חקירת אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא מגיפה שיש לגדוע, זו תופעה חוצה גבולות המשפיעה על קהילות שלמות. מקרי אלימות במשפחה מתרחשים מדי יום, הדיווחים המדאיגים מראים כי אחת מארבע נשים תחווה אלימות במשפחה במהלך חייה.

אולם לא רק הן נפגעות במסגרת המשפחתית, גם ילדים וגם גברים יכולים לסבול קשות מאלימות במשפחה. שכירת חוקר פרטי לביצוע חקירות על המצב, היא אחת הדרכים הטובות ביותר לתעד התעללות ולאסוף ראיות לשימוש בבית המשפט כדי לעצור את הגלגל.

 

אלימות בכל סוגי המשפחות

מקרי אלימות במשפחה עלולים להתרחש בכל סוגי הבתים, ללא הבדלי גזע, מעמד סוציו-אקונומי דת וכדומה. קורבנות רבים מהססים לדווח על מקרים לרשויות המתאימות, אם מתוך בושה ואם מתוך התחושה שאין מי שבאמת יכול לעזור. עם זאת, כאשר מדווחים על אלימות במשפחה ומוגשות תביעות בגין נזקי גוף וכדומה אזי שירותיו של חוקר פרטי הכרחיים כדי לשים סוף לאלימות הנוראה.

 

אלימות במשפחה כוללת

יש לנו אולי תסריט ברור בראש של מה זה בכלל התעללות במשפחה אך זהו תחום רחב יותר מגבר שמכה אישה. האלימות במשפחה כוללת:

  • אלימות פיזית – כוללת למשל מכות, בעיטות, קשירות והחזקת הקורבן כשבויי בביתו, התעללות מינית או אונס.
  • הפחדה ואיומים – צעקות, קללות, איומים וקנאות מוגזמת ומגבילה
  • התעללות פסיכולוגית – דיבור מקטין כלפי הקורבן, התנהלות סטוקרית, האשמות שהכול רע בגללו ועוד
  • אלימות כלכלית – חוסר מתן שליטה על הכספים לצד השני, חסימת גישה לחשבונות וכו'.

 

חוקר פרטי יכול לעזור

תפקידו של חוקר פרטי במקרים אלו הוא חשוב מאוד. החוקר יכול לאסוף תיעוד וראיות, להתעללות ואלימות שישמשו בכל הליך משפטי, לרבות צווי הרחקה, הסכמי גירושין ומשמורת ילדים.

חוקרים פרטיים מנצלים את הכישורים והידע שלהם כדי להשיג הוכחות מגוונות ומוצקות שיאפשרו לנפגע סוף סוף לצאת ממעגל האלימות כשראשו מורם. תיקי משפחה הם הסבוכים ביותר בשל גודש האמוציות והמורכבויות השונות, לכן הוכחות מוצקות למעשי העוול האלימים הם הכרחיים.

 

משפחה וחברים עוזרים

בשל האופי הרגיש של מקרי האלימות במשפחה והחשש שיש לקורבנות, לעיתים העזרה צריכה לבוא מבחוץ. הן העבריין והן הקורבן עשויים להתאמץ מאוד כדי להסתיר את הראיות לכך שזה קורה, בין אם זה מתוך פחד, בושה, אהבה או רגש חזק אחר.

בני משפחה או חברים החוששים לשלומם של יקיריהם, שוכרים חוקרים פרטיים שינהלו בדיסקרטיות מלאה חקירה. במקרים שקיימת אלימות במשפחה, הם יוכיחו זאת ויהיה צורך לערב גם את המשטרה והרווחה.

 

דרכי השגת ההוכחות

ישנן מספר דרכים שבהן חוקר יכול למצוא ראיות תומכות כולל הדרכים הבאות:

  • עריכת חקירת רקע על המתעלל כדי למצוא מקרים קודמים של אלימות במשפחה. כתבות, מעצר/הרשעות, או ראיון של בני משפחה, חברים ועמיתים לעבודה כדי לבדוק האם לנאשם יש נטיות אלימות או פוגעניות.
  • צילום תמונות של פציעות מהתעללות פיזית, ותיעוד השעה והתאריך שבהן הן מתרחשות.
  • חיפוש מכשירי GPS במכוניות, תוכנות ריגול לא חוקיות בטלפונים וראיות למעקב אחר הקורבן באינטרנט. זאת כדי להוכיח את הגבלת החופש של הנפגע על ידי הפוגע והתעללות מילולית או רגשית.
  • התקנת ציוד כולל מצלמות נסתרות, במידת הצורך.

