כמה עולה שעת מעקב

לפני שאתם שוכרים חוקר פרטי מכל סיבה שהיא, חשוב להבין כמה עולה חוקר פרטי. ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על העלות של חוקר פרטי, כגון האם הם גובים תעריף קבוע או שעתי, סוג השירות והאם הם מבקשים ריטיינר. לפני שכירת חוקר, צריכים להיות בקיאים בתמחור ובציפיות. בנוסף, חשוב גם לזכור כי לא לבחור רק לפי מה שזה אלא לפי מה שטוב. אז כמה עולה שעת מעקב?

 

מעקבים

מעקבים הם דרך יעילה ביותר של חוקרים להיות בשטח ולאסוף ראיות מהימנות. מעקב הוא היבט נפוץ בתפקידו של חוקר פרטי, סביר להניח שזה מה שרוב האנשים מדמיינים לעצמם, כשהם חושבים על חוקרים פרטיים. למרות שזה לא החלק היחיד בעבודה, הוא משמש בחקירות רבות.

מטרת המעקב היא לצפות באדם, מקום או לפעמים אפילו חפץ, על מנת לתעד אינטראקציות או פעילויות המערבות את הנבדק בחקירה. באמצעות מעקב חוקר יכול לאסוף ראיות איכותיות, קבילות בבית המשפט, בצורה דיסקרטית וחסויה.

 

סוגי מעקבים

  • חקירות בגידה – אם חושדים שבן הזוג או בן הזוג לא ישרים לגבי לאן הם הולכים או עם מי הם נמצאים, מעקב יכול לעזור לחשוף את האמת.
  • חקירות רקע – חוקרים פרטיים יכולים לעזור לאשר שמישהו הוא מי שהוא מתיימר להיות, בין אם זה בן זוג לעתיד או עובד פוטנציאלי.
  • חקירות לאחר גירושין – מעקבים עוזרים לקבוע אם בן/בת הזוג לשעבר, שמצבו הכלכלי של מי שעדיין גובה מזונות/שמשלם מזונות נשאר מותאם להסכמים וששום הפרה לא חלק.
  • חקירות משמורת ילדים – חוקרים פרטיים יכולים לברר אם ההורה שקיבל משמורת על ילדכם יוצר עבורם סביבה לא בטוחה.
  • חקירות ארגוניות – חוקרים פרטיים משתמשים במעקב במגוון חקירות עבור עסקים, כולל בדיקת נאותות, חקירות הונאה והשבת נכסים.
  • איתור אנשיםאיתור חייבים, נעדרים בני משפחה או מעורבים בהליכים משפטים לרוב משלב מימד של מעקב.

 

עלויות משתנות של מעקבים

השאלה הבוערת היא כמה כל זה עולה? הבנו את החשיבות של מעקבים אבל האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לשכור את שירותיו של חוקר פרטי בכלל? התשובה הפשוטה היא שלרוב מקבים הם לגמרי במסגרת הוצאה שאנשים בעלי עניינים דחופים יכולים להרשות לעצם. יש כמה פקטורים שמשפיעים על העלות של שעת מעקב, ולכן עלות של חוקר פרטי הנגזרת מכך ונפרט מהם:

  1. טכניקות מעקב נפוצות – בהתאם למקרה, ישנן מספר טכניקות מעקב נפוצות בהן משתמשים ומגוון ציוד מיוחד.
    • מעקב אלקטרוני וטכני משתמש בציוד כגון מצלמת מעקב נייחת או מכשיר מעקב GPS.
    • מעקב פיזי כולל חוקר פרטי שעוקב פיזית אחר נבדק כדי לחזות ולתעד את התנהגותו, חבריו וסביבתו.
  1. מספר כוח האדם הדרוש למעקב – לפעמים המעקב יכול להיעשות על ידי חוקר יחיד, בעוד שבמקרים מסוימים עשויים להידרש מספר חברי צוות להשיג את המידע הדרוש. הצוות חקירות מיומן ומנוסה בטיפול בכל מיני תיקים באופן חסוי ומשפטי.
  2. משך המעקב – כל חוקר נותן תעריף שה שונה בהתאם לאופי החקירה. לפעמים יהיו תשלומים מקדימים כגון ריטיינר וכדומה בנוסף לשכר הטרחה.
  3. טכנולוגיות שיהיו בשימוש – מעקב בו נצרך שימוש בטכנולוגיות ריגול מורכבות, מצלמות יקרות וכדומה לרוב יעלה יותר. כאשר מתאמים מול חוקר פרטי את המחיר ואופי המעקב יש לשאול אילו כלים הוא ישתמש.
  4. דמי נסיעות – במעקבים חוקרים פרטיים יכולים לחצות קילומטרים רבים. נסיעות ארוכות ורחוקות הם חלק אינטגרלי מאופי החקירה וייתכן פעמים רבות שיהיה על הלקוח לשלם גם על דלק או הוצאות מלוות כגון חנייה, שהיה לילית ועוד.
  5. שעות לילה או יום – מעקבים בשעות הלילה לפעמים יותר יעילים כדי להשיג את הראיות הדרושות, הלילה הוא ה-זמן לפעילות מפוקפקת או לא הולמת. אולם, מעקבים המתרחשים בלילה יעלו יותר פר שעה מטבע הדברים.
  6. ניסיון ומוניטין – כישורי החוקר, הניסיון שצבר על השנים ושמו הטוב הם גם משהו שיש לקחת בחשבון. אדם שיודע כי ביכולתו לבצע חקירה מעמיקה יסודית וטובה, שכבר מכיר את מאחורי הקלעים ובטוח ביכולותיו להביא תוצאות – יעלה בהתאם.
  7. סיכון – ישנם מעקבים שממש מערבים מימד של סיכון עבור בטחונו האישי של החוקר. מקרים שכאלו ילוו בתגמול נוסף, ובצדק.

 

עלויות נוספות

במקרה בו שירות המקב נקבע על בסיס שעתי, ללקוח תיתכן השפעה גדולה על עלות החוקר הפרטי בשורה התחתונה. בדיוק כפי ששוכרים עורך דין, עלות חוקר פרטי בתיקים עם חיוב לפי שעה כולל דברים כמו שיחות טלפון ופגישות עם הלקוח. חלק מהלקוחות שוכחים שאם הם מתקשרים לעדכון סטטוס כל יום או משנים כל הזמן את התוכנית, החוקר הפרטי מחייב את כל השיחות הללו.

 

אז כמה עולה שעת מעקב?

אפשר לתת מחיר בסיס שעתי יומי שמתחיל ב 300 ש"ח, ובסיס שעתי לילי 700 ש"ח. אולם, כפי שכבר ציינו לעיל רוב הסיכויים שיהיו תוספות על דברים שונים ומגוונים. בסופו של יום יש סיבה שפונים לחוקר פרטי, רוצים את המומחיות שלו ובוטחים בו שיספק תוצאות, ולזה – אין מחיר.

עוד בנושא:
יחס חוקר ללקוח

חוקרים פרטיים עובדים בצמוד ללקוחות במקרים וברגעים הכי חשובים, אינטימיים ולחוצים בחייהם. חקירות יכולות להיות מאוד טעונות רגשית או לחוצות וטבעי שלקוח ירצה לדעת שהוא

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם חוקר פרטי, אשמח לקבל פרטים.