חקירות ידועים בציבור

זוגות ידועים בציבור הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוצים במדינת ישראל. אלו הם הזוגות שחיים חיי נישואין ללא טקס הנישואין היהודי המסורתי בכפוף לחוק האורתודוקסי. מעמדם בפני החוק מעט יותר מורכב, ולמרות שמדינת ישראל היא מהמתקדמות ביותר בכל הקשור למתן זכויות לזוגות במעמד כזה, עדיין קיימים הבדלים בין זוגות נשואים לאלו שאינם.

מורכבות משפטית מתעוררת לעיתים קרובות כאשר בני זוג רוצים לפרק את הקשר. במקרים אלו, חוקרים פרטיים מסייעים בניווט בין סעיפי החוק כדי לסייע לבני הזוג.

 

קשר לא רבני

מדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית מחייבת זוגות שרוצים להתחתן לעבור ברבנות הראשית. כיום יש רבים שלא מעוניינים בכך, אם בגלל התנגדות לרבנות, התנגדות לדת או פשוט אי יכולת להינשא דרך הרבנות. זוגות אלו יכולים לפנות לאחת משתי החלופות האפשריות:

  • חתונה אזרחית – מתקיימת מחוץ לגבולות המדינה, לאחריה הם רשומים בישראל והם נחשבים נשואים לכל דבר ועניין.
  • ידועים בציבור – זוגות שאינם נשואים, אך מקיימים קשר זוגי בדומה לזוגות נשואים. חלק גדול מהזכויות להן זכאים נשואים ידועות בציבור.

 

מי מוכר לציבור?

יש זוגות שבוחרים לא להתחתן אלא להיות בתפקיד מוכר בציבור, ויש כאלה שאין להם ממש ברירה. חוקי המדינה תואמים את החוקים הדתיים בנושאים אלו, ולכן ישנם אנשים הנכללים בקטגוריה של "חיתון פסול". מדובר בממזרים, כומר וגרוש שרוצים להתחתן זה עם זה ועוד ואנשים שיהדותם מוטלת בספק. בנוסף, גם זוגות חד מיניים או זוגות מעורבים דתיים אינם יכולים להינשא דרך הרבנות כפי שהחוק מחייב.

 

החוק בעניין זה ידוע לציבור

כפי שהזכרנו לעיל, ידועים בציבור אין הגדרה מפורשת בחוק, אך הם מוזכרים ברבים מסעיפי החקיקה. ישנן חובות וזכויות המגיעות להם בדומה לזוגות נשואים כדת משה וישראל. בישראל עדיין אין חקיקה אחידה המסדירה את מעמדם של ידועים בציבור, אך בפועל פסקי הדין והפסיקות של בתי המשפט מצמצמים יותר ויותר את הפער בין הסטטוסים השונים. למרות שעדיין עומדים בפני זוגות אתגרים לא מבוטלים בתפקיד זה.

 

 

זכויות וחובות

ישנן זכויות וחובות רבות החלות על זוגות ציבוריים ונשואים כאחד. למרות שלפעמים יש סעיפים קצת שונים. הנה טעימה קטנה מהם:

  • זכויות כלכליות – כמעט זהות בשני המקרים למעט סעיפים כמו נקודות זיכוי ממס הכנסה בדגש על בני זוג.
  • אימוץ ילדים – אין הבדל בין נשואים לבין מי שמוכרים בציבור, ידועים בציבור החיים יחד שנתיים, מוסמכים על ידי משרד הביטחון והרווחה להגיש בקשה לאימוץ.
  • חופשת לידה – בדומה לזוגות נשואים, ניתן לחלק את חופשת הלידה
  • משמורת ומזונות – בזמן הפירוד אין הבדל לגבי חלוקת משמורת הילדים והמזונות, אך הגבר אינו חייב במזונות האישה.
  • זכויות ירושה – אין הבדל, ביבור ידוע רשאי לרשת זה את זה אלא אם כן נקבע אחרת בצוואה.
  • זכויות רכוש – על ידועים בציבור חלה הלכת השיתוף ולא חוק יחסי ממון כמו לזוגות נשואים. נדרשת הוכחה במידה גבוהה של כוונת שיתוף ברכוש לאורך חיים משותפים.

