חקירות בחברות וארגונים

חברות וארגונים מתעסקים עם כספים, עובדים, ספקים ושירותים רבים ומגוונים. הכול צריך לעבוד בסנכרון ויעילות, כדי שהארגון והחברה יוכלו להמשיך להפיק רווחים ולהמשיך בפעילות. חוקרים פרטיים מסייעים להשיג את המידע החשוב והכל כך קריטי, שיאפשר לקבל החלטות נכונות ולהימנע מלכודות ומערבולות כלכליות. זאת ועוד, שחוקרים פרטיים גם יכולים לאתר ולזהות אם יש מידע שדולף החוצה ואף למנוע זאת.

 

משרד חקירות שירותים

מבין השירותים הרבים שמספקים משרדי חקירות למיניהם, העולם העסקי נשען במידה רבה על הסיוע המקצועי של חוקרים פרטיים. תהליך העבודה מולם הוא דיסקרטי יסודי וחוקי, כך שכל הממצאים יכולים אחר כך לשמש ראיות קבילות בבית משפט. כל ארגון או עסק צריכים חקירה מותאמת לצרכים שלהם, חוקרים פרטיים יודעים להתאים את הכישורים שלהם לפי הנדרש ויחד עם הלקוח בונים תוכנית פעולה אופטימלית.

 

חשדות המובילים לחקירות

כאשר מנהלים עסק או ארגון, מודעים לסיכונים רבים היכולים לערוב מכל כיוון. אם זה מתוך כותליו של העסק או מחוצה להם חייבים להיות זהירים. להלן חשדות מרכזיות המחייבות חקירה מקצועית.

 

מעילה או גניבה

כוח אדם פנימי הוא הדם הזורם בעורקיו של ארגון, האנשים העובדים הם המקדמים ומבצעים את המלאכה בפועל של החברה, כך שמטבע הדברים הם חשופים להמון מידע רגיש וזרימת הכספים. גניבה או מעילה בכספי החברה על ידי גורם פנימי עלולה להוביל לנזק כביר. גם כלכלית החברה תספוג פגיעה אך גם המוניטין שלה יחטוף מכה קשה. לעיתים שם טוב יותר קשה להשיב מאשר כמה שקלים.

  • פעמים רבות לוקח זמן להבין כי יש עובד שמועל בתפקידו וגונב כספים. אנשים שמכירים את המערכת מבפנים גם מכירים את נקודות התורפה שלה. לכן ברגע שעולה חשד, אין מקום לבזבז זמן. תגובה זריזה תמזער נזקים לטווח ארוך. חוקר פרטי יאסוף ראיות מרשיעות לכך, כדי שהארגון יוכל לפעול במצב ביעילות.

 

הפרת אמונים

חלומו של כל עסק הוא שכל העובדים בו יהיו נאמנים לו, לחזונו ולפעילותו. אך המציאות מלמדת – כשמערבבים כסף וכוח יש מי שמועדים ומפרים אמונים. הפרת אמונים יכולה להגיע מהדרג הזוטר, אך המקרים הקשים באמת דווקא מגיעים מהאנשים בדרגות השפעה אשר נתנו בהם אחריות ואמון.

  • חקירה שכזאת מצריכה דיסקרטיות מופתית, אם מנהל אחד חוקר את משנהו אין מקום לטעויות. חוקרים פרטיים בעלי כישורים בדיוק למקרים כאלה, הם יערכו שיעורי בית על האדם בשאלה וילמדו את הנחקר עוד טרם יצאו למעקב. צריך לתת אמון בחוקר שמתנהל בזהירות ולבסוף יחשוף את הממצאים האובייקטיביים ביותר, שיאפשרו לארגון להחליט באופן הנכון והמושכל ביותר עבורו.

 

חשד להאזנות סתר

חוק האזנות בישראל אוסר על ציתות והקלטה של שיחות המנהלות בארבע עיניים. אם זאת, זה לא מונע מהרבה גורמים הצמאים למידע פנימי לעבור על החוק. השתלת מכשירי האזנה או תוכנות ובאגים על מחשבים יותר נפוצים ממה שנדמה וזה יכול להוביל לנזקים קטסטרופליים לארגון. חשד להאזנות עולה כאשר יש רעשים מוזרים בעת שיחות טלפון, כאשר מידע מסווג דולף או אפילו אם מכשירים אלקטרונים פועלים לאט יותר.

  • במקרה ויש חשד, חוקרים פרטיים נכנסים לתמונה. באמצעות כלים טכנולוגים וידע מקדים רחב בתחום, הם סוקרים חללים ומאתרים חריגות, מכשירים או באגים. לפעמים המחיר שחברות משלמות גדול יותר מהעונשים שהמאזינים מקבלים. לכן, מומלץ לפנות לחוקרים פרטיים שיבצעו מידי פעם סקירה מעמיקה של השטח כדי לוודא שאתם מקדימים תרופה למכה.

