הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי

אתם כנראה מתמודדים עם עניין רגיש מאוד כשאתם מחליט להזמין חוקר פרטי. ייתכן ומערכת היחסים שלכם מונחת על כף המאזניים, הרכוש שלכם, העסק או הכסף שלכם. כל העניינים הנ"ל יקרים מאוד ואתם לא יכול להרשות לעצמכם להפסיד בשום פנים ואופן.

בגלל זה פונים לחוקר פרטי שיבצע את העבודה בצורה המקצועית והטובה ביותר. העסקת החוקר הלא נכון יכולה לעלות לכם בהרבה כסף ועוגמת נפש. אז כדי לחסוך זאת, הנה רשימה של כל הטעויות מהם יש להימנע.

 

חוקרים פרטיים מה הם מספקים

לפני שנבחן את הטעויות שמומלץ להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי, נבין קודם מה תפקידם בפועל. חוקרים מבצעים חקירות מגוונות על מנת להשיג ראיות והוכחות חד משמעיות שעוזרות ללקוחות בזמן משפט, בחיים האישיים או עבור העסק שלהם. חוקרים פרטיים אינם מעל החוק ולכן מוגבלים בהיקף סמכותם, אולם בזכות הכלים הטכנולוגים של חוקרים פרטיים והמיומנות הרבה הם מצליחים להביא לאור מידע שאחרת לא היה ניתן לקבל, במיוחד לא בהליכים רגילים.

 

חוקרים פרטיים רבים

היום הרבה אנשים יטענו שהם חוקרים פרטיים אך לצערנו יש גם הרבה חובבנים שממש לא עברו שום בחינה ואין להם רישיון של חוקר כדי לעסוק בתחום. אלו הם אנשים שצריך להימנע מהעסקתם, לא משנה בכמה זול הם מוכנים לבצע את השירות עבורכם, זה בסוף יעלה רבה הרבה יותר כשיתבעו אתכם בבית המשפט על הפרת זכויות הפרט או השגת ראיות בדרכים לא חוקיות.

 

תיאום ציפיות

חשוב להבין עוד לפני ששוכרים את שירותיו של חוקר פרטי מה אתם בדיוק צריכים. כאשר המטרות שלכם ברורות אתם יודעים גם לדרוש ולבדוק אם ההתאמה ביניכם לבין החוקר היא נכונה. תיאום ציפיות גם ייתן לכם להבין את מסגרת התקציב של הפעילות, לוח הזמנים ועוד. חוקרים פרטיים טובים יודעים לעבוד במקרים סבוכים ומספקים שירותים מגוונים.

טעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי:

 

העסקת חוקר שאליו אינכם יכולים להתקשר ישירות בעת הצורך

אם אתם שוכרים חוקר שלא מספק לכם את מספר הטלפון שלו, אז איך תיצרו קשר עם האדם במקרה חירום? נניח, אם אתם רוצים לשתף פרט חשוב מאוד על המקרה, אתם צריך את מספר הקשר של החוקר כדי להעביר את המידע. הטעות הגדולה והנפוצה ביותר היא לא לשאול מה דרכי ההתקשרות ומה התדירות. זו יכולה להיות טעות קריטית שתוביל לכאוס, בלבול וחוסר שביעות רצון מהחקירה.

 

לא לפגוש את החוקר באופן אישי

מעולה, החלטתם שחוקר פרטי זה הצעד הנכון עבור המקרה שלכם ושכרתם מישהו שהיה נשמע רציני בטלפון – טעות! אם לא פגשתם את החוקר פנים מול פנים לפני שנתתם את האוקיי זו כנראה אחת הטעויות הגדולות שאפשר לעשות.

חוץ מזה שזה מעיד על רשלנות של חוקר פרטי שכנראה לא כזה מקצועי, זה אומר שלא תיאמתם ציפיות, לא בדקת לעומק את החוקר ולא סיכמתם דברים חשובים בכתב. צריך לבנות אמון בין החוקר ללקוח וזה אף פעם לא מצליח לקרות באמצעות שיחת טלפון בלבד.

 

העסקת חוקר מבלי לברר על העבודה הקודמת

זה מאוד חיוני שכאשר שוכרים חוקר פרטי בודקים אם יש לו ניסיון בתחום. אתם חייבים לדעת ולקרוא על המקרים הקודמים והדרכים בהן הוא/היא התמודד עימם. לא רק זה, כדאי גם לקרוא על ההמלצות כדי להכיר טוב יותר את החוקר שלכם.

אלו דברים חשובים שנותנים לכם אינדוקציה האם בחרתם בחוקר פרטי מקצועי שיספק תוצאות, או האם אתם זורקים את הכסף על חקירה שתניב כלום ושום דבר. אם אתם שוכרים חוקר מבלי לברר על ההיסטוריה הקודמת וניסיון העבודה, זו יכולה להיות טעות שעלולה להביא להרבה בעיות מאוחר יותר.

 

העסקת חוקר פרטי זול

הבה נבהיר דבר אחד – שירותים טובים לעולם אינם זולים. אם אתם שוכרים חוקרים פרטיים שמבטיחים לכם שהשירותים יהיו מצוינים והתעריפים יהיו ממש נמוכים, אז קחו הפסקה ותחשבו על זה שוב.

אתם צריכים לברר ביסודיות אם הם ביצעו את עבודתם כמו שצריך או האם יש להם את הניסיון המתאים להתמודד עם המשימה. ואם אתם עדיין שוכר אותם מבלי לברר על כל אלה רק בגלל התעריפים הזולים, אז ברור שהטעות הזו בסוף תעלה לכם יותר כסף משתכננתם. יש מגוון עלויות לחוקר פרטי שצריך לקחת בחשבון.

 

לא לבקש לראות את הרישיון

האם אתם יודעים שחוקרים פרטיים חייבים להיות בעלי רישיון לעבוד כחוק? כן, רישיון זה חשוב מאוד כאשר אתם מגישים להם את התיק שלכם. אם אתם לא מוצאים או רואים שהם בעלי רישיון או שהם מבטיחים לכם שזה בתהליך והם יקבלו את זה בקרוב, אז היזהרו. בסוף יש לזה השלכות על תוקפן של ההוכחות והראיות שהם יאספו.

 

לסיכום

לשכור את החוקר הפרטי הנכון זו אולי המשימה החשובה ביותר שיש ללקוח לעשות אם בוחרים נכון אז זה משתלם מכל כך הרבה בחינות. גם שקט נפשי שהחקירה מתנהלת במקצועיות וחוקיות וגם ביטחון שהחוקר כנראה מיומן ויצליח להניב תוצאות.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.