התנהלותו ופעילותו של הגוף, כוללל מידע על המוצרים והשירותים שאותו הגוף מציע, מידע על האנשים שמובילים ונמצאים בראשו של הגוף, מי הם קהלי היעד של אותו הגוף, פירוט על ההתקשרויות העסקיות שהגוף מבצע, דפוסי התנהגות מסויימים, תהליכי עבודה ועוד.

 

מה קורה אחרי שלב איסוף המידע?

אחרי שכל המידע נמצא ברשות הגוף החוקר – הוא יכול לקחת את הנתונים, לעבד ולנתח אותם. תהליכים אלו יאפשרו את היכולת להתבסס על הנתונים ולהיעזר בהם בכל מה שקשור בהכוונת הפעילות העסקית של הגוף החוקר וכן ישפיעו על קבלת ההחלטות העסקיות של הגוף.

חשוב לדעת שמודיעין עסקי הוא חלק בלתי נפרד היום מהפעילות העסקית השוטפת של גופים מכל הסוגים ברחבי הארץ וכמובן גם ברחבי העולם.

 

מודיעין עסקי – האם זה חוקי?

אז הגענו ללב המאמר והנושא המרכזי שלנו: מודיעין עסקי – האם זה חוקי? בכל השלבים שתיארנו עד עכשיו מדובר על איסוף מודיעין עסקי שגלוי לחלוטין וחשוף לשימוש הציבור, מה שהופך את התשובה לשאלה מודיעין עסקי – האם זה חוקי? לברורה מאוד – העניין הוא בהחלט חוקי!

היות ולא מדובר כאן על ריגול תעשייתי, שכולל לפעמים שיטות של איסוף מידע שהן לא רק אינן חוקיות אלא לעיתים הן אפילו פליליות, איסוף של מודיעין עסקי נעשה בדרכים חוקיות לחלוטין ומבלי שימוש בכלים מיוחדים. איסוף המודיעין העסקי הוא שקוף לחלוטין ונתוני הגוף שממנו רוצים לדלות את המודיעין חשופים לכל המעוניין בכך.

 

מודיעין עסקי – למה זה כל כך חשוב?

איסוף המודיעין העסקי הפך היום לחלק בלתי נפרד מכל סוגי הגופים, הארגונים והחברות. המודיעין העסקי מאפשר קבלת מידע ושיקוף שלו, ובהתאם אליו מאפשר השגת יתרונות על פני המתחרים בשוק, חשיבה של צעד לפני פעולה ועוד. היות והמודיעין העסקי משמש חלק בלתי נפרד, גופים רבים משקיעים משאבים רבים בהשגתו, הכוללים העסקת מומחים להשגתו, לפיענוח נתוניו, עיבודם והצגתם, וכן אנשי מקצוע שיוכלו להמליץ על הפעולות הנדרשות מן הארגון על מנת להתקדם ולהגיע לתוצאות טובות.

 

אז פשוט מחפשים בגוגל וזהו?

אל תטעו – לא כל אחד יכול להשיג מודיעין עסקי ברמה שהגופים והארגונים זקוקים לו. כלי המודיעין העסקי הם משוכללים ומתוחכמים הרבה יותר מחיפוש צנוע בגוגל ודורשים זמן רב והתעכבות על מנת לדלות את המידע הרלוונטי ביותר.

המודיעין העסקי האיכותי ביותר מתקבל אחרי מעקב מתמיד אחרי תהליכים פרסום, למשל, של המתחרים, המתרחשים בכל אמצעי המדיה השונים. הדבר כולל גם מעקב אחרי אירועים הקשורים בחברה – ירידים, ועידות, השקות ועוד שבהם נמצאים פרטי מידע שעשויים להיות קריטיים ומכריעים לאיסוף המודיעין העסקי, שכן בדרך כלל אירועים אלו נוצרים על מנת להציג מוצר חדש, להציג את גרפי המכירות או ההתפתחות של המוצרים הקודמים ועוד.

זמן כסף ומנורה

עוד בנושא:
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.