 

ידועים בציבור קשיים מול החוק

בחיי היומיום כשהכול הולך חלק זוגות הידועים בציבור בקושי מרגישים את ההבדל בין נישואים למעמדם. אולם, כאשר אחד או שני הצדדים רוצים להתיר את הקשר ביניהם יש שאלות וסעיפים משפטיים רבים שצריכים לקבל תשומת לב.

לא פעם עולים קשיים המקשים על פסיקה הוגנת במקרים כאלו. זאת ועוד, שנדרש מאמץ אקטיבי להוכיח לבית משפט שאכן מדובר בקשר זוגי וחיים משותפים. ייתכן ובית המשפט יפנה לחוקים לא הכי מעוגנים כשהוא דן במקרים של זוגות ידועים בציבור.

 

חקירות פרטיות

חוקר פרטי נצרך מאוד בהרבה מקרים של זוגות ידועים בציבור. חוקר פרטי הוא בעצם המגשר שלהם מפני החוק שעוזר להוכיח את הדברים ולבסס אותם על עובדות בשטח. מכיוון שהחוק מעומעם ואין עוגן כגון נישואין שמגדיר בבירור איך, מה, מי וכו' חוקרים פרטיים מביאים את הראיות הדרושות כדי לאפשר לשופט או לגורם הרלוונטי להחליט החלטה שקולה מותאמת למציאות.

 

מקרים בהם צריך את עזרתו של חוקר פרטי

כמו בכל תחומי המשפחה והאישות חוקרים פרטיים עוזרים להשיג הוכחות ולהשלים את התמונה המלאה של הסיפור. מקרים של ידועים בציבור לא שונים מכך בהרבה, לכן הם כן צריכים להתנהל ברגישות ובקיאות רבה בחוק. מחלוקות ומריבות יכולות להביא כל זוג לעמוד בפני שופט. להלן כמה מהסיבות בגינם זוגות ידועים בציבור צריכים חוקר פרטי

  1. מחלוקות הקשורות בירושה, ייתכן ואחד מבני הזוג יטען שהוא במעמד ידועים בציבור והשני בשל אינטרסים יכחיש.
  2. משמורת הילדים.
  3. בגידות בין בני הזוג.
  4. מחלוקות על רכוש, נכסים ועוד.

 

לסיכום

זוגות בסטטוס "ידועים בציבור" נהנים מהטבות וזכויות רבות, אך כמו כל זוג דברים יכולים להסתבך. במקרים בהם אתם זקוקים לסיוע בהוכחות משפטיות כמו זו או, חוקר פרטי הוא הכתובת הנכונה עבורכם.

עוד בנושא:
חקירת אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא מגיפה שיש לגדוע, זו תופעה חוצה גבולות המשפיעה על קהילות שלמות. מקרי אלימות במשפחה מתרחשים מדי יום, הדיווחים המדאיגים מראים כי אחת

קרא עוד »
חקירה פרטית לפני חתונה

עד כמה שאנחנו רוצים לחשוב שהאדם שאנחנו מתחתנים איתו הוא מושלם, פעמים רבות, מציאות החיים מוכיחה אחרת. לפעמים, אדם מהימן משקר לגבי עברו ואף משקר

קרא עוד »
חקירות גירושין

אנשים כיום נעזרים יותר ויתר בחוקרים פרטיים כחלק מהליך הגירושין שלהם. בתקופה לחוצה ומורטת עצבים שכזאת העזרה והסיוע הנלווה, עושים קצת סדר. חוקרים פרטיים לא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.