 

אלימות כלפי הילדים

אלימות בין בני זוג זה דבר אחד, אך אלימות כלפי הילדים זה דבר אחר. החשיבות של תא משפחתי בריא ומתפקד עבור ילדים, ידועה לכל. אלימות כלפי ילדים מצד הוריהם מזעזעת וחמורה, לכן הרשויות מתייחסות לזה בהתאם.

כאשר יש חשד שילדים עוברים התעללות ממי שאמור להיות אחראי עליהם העניינים הללו מטופלים ביסודיות ומקצועיות. במידה ויש הוכחות מוצקות להתעללות, הפרקליטות מגישה תביעה ואת העדות של הילדים לוקח/ת חוקר/ת ילדים.

 

חייבים לפעול מהר

אמירות כמו "איך לא שמתי לב" או "הייתה לי הרגשה שמשהו לא טוב קורה שם" נשמעות הרבה לאחר שאלימות במשפחה נחשפת. אף אחד לא רוצה לדעת שהוא היה יכול למנוע את האלימות הזאת על ידי נקיטת הצעדים החשובים.

יש שנוטים להעלים עין או מפחדים להתערב בעניינים לא שלהם, אבל יש לזה מחיר. לפעמים עדיף לדחוף את האף ולעזור למי שבמצוקה. לא כולם יכולים לבקש עזרה, לכן חייבים להיות ערניים ובעת הצורך לפנות לחוקר פרטי ולגורמים הרלוונטיים.

 

האשמות שווא

מן הצד הנגדי, מי שהואשם באלימות במשפחה ללא עוול בכפו חייב הוכחות מוצקות המנקות את שמו מהאשמה והחרפה. יש בני / בנות זוג שיוצאים בהאשמות כזב כדי להשיג כספים או אינטרסים אחרים, זה קשה מנשוא עבור הנאשמים החפים מפשע. חוקרים פרטיים יעזרו להשיג את הראיות הדרושות כדי שהאמת תתגלה.

 

לסיכום

אלימות במשפחה היא תחום מורכב וטעון מאוד רגשית. במקרים ויש חשד, או רוצים לצאת ממקום אלים ולא בריא – יש לפנות מיד לחוקר פרטי מוסמך ומקצועי, הפועל במסגרת החוק. מוכרחים לפעול מהר לפני שהאלימות תסלים עד לנקודה שבה חיי אדם עלולים להיות בסיכון.

ראינו מקרים רבים מדי שנגמרו באופן מר מאוד, והמחשבה שיש אנשים שעוברים את התופת הזאת באופן יומיומי מזכירה לנו שאין זמן לבזבז. מגיע לכולם להרגיש בטוחים ואהובים בחוג האנשים הקרובים להם ביותר.

עוד בנושא:
חקירות ידועים בציבור

זוגות ידועים בציבור הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוצים במדינת ישראל. אלו הם הזוגות שחיים חיי נישואין ללא טקס הנישואין היהודי המסורתי בכפוף לחוק האורתודוקסי.

קרא עוד »
חקירה פרטית לפני חתונה

עד כמה שאנחנו רוצים לחשוב שהאדם שאנחנו מתחתנים איתו הוא מושלם, פעמים רבות, מציאות החיים מוכיחה אחרת. לפעמים, אדם מהימן משקר לגבי עברו ואף משקר

קרא עוד »
חקירות גירושין

אנשים כיום נעזרים יותר ויתר בחוקרים פרטיים כחלק מהליך הגירושין שלהם. בתקופה לחוצה ומורטת עצבים שכזאת העזרה והסיוע הנלווה, עושים קצת סדר. חוקרים פרטיים לא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.