 

חקירות מקדימות, ללא בסיס של חשדות

לא רק חשדות מובילים לחקירות, אלא לפני פעולות גדולות ואולי אפילו גורליות עבור הארגון. תמיד טוב וחשוב לדעת למה בדיוק נכנסים, על מנת למנוע מבעוד מועד פגיעה עתידית. ההגנה הטובה ביותר היא זאת שמקדימה לתקיפה.

 

סקר סיכונים

מוגנות מושלמת אינה קיימת, במיוחד בשוק דינאמי ופועם. לרוב יש קשר חיובי בין נקודות חולשה ותורפה ובין מידת המורכבות של העסק. בפשטות: יותר מחלקות, אנשים ופרויקטים – יותר פוטנציאל לפגיעה. סקר סיכונים בוחן מקרוב את פעילות המקום, המחלקות והנהלים על מנת לזהות סיכונים שעלולים להתרחש בעתיד.

  • לאחר בחינה מעמיקה של כל אספקט, הארגון יקבל דו"ח מפורט ומאורגן המשקף את התנהלות הארגון על שלל היקפיו. כל מה שעד כה נשאר סמוי מן העין מקבל שיקוף מלא והתמונה המלאה הזאת והמאוד אמיתית, מאפשרת לעסקים לנהל צעדים מקדימים, להגביר אבטחה ולבצע שינוי נהלים נצרכים.

 

בדיקות לפני רכישות ומיזוגים

בעסקים לפני שחותמים על חוזים משמעותיים עם מי שעתידים להיות שותפים, יש לעשות בדיקת רקע מקיפה במיוחד. זאת תלמד אם החברה המצטרפת אכן מי שהיא מציגה את עצמה להיות, האם היא נמצאת בהפסדים, האם יש ניגוד אינטרסים והאם יש משהו שמטוטא מתחת לשטיח ויכול להוות בעיה בעתיד.

חוקרים פרטיים יעשו סקירה מלאה של הגורמים החשובים בחברה הנחקרת, כדי לאמת את מה שנאמר במשא ומתן ולהתריע מפני נורות אדומות.

 

איך חוקר פרטי יכול לעזור לי עם העסק שלי?

חוקרים פרטיים עסקיים מחזיקים במיומנויות מיוחדות בעבודה לצד בעלי עסקים – מארגונים קטנים עד גדולים – מספקים ראיות למקרים של הונאה תאגידית, , חבלה או התנהגות חשודה/פלילית שיש להם פוטנציאל לפגוע בשורה התחתונה . כמובן שאין דבר חשוב יותר מהסודיות והפרטיות של לקוחות. חוקרים פרטיים מכבדים את פרטיותם ומגנים בצורה עיקשת על המידע שמופקד בידם. סודיות היא בראש סדר העדיפויות של צוות חוקרים פרטיים עושים כל שביכולתם כדי להבטיח להן על המידע הרגיש והמסווג.

 

מה המטרה העיקרית של חקירות בחברות וארגונים ?

מטרת החקירה היא לקבוע עובדות רלוונטיות כדי להוכיח או להפריך טענות על הונאה ושחיתות. זהו תהליך חקירת עובדות שנקבע על פי חוק, המתנהל בצורה אובייקטיבית ואתית, במטרה לקבוע את העובדות הרלוונטיות ולהמליץ בהקשר זה. בחקירות בחברות וארגונים משתמשים בטכניקות מקצועיות רבות כדי להישאר סמויים, להעריך כל הזמן נסיבות משתנות, ולשמור על האיזון העדין של הצורך לא לאבד קצה חוט. חוקרים פרטיים מצויידים בטכנולוגיות החשאית העדכנית ביותר המאפשרים להם להישאר מתחת לרדאר. למען חקירות בחברות וארגונים  חוקרים פרטיים משלבים פרמטרים של חקירה גלויה וסמויה כדי להשיג את הראיות ממקורות בלתי תלויים ולבסס את מהימנותם.

עוד בנושא:
חקירות ביטוח

ביטוחים הם הקרקע המוצקה תחת רגלינו מבחינה כלכלית. אם חס וחלילה נעמוד מפני אובדן כלשהו, הביטוח יסייע ויגן עלינו ועל משפחותינו מפני התדרדרות כללית, חובות

קרא עוד »
חקירות עובדים

כוחה של חברה הוא בעובדים שלה, לא סתם חברות משקיעות כספים רבים על מנת שלעובדים יהיה טוב, שירגישו מתוגמלים ומוערכים. צוות מקצועי וטוב דוחף את

קרא עוד »
חקירות במגזר החרדי

המגזר החרדי מקבל אופי ייחודי בנוף הישראלי, החוזקות שלו הן לפעמים גם החולשות שלו. החברה החרדית מאוד מחמירה ופועלת לפי קודים נוקשים, יש הרבה מעשי

קרא עוד »
חקירות סייבר

העולם האינטרנטי פתח בפנינו אינספור אפשרויות. יש לנו גישה לאנשים במחוזות רחוקים וכמעט כל הידע בעולם נגיש ומונח בכף ידינו. אולם, עם כל הקסם שבדבר

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.